Přejít na obsah
MirekF

406 HDI spotřeba

Recommended Posts

kde hledat chybu u 406 2.0HDI , která jezdí s prům spotřebou 9lt s lehkou nohou na plynu.Už jsem ji měl několikkrát v servisu na test naposled vyměnili trysku na 1.válci a nic se nezměnilo. Zkoušel jsem jet ustálenou ryclostí cca 70km a hlásí spotřebu 6-7lt.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jedna vec je co ukazuje prietokomer, druha je skutocnost. Daj plnu nadrz, vyjazdi, dotankuj a pocitaj.

Ak je chyba naozaj v motore, moze to byt vselico, najlepsie to ale je hodit na diagnostiku, usetris kopu casu.

Ja som mal zvysenu spotrebu a bolo vadne MAF (merac vahy prietoku vzduchu), kamarat zas prasknutu nejaku hadicu, fakt to moze byt vselico.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tu spotrebu Ti hlasi pocitac? Navrhuji stejne jako argoo natankovat plnou az po hrdlo a po vyjeti natankovat znova. Pokud to opravdu tolik zere, tak se ta nafta musi do motoru dostat na zaklade spatneho rizeni z ECU, pokud zrovna neukapavaji injektory :-) Zkusil jsi cistit vahu vzduchu? Mrkni na:

http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazevclanku=cisteni-vahy-vzduchu-u-xantia-hdi-110k&cisloclanku=2006070001

Kaja

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu jsem už měřil i podle dojezdu na nádrž v domění,že lže čidlo průtoku paliva , ale bohužel měří to správně. Váhu vzduchu jsem zkoušel čistit asi před 500km - nečistil jsem sice stěny ale jenom snímací drátky - taky bez efektu. Ten test spotřeby,který jsem dělal v 70kmh ustálenou rychlostí na 5ku po rovině - Rudná ulice mezi Havířovem a Ostravou.

Pokud máte někdo stejný model a motor a můžete vyzkoušet přepnout na okamžitou spotřebu a jet stejným režimem, zkuste mi prosím napsat co vám ukazuje počítač za spotřebu. MirekF

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podle GPS Ti pojede 406 ka trochu pomaleji než je skutečnost. Mě ukazuje GPS 90 km/h a na tacho mám 95. Stejný rozdíl je i v ujeté vzdálenosti. Jinak při 70km/h nemůžeš nic zkoušet na 5 ku. Je to pod otáčkama. Moje 406 HDi při jízdě po rovině 90 km/h ukazuje okamžitou tak 4,5-5 l /100km. Já jsem se taky nemohl poslední dobou domluvit se spotřebou. Jezdím podle pravidel :-)) a nemůžu to dostat pod 6 l . Loni při Kryštofovi jsem jel do 5 , ale dávám to za vinu kvalitě (nekvalitě nafty) a klimě, je dost teplo. Ještě zkus mrknout na tlak v pneu. Kolega teď dojel z Itále

(taky 406 2,0 HDi) na plnou nádrž to otočil, ujeto 1566 km a ještě dojezd 200 km. Průměr 4,7 l. I takhle se dá ...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je spotreba, na ktoru sa pamatam este zo starej dobrej P405 ! (mal som 3)

Na P406 ,0 HDI to ide zhruba ako pises, pri 90km/h po rovine okolo 5l, no vyssia rychlost znamena zvysenie spotreby, dochadzam denne do roboty po dialnici cca 200 km spolu, dlhodobu priemernu spotrebu mam 6,4 l pri rychlostiach medzi 100-130km/h.

Skusal som aj GPS, ukazuje cca o 5% menej ako tacho, tak je to ale na vsetkych autach.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Doplnim - znamy mal P406 2,0 HDI 110 kps (moja je len 90), dal si v Bosch preprogramovat RJ motora (chiptunning), spotreba mu klesla pod 5l ! Nechcel som verit, boli sme v Chorvatsku, samozrejme pri jazde podla predpisov, s plnym autom, pocitac mu ukazal 4,5l.

Vaham nad tym, ci to urobit, trochu sa tym asi rozhadzali ine parametre, napr. turbo zapina uz tesne nad 1000 otacok, pri zosliapnuti pedala viditelne zadymi, ale vykon isiel hore citelne...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ja dochadzam pravidelne do prace, so zapnutou klimou , 130-140 km/h dialnica (120 okresky) a mam priemernu spotrebu 5.3 stabilne. Ked som jazdil max 110 (naprd pneu) tak som mal 4.9 cize 2.0 HDI 110kps sa na tych 4.5-4.7 myslim dostane aj bez chiptuningu ked budes jazdit ako dochodca a nevyuzivat vyhodu motoru krasne zrychlit. Je to proste tak ako hovoril tipek v autoskole ... spotrebu mas taku aku mas tazku nohu .

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám 406 1.8 v16 benzín ale zase na mojom aute palubný počítač ukazuje menšiu spotrbu ako je skutočnosť až o 2÷2.5 l/100km aj priemernú aj okamžitú. Spotreba inač je podľa papierov výrobce ale neviem počítač prečo neukazje správne. Ujetá vzdialenosť je v poriadku. Viete mi poradiť čo sa s tým dá spraviť a od čoho to môže byť.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Práveže, keď spočítam spotrebu z nabehnutých kilometrov podla tachometra a zo spotrebovaného benzínu tak spotreba je podla papierov, ale palubný počítač ukazujeinak o 2÷2.5 l/100km menej. Ale v takom prípade keď ja počítam z tých udajov čo namerá tachometer a čo je skutočná spotreba benzínu, tak je jedno že aké sú kolesá nie?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Celkom jedno to nie je, lebo tacho nemeria pocet ubehnutych km na obvode pneumatiky, ale na prevodovke. No aj tak, ten rozdiel je velky, podla mna to nebude zlym rozmerom pneumatiky. Jeden cas som mal tiez kolesa o cosi mensie ( na trase 90km to ukazalo asi 4-5km naviac), ale spotreba sa nejako viditelne nezdvihla. Asi by som sa mrkol na prietokomer, prip. sa da aj zdiagnostikovat.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tachometer vzdialenosť meria na prevodovke ale ja počítam spotrebu tiež z toho čo nameria tachometer a nie zo skutočnej vzdialenosti. V benziňáku je prietokomer? Kde by to malo byť neviete mi poradiť?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×