Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

problém s dobíjením


Xander Cage

Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám problém s dobíjením, když zapnu klíček, tak se rožnou kontrolky mazaní a STOPka a rožne se i kontrolka dobíjení ale hodně slabě, ale svítí slabě i po nastartování ale auto nedobíjí, nemám to sice možnost změřit, ale když jsem odpojil baterku, auto zdechlo, a to i když jsem to odpojoval v otáčkách. Začalo to dělat celkem z ničeho nic, čím to může být? Relé? Alternátor? Děkuji za jakoukoliv pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

relatko dobijeni ? neco takoveho se snad nepouzivalo uz ani ve starych 120ckach...kdyz uz tak regulator napeti.....

vsechno je soucasti alternatoru...jednoducha rada: vymontovat a nechat zrepasovat..provedou kontrolu a vymenu loziska, regulatoru a uhliku, anebo samodomo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Xander Cage

Zdravím všechny,

mám problém s dobíjením, když zapnu klíček, tak se rožnou kontrolky mazaní a STOPka a rožne se i kontrolka dobíjení ale hodně slabě, ale svítí slabě i po nastartování ale auto nedobíjí, nemám to sice možnost změřit, ale když jsem odpojil baterku, auto zdechlo, a to i když jsem to odpojoval v otáčkách. Začalo to dělat celkem z ničeho nic, čím to může být? Relé? Alternátor? Děkuji za jakoukoliv pomoc

Zkus obvod na buzení - kontrolka dobíjení, přes tu žárovku je buzeno vinutí alternátoru a při nějakém (např. přechodovém) odporu (špatný kontakt) se vinutí nenabudí dostatečně a alternátor nedává proud. Na tom slabším kabílku (odpojeném - očko, matička desítka) na zadním čele alternátoru musíš po zapnutí klíčku naměřit stejné napětí, jako na aku. Jinak, pokud si dělal to co píšeš, tak bude chtít alternátor vyndat a zkontrolovat diodový můstek v něm, protože to co se rozhodně NESMÍ je odpojovat alternátor od baterie za chodu motoru (platí i obráceně - tvůj případ). Po odpojení se vlivem přerušení obvodu sníží proud (A), což má za následek prudký nárůst napětí (V - Ohmův zákon) na diodách a jejich průraz, tedy \"odchod\", ale pokud nebyl alternátor buzen, tak to mohly přežít. IMHO, pokud jsi tak \"vybaven\" jak píšeš, bude lepší se obrátit na autoelektrikáře (chce to min. voltmetr a dimenzovaný indukční ampérmetr). Jinak alternátory z principu své konstrukce mají jenom napěťový regulátor, který je zamontován taky v zadním čele alternátoru a zároveň nese uhlíky. Proudová relé se používají pouze u dynam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Xander Cage

Vyřešeno, koupen nový alternátor. Ten starý byl úplně v prd...,

Vsadil bych se, že to na začátku byla prkotina za půl darma a že odchod altíku do věčných lovišť urychlilo tvé \"bádání\", viz můj příspěvek nahoře. No nic, je po problému. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ne, prej byl vevnitř dost vyběhanej a že to taky dělá, že na autě není spodní kryt motoru, takže do něj valí i dost vody, že se to prej nezdá, ale i to moc nepřidá. no a repase alternátory bych už nikdy nechtěl, mám s tím pouze špatné zkušenosti, pár už jsem jich takhle koupil a nic nevydrželi. Já koupil originál Valeo, 80 A a spokojenost, normální pultová cena prej okolo 6500

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Xander Cage

...a repase alternátory bych už nikdy nechtěl, mám s tím pouze špatné zkušenosti, pár už jsem jich takhle koupil a nic nevydrželi.

Ono v tom alternátoru toho není moc, co se provozem opotřebovává. Ložiska, uhlíky, kolektor, možná extrémním vnějším vlivem vinutí, nebo napěťový regulátor (pokusy s el. instalací, zkraty apod. Ten vliv vlhkosti bych neviděl tak velký, neuvažujeme-li brodění.Zbytek jsou jen odlitky. A pokud je repase udělaná dobře, máš šanci na dlouhou životnost za půl ceny, i když ta tvoje byla fakt hezká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, mě to tak řekli v tom servisu, co a jak s tím altíkem, a ne aby mi vnutili nový, to ne, to jsem jim říkal hned, že bych ho mohl mít jinde za jiný peníze, byl to dobrej mechanik a stál jsem si přímo u toho, když to rozdělával. No ten altík má taky přes 280 000 a prostě klekl, měl na to práva, necht je mu půda lehká....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...