Bomar Odesláno 12. srpen 2006 Sdílet Odesláno 12. srpen 2006 Pánové prosím o odbornou radu Do P 406 2.0 HDi r.v. 2001 mohu malít Bio Naftu??? nebo raději nedoporučujete a jestli ne tak proč? Děkuji za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kurt Odesláno 12. srpen 2006 Sdílet Odesláno 12. srpen 2006 Původně zaslal: Bomar Pánové prosím o odbornou radu Do P 406 2.0 HDi r.v. 2001 mohu malít Bio Naftu??? nebo raději nedoporučujete a jestli ne tak proč? Děkuji za odpovědi NE. Protože: http://www.peugeot-club.com/topic/12760-bionafta/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slajda Odesláno 12. srpen 2006 Sdílet Odesláno 12. srpen 2006 urcite bych to tam nelil...Bio nafta neni pro ten motor moc dobra...Je dobra akorat tak do starych motoru kde uz je to jedno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
starter Odesláno 12. srpen 2006 Sdílet Odesláno 12. srpen 2006 doporučuju česnekovej olej z hypernovy:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aluška Odesláno 12. srpen 2006 Sdílet Odesláno 12. srpen 2006 Nalít to tam můžeš a budeš asi první, kdo jezdí s HDi na bionaftu :D . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bomar Odesláno 13. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Takže vidím, že nedoporučujete. Já jen, že víc a víc lidí začínají používat Bio naftu a lijí to do nových aut např. Audi A8, VW Pasat apd., když se jich ptám proč to tam lijí a jestli nemají strach o motor a celou palivovou soustavu, takže jim do dopuručili přímo v autorizovaných servisech,že prej to nevadí. Motory jsou dnes na takové úrovni, že by jim to nemělo vůbec uškodit a výrobci Bio nafty by měli vyrobit zase takový produkt, který by motory nepoškozoval.Otec jezdí s novým autobusem od Renaultu a je to pár dní co přešli na Bionaftu vůbec prej nepoznal rozdíl ve výkonu nebo spotřebě jen když někde stojí a motor běží na volnoběh tak je cítit jakoby se smažili hranolky:D ALE není to HDI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kurt Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Původně zaslal: Bomar Motory jsou dnes na takové úrovni, že by jim to nemělo vůbec uškodit.... Tak tahle tvoje hypotéza je hodně mimo! Naopak jsou ty motory čím dál zranitelnější, nemyslíš? Starý dvoutakty jezdily vpodstatě na cokoliv vč. petroleje, do atmosférickýho dieselu se zase dá nalít fritovací olej (a hele, vono to jede!), ale vymýšlet takovýhle šílenosti s HDi? Nalej si tam co chceš, ale neříkej, že jsme tě nevarovali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raspa Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Otec má 206 2,0 Hdi , taky se na to v servisu ptal , jak byla kdysi ta letni akce a taky mu to nedoporučili :bojim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Ale to víš, že by se to tam mohlo lejt... Ale otázkou je, nakolik se sníží životnost jednotlivých motorových dílů. Oproti atmosferickejm (starejm dieslum bez turbíny)je v HDičku (itd)daleko víc věcí, který můžou používáním nesprávného paliva podělat anebo dalekko rychleji opotřebit. Takže když to výrobce nedoporučuje, tak bych se na to vyprd... Já to taky do svýho starýh radši neleju (ikdyž by se asi nic nestalo)... komisař: jojo - když se chci protáhnout, nebo ušetřit, tak taky jedu na kolo, ale bohužel i na kolo se vztahuje bodovej zákon (pití apod...). Teda jenom v případě, že člověk vlastní řidičák. Výhodou je, že z něj můžeš kdykoli slézt a říct příslušnýmu strážníkovi: \"vždyť ho jenom vedu - a ukažte mi důkaz, že jsem na něm jel...\" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 v manualu k oktavce je primo napsane, ze je mozne pouzivat bionaftu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gotrek Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 A neříkají to v autorizovaných servisech proto, aby měli pak víc kšeftů? Já bych to do svého mazlíka na 99.9% nenalil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Ona se u nás ještě někde prodává bionafta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hlavatka Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 V zásadě je nutné rozlišit bionaftu I. a II.generace. Bionafta I.generace ze začátku 90tých let - 100% methylester řepkového oleje v praxi jako náhrada motorové nafty ne příliš osvědčený (dopady na vlastnosti olejů používaných pro mazání ,špatná filtrovatelnost,poškození pryžových součástí motoru apod..). V současné době používaná bionafta II.generace, kde bionafta tvoří 30-36 % a zbytek jsou látky ropného charakteru(motorová nafta a aditiva). Bionafta má v některých ohledech dokonce lepší vlastnosti než motorová nafta. Krom ekologičnosti (méně emisí,nižší kouřivost, nontoxicita,biologická rozložitelnost..) má vyšší cetanové číslo, vyšší index kluzkosti (je tzv.mastnější) než samotná nafta, což by naopak hovořilo pro lepší výkon a delší životnost vstřikovací soustavy a ostatních součástí motoru. Současně je i lepším rozpouštědlem než motorová nafta, což má paradoxně v praxi své negativní dopady právě u vozidel, provozovaných v minulosti na klasickou naftu. Vlivem lepších čistících schopností bionafty dochází k uvolnění usazenin a nečistot, které potom mohou ucpat součásti palivového systému. Proto se např. doporučuje častější výměna filtrů apod.. Určitou nevýhodou je také schopnost bionafty vázat vodu, což je otázka jednak kvality výroby a jednak transportu a uskladnění (kondenzace v cisternách a tancích). Zkrátka v nádrži nesmí dlouho stát. Větší obsah vody snižuje filtrovatelnost, vlastní efekt spalování a přispívá ke korozi součástí vstřikování. Tedy osobně bych se použití bionafty u moderních motorů za předpokladu souhlasu výrobce příliš nebál v případě, že ji budu tankovat u nového vozu od prvního km provozu trvale, aniž bych střídavě používal motorovou naftu. Dalším důležitým faktorem je \"častý\" prakticky každodenní provoz vozidla. U starších vozidel (a to se týká většiny z nás) provozovaných v minulosti na motorovou naftu je důležité provést odvodnění palivového systému a přecházet na bionaftu postupně za současné častější výměny palivového filtru. Osobně si musí každý sám spočítat, zda mu případné riziko poškození vstřikovací soustavy při přechodu na bionaftu u staršího vozu s moderním přeplňovaným motorem stojí za ušetřené náklady na provoz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal.doubravsky Odesláno 14. srpen 2006 Sdílet Odesláno 14. srpen 2006 Původně zaslal: oddie Ona se u nás ještě někde prodává bionafta? Třeba v Olomouci na Slovnaftu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 14. srpen 2006 Sdílet Odesláno 14. srpen 2006 Původně zaslal: michal.doubravsky Původně zaslal: oddie Ona se u nás ještě někde prodává bionafta? Třeba v Olomouci na Slovnaftu. Ty určitě jezdíš na Náklo žejo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal.doubravsky Odesláno 14. srpen 2006 Sdílet Odesláno 14. srpen 2006 Ty určitě jezdíš na Náklo žejo? Ani ne,radši na Novou Ves;).Já jezdím na benzín.Jednou sem tam tankoval,tak jsem si toho všiml. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ota Odesláno 14. srpen 2006 Sdílet Odesláno 14. srpen 2006 Jo jo, není nad starý dobrý benzínový motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 15. srpen 2006 Sdílet Odesláno 15. srpen 2006 Původně zaslal: Slajda urcite bych to tam nelil...Bio nafta neni pro ten motor moc dobra...Je dobra akorat tak do starych motoru kde uz je to jedno Ani do starých motorů ta Bio nafta nepatří. Třeba pro 504 a 505 diesel absolutní katastrofa... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.