Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

FAP - Regeneracia....


DanculD

Recommended Posts

Zdravim damy a pani, som tu novacik (ale citam to tu uz dlhe roky :cool: ) avsak az teraz som sa stal majitelom P307 2.0HDi 79kW rv.2002. No a dnes som prisiel do servisu Peugeot (montaz alarmu, letne prehliadka atd.) a nadhodil som temu, ze nech sa mrknu na FAP a nech zhodnotia, ci ho este netreba menit. Sef-servisakovi skoro oci vypadli, ze preco ho chcem menit, ci je dieravy, ci co. Tak som mu povedal, ze som cital, ze sa meni kazdych 80.000km a dolieva sa aditivum. Tak sa zasmial, ze to niektore servisy robia, ked sa im nechce robit regeneraciu. Potom mi dal do ruky papier (aj link http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/fap_1999_04_151017847928.rtf) ktory som nasledne nasiel aj tu: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=850&highlight=fap a v nom sa pise: \"Tento filtr je ucinny po celu dobu zivota vozidla. Cistenie vodou pod tlakom prebieha kazdych 80 000 km v servise Peugeot, aby sa eliminovalo usadzovanie cerinu.\" A presne to iste mi povedal aj ten seftechnik. Ze pozru \"do jednotky\", kedy bola urobena regeneracia naposledy a bud len doleju Eolys alebo aj urobia \"regeneraciu\" -> rozumej vystriekaju filter. Takze aspon jedna dobra sprava....:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam rocnik 2000, tam sa ma menit po 80 000, ale ja som nemenil, az ked pri 185000 mi to hlasilo, ze je upchaty. Potom mi vymenili za neznackovy, za 7000 CZK. Medzitym som pravdaze poctivo dolieval aditivum, (aby mohla riadne prebiehat vlastna regeneracia).

Ale pocul som, ze asi rocnik 2002 ma uz predlzenu zivotnost na 120 000, a dokonca ze od roku 2003 sa uz vobec nemeni.

Cistenie vodou sa tu preberalo, ako uspesne. Akurat ma prekvapuje, ze ti to navrhli v servise Peugeot, tam maju ubvykle zaujem predat ti novy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To P607Olda: No, ved aj mna to prekvapilo a cakal som, ze co za cifru na mna vyhodia. Dokonca hovoril, ze predomnou tam bol chlap s FAP-kom a museli ho presviedcat, ze filter sa nemeni. Tomu chlapovi vraj nejaky \"garazista\" nahovoril, ze sa musi menit a ten chlap si to nechcel dat vyhovorit. Az sa mi to zda divne....:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To kajak: No, pri kazdom tankovani nafty sa do nadrze vstrekne male mnozstvo Eolysu, ktory znizuje teplotu horenia sadzi, preto je dolezite aby si mal dostatok Eolysu, pretoze inak by sa ti FAP \"uvaril\". Nasledne auto kazdych XXX kilometrov a pri dlhsej jazde ako 10 minut rychlostou nad 60km/h spusti regeneraciu filtra. A to tak, ze zvysi mnozstvo paliva vstrekovaneho do motora a tym nasledne zvysis teplotu vyfukovych plynov. No a kedze cerin, ktory sa taktiez usadzuje vo FAP-e a nezhori, tak sa musi kazdych (u mna 80000-120000 km) urobit v servise bud regeneracia -> rozumej vystriekanie horucou vodou alebo vymena celeho FAP. Takto nejako mi to vysvetlil technik. Mozno som nieco poplietol, tak ma za to nekamenujte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Takže jak jsem to pochopkal jáá tak pokud bych při tankování nalejval EOSYL do nádrže jako třeba aditivum tak tééoreticky se nic nestane a pomůžu tomu???otz za kolik a kde se ten eosyl sežene ....Nejde mne do hlavy když teď musíme jezdit 50sát kua tak vlastně tomu škodím že???:roll:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Toro: v Peugeote, cca. 1200,-Sk liter. Do nadrzky sa vojde cca. 4,5 litra. Spotreba vychadza cca. 1 liter na 20-25000km.

To Zdenáll: To nenalievas do nadrze ty, ale davkuje si to elektronika podla toho kolko natankujes nafty. Minimalne rozponatelne mnozstvo je 7 litrov. Tzn. aj ked natankujes 3 litre nafty, tak jednotka doplni ako keby si natankoval 7 litrov. Preto je lepsie vzdy brat viac ako 7 litrov.

Ad 50km/h - no, asi hej. Technik tiez hovoril, ze skor sa zanesie pri jazdeni v meste ako mimo mesta. Ale to mozno preto, lebo sa stale akceleruje, brzdi a znovu akceleruje....

[upravil dne 24.7.06 DanculD]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Ja mam rocnik 2000, tam sa ma menit po 80 000, ale ja som nemenil, az ked pri 185000 mi to hlasilo, ze je upchaty. Potom mi vymenili za neznackovy, za 7000 CZK. Medzitym som pravdaze poctivo dolieval aditivum, (aby mohla riadne prebiehat vlastna regeneracia).

Ale pocul som, ze asi rocnik 2002 ma uz predlzenu zivotnost na 120 000, a dokonca ze od roku 2003 sa uz vobec nemeni.

Cistenie vodou sa tu preberalo, ako uspesne. Akurat ma prekvapuje, ze ti to navrhli v servise Peugeot, tam maju ubvykle zaujem predat ti novy...

a jaka hlaska se obejevi na palubnim pocitaci když se filtr ucpe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: zabzab

Původně zaslal: P607Olda

Ja mam rocnik 2000, tam sa ma menit po 80 000, ale ja som nemenil, az ked pri 185000 mi to hlasilo, ze je upchaty. Potom mi vymenili za neznackovy, za 7000 CZK. Medzitym som pravdaze poctivo dolieval aditivum, (aby mohla riadne prebiehat vlastna regeneracia).

Ale pocul som, ze asi rocnik 2002 ma uz predlzenu zivotnost na 120 000, a dokonca ze od roku 2003 sa uz vobec nemeni.

Cistenie vodou sa tu preberalo, ako uspesne. Akurat ma prekvapuje, ze ti to navrhli v servise Peugeot, tam maju ubvykle zaujem predat ti novy...

a jaka hlaska se obejevi na palubnim pocitaci když se filtr ucpe?

Uz si to presne nepamatuju (sviti to jen par sekund), ale bylo z toho jasne ze FAP potrebuje vycistit nebo regenerovat.

Jina byla hlaska na malo aditiva a jeste jina kdyz jsem mel vadne diferencialni cidlo tlaku.

Ty hlasky na FAP a na aditivum byly jasne srozumitelne.

Hlaska na dif. cidlo hlasila ze neco je chybne, a diagnostika ukazala na to cidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
:papa Zdravím tak po prečítaní tohto tema som musel napísať aj ja.Rozsvietila sa mi kontrolka autodiagnostiky motora na P 307 sw 2,0HDi 110k a vypisuje mi to \"antipolution fault\" a niekedy ešte \"unblock diesel filter \"tak som s tym bol dnes v Poprade v peugeote a oni mi po prečítaní diagnostiky zistili a teraz sa podržte:že mám buď zapchatý FAP alebo je vadne čidlo dif.tlaku .Ale ved to som videl aj na displeji a nič nove mi nepovedali.Ešte som cvakol 350 Sk za diagnostiku a som spokojny že som tam kde predtým.Mam najazdených 108 000 km auto pravidelný servis peugeot.Tak so prekvapený že oni nevedia presne čo to je.Čidlo by stalo u nich 5000 a FAP 12000 Sk.nie su asi normálny.Poradte niekto kto mal taký problem ako to vlastne je.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni to az takova blbost. Na diagnostice to ukazalo prilis velky rozdil tlaku pred - a za - filtrem. To muze byt zpusobeno ucpanym filtrem, anebo chybnym merenim.

Ja jsem to mel jednodussi, protoze FAP jsem poprve menil az ve 180 t. a tehdy bylo jasne, ze je to ucpanym filtrem. Tehdy mi to hlasilo pravidelne v kopci na trojku, pri vetsim vykonu.

Po vymene filtru mi to asi za 10 t. pozdeji zacalo hlasit (ta hlaska byla jina nez poprve), a hlasilo to uz na volnobeh, po vyjeti z garaze. Pak to zase zmizelo, ale na druhy den znovu. Tehdy to bylo vadne cidlo dif. tlaku.

Skoda, ze jsem si nezapsal ta anglicka hlaseni - bylo to tam vzdy jen chvilku.

Ucpany filtr: hlasil neco o cisteni (clean???)

Dif. cidlo: hlaseni antipollution fault nebo tak nejak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mi to hlási antipolution fault a tiež už aj keď naštartujem a na voľnobeh.Ale doteraz to robilo iba sporadický.Pri svieteni kontrolky motor nevytočím nad 3000 ot. a keď nesvieti tak ide OK.už sa mi stalo ,že kontrolka svietila motor išiel OK.Tak teda neviem.Da sa teda niejako ten filter vyčistiť alebo niečo sním urobiť.4ítal som tu vo fore že niekto to vystriekal horúcou vapkou a išlo to.Vraj to robia tak v peugeote v Žiline.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Chtěl bych se podělit se zkušeností ohledně FAP filtru. Mám P 307 SW r.v.2002 a mám najeto 82000 km. Začalo mě to signalizovat minimum aditiva a tak jsem vyrazil do Peugeotu na výzvědy. Mám tam známého a tak jsem se s ním radil co a jak.Oni bohužel umí jen to co je naučí Peugeot ČR, o improvizaci nemůže být řeč.Koupil jsem si tam aditivum-pozor zde záleží přesně na VIN kódu !! FAP jsem vypral Wapkou horkou vodou doplnil aditivum a jezdím bez problémů. Dokonce se po asi 500 km sama vymazala závada sinalizovaná na displeji !!!

:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...
Původně zaslal: KOPRIVA

Chtěl bych se podělit se zkušeností ohledně FAP filtru. Mám P 307 SW r.v.2002 a mám najeto 82000 km. Začalo mě to signalizovat minimum aditiva a tak jsem vyrazil do Peugeotu na výzvědy. Mám tam známého a tak jsem se s ním radil co a jak.Oni bohužel umí jen to co je naučí Peugeot ČR, o improvizaci nemůže být řeč.Koupil jsem si tam aditivum-pozor zde záleží přesně na VIN kódu !! FAP jsem vypral Wapkou horkou vodou doplnil aditivum a jezdím bez problémů. Dokonce se po asi 500 km sama vymazala závada sinalizovaná na displeji !!!

:myslim

Jezdí to i dnes bez problémů s takto vyčištěným FAPem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...