Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 Hdi - chyba diagnostiky motoru - NETÁHNE!!!


Z.Plas

Recommended Posts

Zdravím všechny,

pomozte prosím. Můj prvotní problém spočíval v tom, že mi moje 406 2.0 Hdi (80 kw) r.v.99 přestala do mírného kopce na „čtyřku“ nebo na „pětku“ táhnout, rozsvítila se kontrolka diagnostiky motoru a nejela dokud jsem motor nevypnul a znovu nenastartoval. Taky jsem registroval pozdní spouštění turba 2600 ot/min. a výš. Tak jsem neváhal, zajel do autorizovaného servisu (Drásta Sokolov) na diagnostiku. Více než dvě hodiny se v tom šťourali, nakonec to byla váha vzduchu (ukazoval mi jí, celej její vnitřek byl zoxidovanej) a ještě k tomu odpojili egr ventil – vše za 5200 (byl jsem docela mile překvapenej). Auto se potom chovalo normálně. Turbo spouštělo zhruba od 1800, ale asi po měsíci normálního provozu ejhle, ten samej problém. Auto na pětku do kopce přestalo táhnout, rozsvítila se kontrolka diagnostiky, i když teď to nedoprovází pozdní spouštění turba. Nevíte v čem by mohl být ten problém? A taky jestli máte někdo zkušenost se zmiňovaným autorizovaným servisem?

Díky za jakýkoliv příspěvek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: simas

nejjednodusej pritomnost FAPu zjistis tak ze na leve strane vzadu pod hlavni nadrzi by mela byt jeste jedna nadrzka cca na 5l. Pokud tam je, mas FAP.

je ta nadrzka vidiet zo spodu auta alebo sa k nej treba dostavat nejak cez sedadla?? ... nerozumiem totiz ako si to myslel \"pod hlavnou nadrzou\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: simas

A nemohlo by to byt cidlo diferencialniho tlaku u FAP filtru? Pouzij hledani a zadej \"Fap\" a dozvis se o nem vic.

koukám ., že motáte všechno dohromady..... Dvoulitry HDI mají Fapy až roku 2004, a to jen silnější verze . Jedině diagnostika řekne víc ... ale ta váha vzduchu je nejvíce pravděpodobná, pokud nejsou jiné příznaky (kouření od výfuku atak. ).

S Fapem si nemusíš dělat starosti, a to ani s Aditvem, protože je tam jistě nemáš.....:nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: bedo

Původně zaslal: simas

nejjednodusej pritomnost FAPu zjistis tak ze na leve strane vzadu pod hlavni nadrzi by mela byt jeste jedna nadrzka cca na 5l. Pokud tam je, mas FAP.

je ta nadrzka vidiet zo spodu auta alebo sa k nej treba dostavat nejak cez sedadla?? ... nerozumiem totiz ako si to myslel \"pod hlavnou nadrzou\"

tu nádržku tam nenajdeš, protože 2.0 Hdi ji nemá. Jinak je přidělaná na nádrži zespodu a je docela zřetelná, vede kní asi pět kabílků, a jeden napouštěcí ventil se špuntem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Tuldous

Původně zaslal: simas

A nemohlo by to byt cidlo diferencialniho tlaku u FAP filtru? Pouzij hledani a zadej \"Fap\" a dozvis se o nem vic.

koukám ., že motáte všechno dohromady..... Dvoulitry HDI mají Fapy až roku 2004, a to jen silnější verze . Jedině diagnostika řekne víc ... ale ta váha vzduchu je nejvíce pravděpodobná, pokud nejsou jiné příznaky (kouření od výfuku atak. ).

S Fapem si nemusíš dělat starosti, a to ani s Aditvem, protože je tam jistě nemáš.....:nevim

JJ asi tak, ale může to být klidně jen špatný kontakt, snímač, nebo ovládání EGR, či turbotlaku. Taky vyhřívání vody, velký proud do žhaviček, protože jsou v řiti... Tohle se bez kvalitní diagnostiky a někoho, kdo s ní umí dělat hledá těžko.

Nemyslim, si, že by byla nutně nekompatibilní jednotka, nebo snad byla v háji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže po diagnostice čtyři chyby:

1404 - Koncový stupeň ŘJ pro případný ohřev

1403 - Koncový stupeň ŘJ pro přídavný ohřev - Volnoběh

0246 - Menič tlaku reg.tlaku přeplňování - odchylka regulace

0606 - Řídící jednotka EDC, výpočet množství - porucha funkce

Inu, \"peugeoťáci\" máte někdo konkrétní zkušenost s řešením podobných chyb?:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Z.Plas

Takže po diagnostice čtyři chyby:

1404 - Koncový stupeň ŘJ pro případný ohřev

1403 - Koncový stupeň ŘJ pro přídavný ohřev - Volnoběh

0246 - Menič tlaku reg.tlaku přeplňování - odchylka regulace

0606 - Řídící jednotka EDC, výpočet množství - porucha funkce

Inu, \"peugeoťáci\" máte někdo konkrétní zkušenost s řešením podobných chyb?:myslim

1404- Předehřev vody, asi zoxidované kontakty na cívkách, obvykle stačí očistit, ale na leto se to dá vypnout.

1403- totéž

0246- Solenoidový ventil pro ovládaná WG je špatný, nebo je někde děravá nebo vypojená hadice

0606- To nevím, co myslí výpočet množství :) ale poatrně váha vzduchu udává špatné hodnoty,nebo je odpojená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Tuldous

To Vector:....to jsou fešácké vysvětlivky Vectore.... Nemáš někde nějakej seznamík? :super

No snad někde budu mít seznam chyb ve Francouštině a Angličtině, protože ty překlady sou někdy hrozně matoucí. Ale tohle fakt nemám. Prostě sem tyhle chyby už viděl a minimálně jednou někde řešil.. to je celé. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Z.Plas

Zdravím všechny,

pomozte prosím. Můj prvotní problém spočíval v tom, že mi moje 406 2.0 Hdi (80 kw) r.v.99 přestala do mírného kopce na „čtyřku“ nebo na „pětku“ táhnout, rozsvítila se kontrolka diagnostiky motoru a nejela dokud jsem motor nevypnul a znovu nenastartoval. Taky jsem registroval pozdní spouštění turba 2600 ot/min. a výš. Tak jsem neváhal, zajel do autorizovaného servisu (Drásta Sokolov) na diagnostiku. Více než dvě hodiny se v tom šťourali, nakonec to byla váha vzduchu (ukazoval mi jí, celej její vnitřek byl zoxidovanej) a ještě k tomu odpojili egr ventil – vše za 5200 (byl jsem docela mile překvapenej). Auto se potom chovalo normálně. Turbo spouštělo zhruba od 1800, ale asi po měsíci normálního provozu ejhle, ten samej problém. Auto na pětku do kopce přestalo táhnout, rozsvítila se kontrolka diagnostiky, i když teď to nedoprovází pozdní spouštění turba. Nevíte v čem by mohl být ten problém? A taky jestli máte někdo zkušenost se zmiňovaným autorizovaným servisem?

Díky za jakýkoliv příspěvek.

Cau mam ten samy problem, byl jsem s tim tak 10x v servisu a bez vysledku... Uz jsem to tu resil, tak si to zkus najit. ;)

Jinak az to definitivne vyresis, tak dej vedet co tomu bylo, protoze ja uz to snad zatim ani do servisu davat nebudu, bo mi stejne zas nic nespravi. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Guest f3rdaaa

zkousel jsem vycistit vahu vzduchu, bylo do docela spinavy, ale nemam auto ted kde vyzkouset... taky me napadlo, jestli by to neohl byt nejaky ten spinac turba (nejaky ventil nebo tak) , protoze kdyz jsem jel po dalnici tech 130km/h a jen tak lechtam plyn tak ok. Pak byl predemnou kopec, jel jsem do ne prudkeho kopce (trochu dokopecka) a citil jsem ze uz to chce vic slapnout na plyn abych, protoze uz jsem zacal trosku zpomalovat. Slapl jsem na plyn a rosvitila se diagnostika a auto netahlo...

:bojim:(

edit: jo a kdyz podradim na 4 a tak 3000 ot tak to bere kopce na dalnici ok, nebo kdyz pred kopcem vic prislapnu plyn (na petku) tak taky ok, ale to zas porad zrychluju (a to se nevyplati).

[upravil dne 2.8.06 f3rdaaa]

[upravil dne 2.8.06 f3rdaaa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez som mal problemy z vahou vzduchu, menili mi ju 2krat. Pri tom druhom pokuse si v servise vsimli, ze je prasknuty podbeh, tak na vzduchovy filter striekala voda a nasledne odisla vaha vzduchu. Takze kvuli podbehu za 50Kc v riti vaha vzdychu za 7tis ... kua .

Takze skus skontrolovat podbehy ... a skus si spomenut ci sa ti ta chyba nevyskytla \"za mokra\" ...

Allahu Akbar

Stano

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí to být jenom ta dost často a populárně zmiňovaná váha vzduchu.

Pokud dojde k odchylce snímání tlaku stlačeného vzduchu, tak ŘJ odpojuje signál od tohoto čidla a přechází na nouzový režim, zapíče závadu do chybových registrů.

V praxi to není tak razantní ztráta výkonu jako porucha váhy vzduchu, ale je to taky znát.

Příčina může být samotné čidlo, nebo ventil obtoku na turbíně.

Mám tu dvě fotky toho čidla, nemám k dispozivi Peugeota, je to z Oktávky..

Samotné čidlo : http://sweb.cz/Ladis01/P1010691.JPG

Umístění čidla : http://sweb.cz/Ladis01/P1010692.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Help me!

Tak jsem ujel 500 kiláků po výměně měniče reg.tlaku - 1400,- i s prací (nebo jak se to vlastně jmenuje, ani nevím, jestli to je ten selenoidní ventil - každopádně jsou to dva ventily vedle sebe přichycené na kastli směrem k interiéru) a opět na pětku do mírnýho kopce (za sucha) asi ve 2000 ot. chyba - netáhne - já nasraný, smutný, zoufalý:(

Už nevím, co dál zkoušet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je problém jen ve vzduchu, tak těch možností taky není až tak moc.

Váha vzduchu - dá se proměřit zda je po ní, nebo dává zkreslené informace mimo rozsah.

Čidlo tlaku - viz výše.

Podfuk či špatná funkce ventilu obtoku - 406 to má ovládáno mechanicky, takže nebude uloženo do ŘJ oproti novým VW kde už mají elektrické ovládání spřažené s ŘJ.

Poslední varianta je vlastní turbína, poškození a netlačí tolik kolik má.

Bohužel vyloučit nějakou sekundární chybu, která na to může mít vliv, se vyloučit samozřjně nedá. Třeba dodávka nafty, dostatečný tlak atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...