Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tak ještě jeden pokus:-((Předstih na 1,4 44kW a problém s karburátorem


Tommys

Recommended Posts

Nevíte někdo na jakou hodnotu se nastavuje předstih u P205 s motorem 1,4 44kW? Ale mám větší problém, sundával jsem karburátor, protože jsem měl podezření, že mi přisává falešnej vzduch, jelikož sáklo těsnění okolo víčka karburátoru a stejně tak těsnění mezi karburátorem a sácím potrubím. Tak jsem si řek že karbec profouknu a trošku vyčistím, rozdělal jsem ho a v rámci možností abych ho nerozladil jsem ho vyčistil, plovákovou komoru, trysky, obě klapky a pod. , ještě jsem zkouknul zběžně podtlakový membrány, estli nejsou načatý. Dal jsem to do kupy, zadělal do auta, všechno bylo stejný nastavený stejně jako před tím, krom potenciometru, ten je na opačný straně, než je táhlo od plynu a pohybuje se po stejný ose, zdřejmě snímá polohu plynu, protože je to elektronicky řízenej karbec. nebyl jsem si polohou toho potenciometru jistej, ale někdo to rezdělával předemnou a všiml jsem si rysky, tak jsem to dal na ni, že se uvidí i když se mi nezdálo to, že na tom poťáku byl jakoby časem vyžahlej, (nevím jak to jinak nazvat)takovej malej plíšek kterej se dával pod šroubky, ale byl v uplně jiný poloze, než v tý na rysce.Asi uplně původní poloha. No dal jsem to do kupy a nastartoval, chytlo to hnedka a běželo na 2000 ot/min, se zaplím sytičem, zdálo se bejt všechno v pořádku i po prošlápnutí plynu, motor byl v klídku ale zdálo se mi že ani po zahřátí sitič nevypnul, šel jsem se na to ještě podívat do motoru a nechal to běžet. A všim jsem si že vrchní klapka, která pouští kyslík do karburátoru zůstavá neustále pootevřená bet závislosti prošlápnutí plynu, prostě se otevřela a zustala tak v 1/3 otevřená i po vypnutí motoru, tak jsem hledal proč a mechanismus, kterej jí ovládá byl zadrhlej tak jsem to prostříkal, rozhejbal a klapka zavřela celá, no a od tý chvíle nastaly problémy. Klapka se sice otvírala podle toho jak hodně se duplo na plyn, ale motor se dusí, pokud pustim plyn, hned chcípne, je velice nestálej chod motoru, má zvuk jak diesel a čudí jako prase(černě), a když chcípne a chci ho znovu nastartovat, musím ho dobu točit, zase jako kdyby se uchcával nebo co...Připadá mi že se to najednou dusí vzduchem, špatná směs nebo tak. Tak jsem to zkusil naforovat zpátky tu klapku přibližně do tý zadrhlý polohy, ale už to nic nezměnilo:-(((Zkusil jsem dát do různý polohy i ten potenciometr, ale taky to nijak nezměnilo situaci. Jediný s čím jsem hnul je ten potenciometr a uvolnil jsem tu klapku, ale jinak za boha nic:myslim. Nevím jestli ta klapka nevisela už předtím protože se mi často stalo že motor držel otáčky na dvou tisících. V čem by teda mohl být problém???Poradíte mi někdo???Hlavně mě štve že to bylo v pohodě do doby, než jsem uvolnil tu klapku. Sorry za sloh, ale nějak se mi to valilo do hlavy a trošku nevim co s tím tak jsem chtěl být co nejpřesnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak mám další otázku, na kterou neznám přesnou odpověď, vzhledem k tomu že tenhle SOLEX elektronickej karbec je slušnej brak nenastavitelnej, nedal by se nahradit klasickým karburátorem, ze staršího modelu, určenýho pro stejný obsah 1,4?Mám 205 XR.Počítám že karburátor by musel být taky solex, aby pasoval na parohy, pokud ne, tak bych to musel mít i s jinýma parohama ne?Nevím jaký karburátory se dávali do XR.Jak myslíte že by se na to koukali na technický, nebo zda je to možný dát případně jako přestavbu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jaký máš typ motor? Jestli TU3CP 44kW tak předstih základní je 4stupně/700 ot.min bez podtlaku a ostatní hodnoty se mě nechtělo překládat tak si je přelož:

Avance °Moteur/tr.min-1

a

a = sans dépression, sans avance initiale

b = sans dépression, avec avance initiale

c = avec dépression, avec avance initiale

a:0-2/1200

b:12-16/3000

c:26-30/5500

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale TU je asi stříkačka takže máš asi spíš XY7 44kW a ten má tyto hodnoty:

základní předstih 8/650 ot.

a zbytek zas ve F:

Avance

°Moteur/tr.min-1

a

a = sans dépression, sans avance initiale

b = sans dépression, avec avance initiale

c = avec dépression, avec avance initiale

0-2/1400

18-22/4000

24-28/5500

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo super děkuju moc a k tomu karburátoru, nabídla se mi možnost mít origo karburátor z 309 taky pro 1,4 motor za cenu 500,- funkční, nedávno vyndanej z auta ještě je píchlej na motoru, to by mělo být snad řešení pro mě, co vy na to???Mělo by to chodit spolu ne??Motor mám ten XY7, blok motoru je stejnej na pohled, jenom si tedka nevzpomenu jak je to s přírubou, pokud by byla jiná měl bych možnost mít to i s parohama, že bych to vyměnil komplet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...