Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

repase turba


Dušan

Recommended Posts

Pokud není poškozen rotor turbíny, tak se mění jen ložiska, tesnící vycpávky a rotor se dinamicky dovažuje. Tím se rozumí \"malá generálka\". Pokaď si měl smůlu a máš na?aflý lopatky sekundární tubíny (stačí nějakej větší předmět - matička atd), tak je to průser. Asi by si to poznal, páč je pak tubína slyšet a jde do háje velmi rychle. Pak se mění i celej rotor a někdy i skříň, což je velká generálka, ale vzhledem k tomu, že se mění prakticky celé turbo, tak slovo generálka není úplně přesné. Trochu oleje je v přetlakovém potrubí za turbínou vždycky, ale neměl by i při netěsnících ložiskách znát znatelný úbytek výkonu. Spíš je nebezpečí, že se olej začne spalovat a motor se přetočí. Pokud ti výrazně klesl výkon, tak asi někde nebude těsnit přetlakové potrubí, nebo se nedovírá přetlakový ventil na turbu. Eště k tý opravě. Malá generálka příjde na nějakých 8-10 papírů. Je to ničemná cena, ale holt to chce spešl vybavení a to se musí zaplatit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krysta> Takze kdyz mam najeto 19000 a najednou mi to kouri jak blazen (a jen ve vysich otackach kdy by melo de facto zabirat turbo), tak to muze byt prave turbem? Ma v tuhle chvili smysl delat nejakou komplexni prohlidku turba?

Nicmene vykon se zda byt stale celkem dobry...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ruza: Turbem jako takovým to nebude. Nechat seřídit čerpadlo. U turbodiselů je na čerpadle přetlakový přesuvník, který podle tlaku umožňuje čerpadlu dávat více nafty. Tedy - pokud na turbu není dostatečný tlak (cca do 1900rpm.) - čerpadlo se chová stejně jako u atmosferického motoru. Po dosažení plnícího tlaku a razantním přidání plynu čerpadlo umožní vstříknutí většího množství nafty. Zde záleží na přesném nastavení právě tohoto množství a správné funkci přetlakového regulátoru. Čili seřídit. Pokud by to kouřilo díky průsakům oleje, tak už bude turbína total troska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za prvé bych zjistil jestli je v cajku čerpadlo. Tzn. ložiska, těsnení, vysokotlaká část atd. Měl sem na to supermachra - starej dědek, ale fakt fachmam. Bohužel už nefunguje. Pokud je čerpadlo O.K. , tak seřízení se musí NUTNĚ dělat na stolici a stojí to tak kolem 1500,- max. K tomu cena za montáž a demontáž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názor? No... já teď třeba jedno starší turbo mám. Je z 1,9TD r.v.95, u kterého prdla hlava (zřejmě, prostě tlakuje vodní okruh, to je na 90% hlava...), opravovat to nebudu, je to na díly...

Turbo je ovšem věc, kterou nelze předvést v chodu - takže je to prostě dost sázka. Jeden můj kamarád/kolega, co dělal bawory 524TD, dával jedině starší turba, a nikdy neměl problém. Jiní zas dávají zásadně repasovat - tak si vyber.

Každopádně, je to o penězích - repase prostě bude stát víc jak dvojnásobek staršího turba...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Oddiem. Moje filozofie je taková, že repase se vyplatí u nového motoru. Pokud už má něco nalítáno, tak raději výměna. Pokud se totiž posere turbo, tak to nemívá destruktivní účinky na motor a jestli trochu propouští olej, tak se holt doleje. Nemělo by to dělak víc jak dva litry mezi výměnama. Zjisti si třeba, kolik spotřebuje oleje taková diselová/turbodiselová sierra a přestaneš to řešit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...