Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jak vypnout tlumení podsvícení na středové kapličce(hodiny,teplota,RDS)u P206 r.v.2000?


tanagy

Recommended Posts

Nevíte někdo jak zařídit, aby se při zapnutí světel nestlumovalo podsvícení disleje středové kapličky(hodiny,teploměr,RDS)? Dohledal jsem,že by pod displejem (7220/7215) měly být tři konektory 6V černý, 18V bílý a 26V žlutý ....který vodič přerušit,aby se to neztlumovalo? (Jde mi o to, že když přes den zapnu světla,tak na kapličce skoro nic nevidím-bo se to ztlumí )

No,koukal sem na to. Je tam jen jeden konektor (viz foto). Ty tři konektory sem našel v blokovým schématu. Podrobnější schéma bohužel nemám (tam by se dalo zjistit, který vodič by bylo dobře přerušit).

fotka je na : http://tomas-tnt.webz.cz/Images/P1030768_resiz.jpg

[upravil dne 26.7.06 tanagy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mal som ten isty problem -> cez den zapnute svetla a na displayi neni nic vidiet. Mam bohuzial iba Hodiny, bez teploty a bez RDS.

Som vytiahol jeden kablik a hodiny ostali svietit natrvalo. Neviem ktory to bol, ale pozriem to a dam vediet :)

-----------------------------------------------------------

Takze: u mna to bol jeden bledo-modry kablik, najskor som zmeral ze ktory kabel dava stavu ked zapnem svetla a potom som ho odpojil.

(mam iba hodinky, bez rds a teplomera, ale princip bude rovnaky)

[upravil dne 28.7.06 funtomino]

[upravil dne 28.7.06 funtomino]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušel jsem to podle fantomina a je to velice jednoduché a účinné. Dokonce jsem zjistil, že ze čtyř žároviček svítily pouze dvě krajní. Po výměně teď kaplička svítí jak maják :). Jak píše fantonimo, byl to světle modrý vodič, hned na kraji. Celkem jednoduše šel z konektoru vytáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky chlapy. Zítra na to kouknu a snad vytáhnu ten správnej kablík. (pravda,že by šlo proměřovat každej zvlášť a vyhodit ten, kerej by po zapnutí světel šel z 12tiV na nulu - ale nějak sem neměl odvahu :o)))

Ještě to chce asi nějak vypínač popř. ztlumovač, kerý to podsvícení ztlumí v noci. Nepadá mě buď potenciometr, nebo vychytávka - fotoodpor kerej bude podle úrovně světla v kabině ztlumovat osvětlení kapličky...ale s tím by byla trochu práce,že

Tak hlásím,že se podařilo..byl to světle modrej kablík na pozici jedna (ten krajní)

[upravil dne 2.8.06 tanagy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tez sem provedl upravu, jak bylo receno nahore. Super, muj prvni zasah do autoelektriky a hned uspesny :D

ALE, nema to nejake opodstatneni, ze se pri zapnuti svetel osviceni kaplicky ztlumi? Co treba hrozba prasknuti zarovky pri dlouhodobem silnem osviceni?

...nedejboze hrozba pozaru :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Zeier

Tez sem provedl upravu, jak bylo receno nahore. Super, muj prvni zasah do autoelektriky a hned uspesny :D

ALE, nema to nejake opodstatneni, ze se pri zapnuti svetel osviceni kaplicky ztlumi? Co treba hrozba prasknuti zarovky pri dlouhodobem silnem osviceni?

...nedejboze hrozba pozaru :P

to urcite ne, nemej strach, stmiva se to jen proto, aby te to v noci neoslnovalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kveton: ak ide o 206 tak staci podvihnut plast co je okolo hodiniek a zapinania vystrazneho trojuholnika,

treba otocit ruku smerom k oblohe, chytit prstami vnutro plastu a jemne vytrhnut zadnu cast a potom odsunut predok smerom k celnemu sklu

a ja som tam mal potom iba dva torxy co drzia hodinky (mam len hodinky)

dobra fotka je tuto:

http://www.der206.de/Bilder/Anleitung/oberemittelkonsole.JPG

[upravil dne 22.8.06 funtomino]

post-0-14109594768418_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 4 týdny později...

přes den je to fajne, ale v noci to chce trochu ztlumit...takže varianta druhá - natáhnout kablíky k nějakému šikovně umístěnému potenciometru a vyřešit tak plynulé regulování jasu středové kapličky...Máte někdo návrh na hodnotu toho potenciometru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a co třeba nic nestříhat a nainstalovat dení svícení. Ve dne nesvítí budíky a display na plno....v noci otočíš levou páčkou a rozsvítíš budíky a display se ztlumí. To je normální aktivace v Peugeotu přes BSI nebo pomocí relátek. Řešení se probírá na foru v Modelech.....406.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radek V.

Jasně, byla to jedna z variant. Ale třeba v peugeotu za to chtěli 1200 (u mého modelu to nešlo přehrát v BSI). V servisu mi řekli, že by to mohlo být kolem 400,- + práce...takže přestřižení kablíku mi přišlo daleko nejlevněji. kdybych měl problém se zapínáním světel, tak do toho asi du, ale svítím pořád a zapímán to automaticky po nastartování auta.

Více způsobů vede ke stejnému cíli. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

kedze sa uz zacalo povinne svietenie, ja by som to riesil tiez nejakym gombickom, zabudovanym priamo medzi hodinky a trojuholnik. Prevrtat dierku a dat tam malinky mikrospinac, ktorym by sa regulovalo silne a slabe podsvietenie. :D

Pre puntickarov moze byt malinky spinac aj na vrchnej strane nad hodinami. /myslim taky mini dotykovy/

Niesom elektrikar, ale urcite nieco take existuje :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 14 let později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...