Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

palivo


Bomar

Recommended Posts

Takže vidím, že nedoporučujete. Já jen, že víc a víc lidí začínají používat Bio naftu a lijí to do nových aut např. Audi A8, VW Pasat apd., když se jich ptám proč to tam lijí a jestli nemají strach o motor a celou palivovou soustavu, takže jim do dopuručili přímo v autorizovaných servisech,že prej to nevadí. Motory jsou dnes na takové úrovni, že by jim to nemělo vůbec uškodit a výrobci Bio nafty by měli vyrobit zase takový produkt, který by motory nepoškozoval.Otec jezdí s novým autobusem od Renaultu a je to pár dní co přešli na Bionaftu vůbec prej nepoznal rozdíl ve výkonu nebo spotřebě jen když někde stojí a motor běží na volnoběh tak je cítit jakoby se smažili hranolky:D ALE není to HDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Bomar

Motory jsou dnes na takové úrovni, že by jim to nemělo vůbec uškodit....

Tak tahle tvoje hypotéza je hodně mimo! Naopak jsou ty motory čím dál zranitelnější, nemyslíš?

Starý dvoutakty jezdily vpodstatě na cokoliv vč. petroleje, do atmosférickýho dieselu se zase dá nalít fritovací olej (a hele, vono to jede!), ale vymýšlet takovýhle šílenosti s HDi? :bojim

Nalej si tam co chceš, ale neříkej, že jsme tě nevarovali.:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to víš, že by se to tam mohlo lejt... Ale otázkou je, nakolik se sníží životnost jednotlivých motorových dílů. Oproti atmosferickejm (starejm dieslum bez turbíny)je v HDičku (itd)daleko víc věcí, který můžou používáním nesprávného paliva podělat anebo dalekko rychleji opotřebit. Takže když to výrobce nedoporučuje, tak bych se na to vyprd... Já to taky do svýho starýh radši neleju (ikdyž by se asi nic nestalo)...

komisař: jojo - když se chci protáhnout, nebo ušetřit, tak taky jedu na kolo, ale bohužel i na kolo se vztahuje bodovej zákon (pití apod...). Teda jenom v případě, že člověk vlastní řidičák. Výhodou je, že z něj můžeš kdykoli slézt a říct příslušnýmu strážníkovi: \"vždyť ho jenom vedu - a ukažte mi důkaz, že jsem na něm jel...\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zásadě je nutné rozlišit bionaftu I. a II.generace.

Bionafta I.generace ze začátku 90tých let - 100% methylester řepkového oleje v praxi jako náhrada motorové nafty ne příliš osvědčený (dopady na vlastnosti olejů používaných pro mazání ,špatná filtrovatelnost,poškození pryžových součástí motoru apod..).

V současné době používaná bionafta II.generace, kde bionafta tvoří 30-36 % a zbytek jsou látky ropného charakteru(motorová nafta a aditiva).

Bionafta má v některých ohledech dokonce lepší vlastnosti než motorová nafta. Krom ekologičnosti (méně emisí,nižší kouřivost, nontoxicita,biologická rozložitelnost..) má vyšší cetanové číslo, vyšší index kluzkosti (je tzv.mastnější) než samotná nafta, což by naopak hovořilo pro lepší výkon a delší životnost vstřikovací soustavy a ostatních součástí motoru. Současně je i lepším rozpouštědlem než motorová nafta, což má paradoxně v praxi své negativní dopady právě u vozidel, provozovaných v minulosti na klasickou naftu. Vlivem lepších čistících schopností bionafty dochází k uvolnění usazenin a nečistot, které potom mohou ucpat součásti palivového systému. Proto se např. doporučuje častější výměna filtrů apod..

Určitou nevýhodou je také schopnost bionafty vázat vodu, což je otázka jednak kvality výroby a jednak transportu a uskladnění (kondenzace v cisternách a tancích). Zkrátka v nádrži nesmí dlouho stát. Větší obsah vody snižuje filtrovatelnost, vlastní efekt spalování a přispívá ke korozi součástí vstřikování.

Tedy osobně bych se použití bionafty u moderních motorů za předpokladu souhlasu výrobce příliš nebál v případě, že ji budu tankovat u nového vozu od prvního km provozu trvale, aniž bych střídavě používal motorovou naftu. Dalším důležitým faktorem je \"častý\" prakticky každodenní provoz vozidla.

U starších vozidel (a to se týká většiny z nás) provozovaných v minulosti na motorovou naftu je důležité provést odvodnění palivového systému a přecházet na bionaftu postupně za současné častější výměny palivového filtru.

Osobně si musí každý sám spočítat, zda mu případné riziko poškození vstřikovací soustavy při přechodu na bionaftu u staršího vozu s moderním přeplňovaným motorem stojí za ušetřené náklady na provoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Slajda

urcite bych to tam nelil...Bio nafta neni pro ten motor moc dobra...Je dobra akorat tak do starych motoru kde uz je to jedno

Ani do starých motorů ta Bio nafta nepatří. Třeba pro 504 a 505 diesel absolutní katastrofa... :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...