Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

PŘESTAVBY - POZOR!!!


oddie

Recommended Posts

Tak jsem se právě vrátil z magistrátu, tak lehce po studené sprše... Dosud se totiž výměna kastle řešila tak, že se přineslo příslušné potvrzení od Peugeota, a do TP napsali VIN té nové kastle.

Ovšem, úředníci vymysleli skvělou novinku: v TP se nic nepřepisuje, donesete si příslušné potvrzení, a oni vám někam do té nové kastle obyčejnými raznicemi ze železářství od ruky vymlátí ten původní VIN, a ten z té nové kastle rozsekají.

Z pohledu papírování se nic moc nemění, akorát jedno potvrzení navíc. Ale, zkuste pak s takovým autem jet třeba do Německa... O tom, že to znamená obrovské usnadnění legalizace kradených aut, snad ani mluvit nemusím.

Takže, kdo si chcete nechat přivézt auto na přestavbu, počítejte s tímto postupem. Je to \"novinka\" asi tak měsíc stará.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem tu čest hořit s \"poněkud\" zdeptaným Oddiem. Je to průser, páč jak praví - odvážit se do Germánie nebo Rakous s takhle domršeným VINem je holá sebevražda. Prej je to podle směrnic EU. He??? Snad po stý tu opakuju: čemu se sakra furt divíme? Vždy? žijem v čechách... Zas**ná země, za**aný úředníci a vůbec... Kdy se ku**a začnou taky politici a úředníci chovat podle regulí EU? Člověk ty parchanty platí ze svejch daní a tudíž sou to jeho zaměstnanci!!! Nít tu možnost, tak jich 3/4 propustím a to ihned a žádný odstupmý. Sem se zase rozčílil.... Fuj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Radek V.

A urcite existujou nejake meraky, kde zjisti svar.....

Existuji, jedna z metod je pouzit magneticky prasek a pustit do kastle proud... krasne vykresli spary, praskliny, svary... pouziva se to obvykle v diagnostice, ale i jinde.

Kdyz se podivas na stranky www.cebia.cz , tak je tam nekolik postupu jak overit pravost VIN a to jestli patri k danymu autu. Meri se mimo jine tloustka laku (jestli tam nebylo prelakovano stary zabarveni) a zjistujou se svary na dilu kde je VIN. Jinak s cebii mam docela dobre zkusenosti, jejich sluzby pouzivame kdyz se dela leasing nejakeho ojeteho auta, kamionu nebo autobusu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sakra ... Hmm, těch úředníků už je tolik, že už neví roupama co dělat :mad: Takže vymýšlejí jednu ptákovinu za druhou, aby po měsíci, dvou zjistili, že narazí (jsem zvědavý, co jim na to řeknou \"převozníci\") Tak ji stáhnou. To je ovšem nezastaví a vymyslí ještě větší. A ještě větší, a ještě větší ..

Což u takhle starý plečky, jako mám já, mi tak ani moc nevadí. Ale každý si rozmyslí, jestli si přiveze bouračku ze zahraničí, nebo si koupí něco nového. :(

Viděl bych za tím Mladoboleslavskou Škodovku. Teď jim klesl podíl na trhu pod 50 % (spíš 45 %) a v Čechách skvěle ztrácejí. Tak začínají kopat ...

Rozhodně se jim to povedlo. Jsem zvědavý, na jak dlouho...

To oddie : A to tam razí kdo? Ta úřednice, nebo na STK, nebo kdo.. já si to vůbec nedovedu představit, kdo to může dělat ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Kocourkov?

Dělal jsem jednu přestavbu pro sebe, likvidoval jsem Peugy 205 z 1988. Namísto ní jsem si dovezl model z roku 92 a zažádal u koncesionáře ... bla bla

Do TP napsali číslo novější karoserie a hotovo.

Spoustě lidí byl tento postup proti srsti, tak se ze starých aut vytrhaly š?ítky a vystrihl z plechu VIN. Pak se to nanýtkovalo a navažilo na nový auto! Takovýchto aut u nás jezdí na tisíce, po vstupu do EU bude humbuk :D a vozítka s podezřením na manipulaci s VINem budou odstavena na státních parkovištích? Aby už je začali stavět. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Tak to je pěkný. Poradí mi někdo, jaká je tedy "nejbezpečnější" změna kastle? Sehnal jsem 205 ve velmi dobrém stavu, naprosto stejnou jako je ta moje, liší se pouze výbavou a chci na ní ty papíry přepsat (jakoby výměna kastle), ale tohle mne trochu zaskočilo. Nebylo by nejjednodušší si jen sehnat někoho, kdo by mi to číslo na kastli vyrazil a to staré obrousit? Neumím si moc představit, jak běhám po úřadech a peugeotu (ani nevím, co všechno k tomu potřebuju) a z převařování mám strach...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuji, jedna z metod je pouzit magneticky prasek a pustit do kastle proud... krasne vykresli spary, praskliny, svary... pouziva se to obvykle v diagnostice, ale i jinde.

...říká se tomu magnetická prášková nedestruktivní kontrola materiálu, jinak se to dá ještě zjistit úplně krásně ultrazvukem, nebo rentgenem, ale to už je v tomto případě nepohodlné, .. tak trochu tomu rozumím.. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chce někdo řešit "výměnu karoserie", tak ten postup opravdu ještě platí. S tím, že je třeba si nejdřív podat žádost o vyjádření na Peugeot ČR, která samozřejmě něco stojí, a oproti dřívějšku se podstatně zpřísnilo jejich vydávání - dříve stačilo shodné objednací číslo kastle dle katalogu, takže u 205 šly zaměňovat starý a nový model, a benzín s dieselem, kdežto dnes bude pravděpodobně vyžadována shoda x znaků z VIN. Dále je oproti tomu 4 roky starému příspěvku ještě jedna změna - vždy se dělá znova STK + ME, i kdyby byly třeba jen měsíc staré - což znamená další prachy navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo to mi u 405ky dělali taky,že číslo na tej nowej kastli přesekali a vybouchali tam to z původní kajstle.a musej se povyměňovat i štítky kde je to číslo.njn ouřednící si chtěj ulehčit práci aby nemuseli dělat new doklady.takový prachy berou a ještě kulové dělaj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pája: Za 5500 Kč to normálně legálně přihlásíš, není důvod to dělat jinak, pokud máš vyplněnou kolonku ABE v techničáku nebo na štítku kastle.

oddie: Běžná praxe (u BMW to tak je už několik let), přitom jim nedochází základní věc - kdo má v TP "VIN kod vyražen náhradní technologií", může na jedny papíry provozovat defakto dvě auta, třeba jedno na léto a jedno na zimu; není taky problém, když to zboříš, přivézt jiný "stejný" auto a prostě si ten VIN vyklepat na další auto. U BMW to navíc dělali tak, že tam dávali úředně přidělený VIN, který s originálem nemá nic společného, a na hranicích si pak drbou hlavu, co to má jako být za auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...