Jump to content
  • Aktuální cíle darů

problem (cukani, hluk, nizky vykon)


Recommended Posts

Zdravim ostatni majitele Peugeotu.

Obracim se na zkusenejsi s zadosti o radu. Vlastnim Peugeot 807 z roku 2006 s 2,0 HDI 100 kW (RHR). Jiz nejakou dobou pozoruji pri castecne zatezi vibrace. Ze zacatku to bylo zrejme v dobe vypalovani filtru (spotreba pri brzdeni motorem nebyla nulova). V posledni dobe se toto cukani vyskutuje i jindy nez pri vypalovani. Puvodne jsem se domnival, ze to muze zpusobovat setrvacnik, v aute nemam dvouhmotu ale opravnou sadu od Valea. Tyto vibrace pominuly pokud jsem ubral plyn ci naopak zas pridal Letos jsem vsak zacal pozorovat toto cukani i jindy nez pri regeneraci. Dale ted jsem byl s autem v Dansku a predevcirem pri ceste zpet jsem po jizde na dalnici zasstavil na odpocivadle. Po startu (stale teply motor, ci vlazny) jsem mel problem se rozjet, auto strasne skubalo jako by nemelo palivo (dojezd v te dobe byl indikovan na 170 km, kontrolka paliva nesvitila). Nakonec jsem se rozjel, ale skubani neprestavalo, takze jsem na dalsim sjezdu sjel k cerpacce. Po dotankovani do temer plna opet problem s rozjezdem. Pri volne akceleraci na neutral bylo obcas slyset divne zvuky (jako kdyz se melou orechy v kafemlejnku). Dale jsem se rozhodl jet mimo dalnici, opet problem s rozjezdem. Auto pak uplne ztratilo vykon a motoru se nechtelo do otacek. Ty divne zvyky pak take pokracovaly (jako kdyz se melou srouby v mixeru). V jednu chvily tyto zvuky prestaly a ve stejnou chvily auto najednou ozilo a vystrililo vcelku normalne kopredu (v te chvily jsem mel stele plny plyn). Behem teto zavady se nikdy nerozvitila kontrolka motoru (ani nic na stredovem displeji), jedine den predtim z nicehoz nic vyskocila na 5 minut chyba airbagu (ta se jiz neukazala zpet). Starty vzdy bez problemu a i dnes start studeneho motoru bez komplikaci. Po ukonceni tech zvuku a opetovneho nabiti vykonu jsem vcelku bez problemu dojel pres 200 km dom (obcasne vibrace v ot mezi 1800 az 2400 zustaly).

Ma nekdo nejaky napad na pricinu techto problemu?

Ja tipuji setrvacnik. tedy ten by mohl zapricinit to skubani. Zas by dle mne nemel ovlivnit vykon motoru.

Muze to delat nejaky bordel v palivove soustave? Asi 3 krat co to auto mam me dosla nafta, takze jsem doleval z kanistru. Proti teto pricine dle mne stoji ty zvuky, a to ze auto jelo setrvale s nizkym vykonem.

Co vadny ci zaneseny EGR, muze nadelat takovouto paseku (zvuky, cukani, nizky vykon)?

Dle mne bude mozna nejpravdepodobnejsi turbo. Je mozne, ze se nastavitelne lopatky nejak sekly a chtely se uvolnit (pricina hluku), tim turbo nedavalo dostatecny tlak a auto melo nizky vykon, pak kdyz se utrhly tak auto jelo vcelku normalne? Proti tomu hraje to, ze jak pred tim, tak ani nasledne turbo nijak nepiskalo.

Mozna se od tohoto incidentu trochu zvysila spotreba, do te doby jsem mel s privesem spotrebu na cca 300 km cca 5,8, ten den vecer 6,2 a dnes za cca 200 km 6,6.

Mohou mit ty zvuky, nizky vykon a vibrace stejnou pricinu?

 

Dekuji moc za radu. Vasek

Link to comment
Share on other sites

to spis vidim na vstriky nebo rozvody ale to by kontrolka motoru reagovala. na nejake diagnostice jsi to mel?

Link to comment
Share on other sites

Kup aditiva na pročištění vstřiků a celého palivového systému

Millers Oils Diesel Power EcoMax One Shot Boost 250 ml

Metabond Megasel Plus 250 ml

VIF Super Diesel Aditiv letní 125 ml

STP Diesel Injector Cleaner 200 ml

TEC-2000 Diesel Injector Cleaner 375 ml

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No kolik máš najeto na té " opravné " sadě spojky? 

Já bych to při těch problémech s rozjezdem a při těch zvucích viděl na problém se spojkou. Tím spíš pokud taháš velký vlek. Jen pro zajímavost co Tě vedlo k záměně dvouhmotnostního setrvačníku za jednohmotnostní ?  Teď řešil spojku kamarád sice na octávce ale auto najetých 140 kkm auto má po otci a on je tedy druhý majitel  je to jedna z posledních jedničkových  a tam to vypadá že když dojížděla výroba tak se pozametalo z regálů co zbívalo a z toho se skládali ty poslední auta. Podle dokumentace tam má být dvouhmota a byl tam jednohmoťák když to rozebrali na dílně tak setrvák i přítlačák na ty km v pohodě ale roztržená lamela resp. utržený střed od zbytku takže se to protáčelo. 

Edited by Vena garážmistr
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Na dcery P 807 také s motorem RHR byla příčina občasného škubání, vibrací a dost velkého snížení výkonu v palivovém filtru. Další okolnost byla, že se ta závada objevovala většinou při vlhkém počasí. Já jsem jej původně vylučoval s tím, že je v autě jen jeden rok Nakonec jsem si uvědomil, že za ten rok najela skoro 50000 km. Toto škubání které popisuji, ale nebylo doprovázené žádným divným zvukem.  (ty ho popisuješ jako kovový zvuk mletí šroubů v mixeru) Při projevení závady byl výkon motoru tak malý, že byl problém se s autem rozjet. 

Přeji brzké odhalení a vyřešení tohoto problému. Pro ostatní pak můžeš popsat příčinu, která toto chování auta způsobila, popsat.   

Edited by JVT
doplnění textu
Link to comment
Share on other sites

já bych spojku vyloučil--když máš plný plyn a nejde to do otáček, tak tomu chybí vzduch nebo nafta  :myslim,  filtr nafty bych rozebral a vyměnil sám, stejně jako filtr vzduchu, ať mě v servisu nemají za blba..., a pak origo diagnostiku, popisované chování motoru by se tam mělo ukázat, máš el. čerpadlo v nádrži ?  tohle taky dělá různé zvuky před smrtí a po pár vteřinách jede zas normálně

Link to comment
Share on other sites

Ahoj vsem a diky za reakce.

Palivovy filtr menim pravidelne co max. 30 000 km (spolu se vzduchovym a kabinovym). Shodou okolnosti jsem to delal pred inkriminovanou cestou (spolu s olejem). Zaneseny palivovy filtr bych asi timto vyloucil. Co se paliva tyka, tak je pravda, ze za tu dobu co auto mam mi asi 2 nebo 3 dosla nafta.

Tu spojku jsem nechaval delat spolu s rozvody hned po koupi auta (cca pri 70 000 km v roce 2017, aktualne mam na aute najezd cca 160 ci 170 000 km)

Ma diagnostice jsem zatim nebyl. Sice mam doma neco od Cinanu, ale bohuzel me ten jejich sw pada hned po instalaci a na kompu se mi jej nepodarilo spustit.

Pokud by to byly vstrikovace, tak bych predpokladal, ze to bude dost kourit, coz jsem ve zpetnem zrcatku neregistroval. Na druhou stranu, ted mne prijde, ze jsou o neco vyssi otacky volnobehu (o cca 100). Daji se vstrikovace nejak bezdomentazne otestovat, zda jsou vadne ci nikoliv?

Dnes jsem se byl ptat v nekolika servisech, co by s tim mohlo byt, jeden spise tipoval na vstriky ci EGR. V autorizovanem servisu si byl prijmaci technik skoro jist, turbem. Rikal, ze se da oddelat privodni hadice a zkontrolovat vule osicky turbin (predpokladam, ze myslel radialni). Tak to zkusim udelat, pokud se k tomu na rampe nejak dostanu.

Pak take rikal ze cukani muze zpusobovat jiz skoro zaneseny FAP.  Predpokladam, ze mira zanesenosti se asi bez jeho demontaze overit neda.

Ten EGR by byla asi ta nejlevnejsi mozna pricina problemu. Ten bych si mozna jeste i zvladl vymenit i sam na rampe. Kolik se toho musi vykuchat ven aby se k nemu clovek dostal a vymenil jej?

Co se tyka turba da se bez demontaze nejak proverit jak na tom je? Aby clovek nekuchal neco co eni pricinou :).

 

Jo jeste doplnim, nekdo tu zminoval VIF, tak ten leju pravidelne. Zda to pomaha je vec druha, ale v celkovych nakladech mne to asi jiz nezabije a ublizit by to nemelo, takze pro klid duse pri kazdem tankovani tam neco cmndrnu.

Link to comment
Share on other sites

No jak to napsat kulantně?  Nevím co by jsi chtěl rozebírat když jsi nebyl na diagnostice? Píšeš že jsi s byl ptát v několika servisech proč jsi to někde nenechal připojit na diagnostiku? 

  Palivový filtr může být klidně v háji po 30 km tím spíš pokud by došlo k nasátí bordelu ze spodku nádrže. Tím spíš pokud se běžně jezdí s tím že před tankováním zůstává třeba půlka nádrže. Diagnostikou identifikovatelná závada. 

  Ta spojka si myslím že v těhle kilometrech a při častějším tahání přívěsu má nárok tím spíš když tam je jednohmoťák místo dvouhmoťáku protože ta lamela tam musí trpět neskutečně.

 Vstřikovače pokud špatně práší tak budou dělat bordel opět diagnostikou identifikovatelné jak na tom jsou. 

FAP opět diagnostikou lehce identifikovatelný stav a případné problémy s ním.

Turbo + EGR  opět diagnostikou snadno a dost spolehlivě identifikovatelné problémy. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Jen tak mimo, pokud by ses opravdu rozhodl na blind měnit egr, tak to tak levný nebude. Protože nic jinýho, než originál od PSA kloudně nefunguje.  + potřebuješ funkční diag abys provedl adaptaci, a to i kdybys jen vyčistil starý egr. 

Edited by VojtouNerCZ
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

holt, ta diag. je relativně drahá (v autorizáku), tak se to každý snaží oebat a získat info levněji, přitom právě tam vědí nejlíp, na co který model jejich značky nejvíc trpí,  protože na nich denně vyšívají...

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Vsak netvrdim nikde ze na diagnostiku nezajedu. Tenhle problem nastal ve stredu, ve ct jsem se vratil. V patek jine zarizovani  tak jsem autem nejel, nicmene cestou jsem se zkusil vyzvedet kdy by zhruba mohl byt kopnuty pes. Samozrejme diagnostiku si udelat necham, patrne v Peugeotu.

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, ozzy56 napsal:

holt, ta diag. je relativně drahá (v autorizáku), tak se to každý snaží oebat a získat info levněji, přitom právě tam vědí nejlíp, na co který model jejich značky nejvíc trpí,  protože na nich denně vyšívají...

To bych tak úplně netvrdil, skoro 20 let staré auto je u nich dávno mimo záběr. A pokud někde technik z autorizáku tvrdil, že výše popsané problémy jsou turbem (absolutní pitomost), tak tím spíš. Za mě jezdit s 807 do autorizáku je zbytečná ztráta času.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

ano, pokud tam zbyli jen kluci po vyučení, tak jo :)

včera jsem chtěl něco přibodovat tady v malé karosárně a klučina neuměl ani natáhnout drát do céočka , protože je prý automechanik 😯, myslel jsem si nejprve, že mi to nechce udělat (byla to kravina tak za padesát korun), ale on opravdu nebyl schopen dát to céočko do provozuschopného stavu a udělat dva body svářečkou ,prostě nezájem..., no měl jsem smůlu--majitel byl pryč, a tohle má být soukromá firma na malém městě 🙈

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Byl jsem dnes na diagnostice. Ta naznacuje, ze kolega Oddie co vyse psal o CTRL C a CTRL V se trefil. Byly tam nejake chyby ve vztahu k EGRu. Dal by se tento vymenit s autem na rampe, tedy zespodu? Moc neprahnu po tom abych demontovaval sterace a ty vsechny listy pod oknem. Zatim jsem nasel nejaky navudek pro C5 ale na 807 nic.  Jakou znacku by jste doporucili? Ma nekdo zkusenost s Magnetti Marelli, Febi, Valeo? Ty uz by snad mohli nejakou delsi dobu fungovat. V originale tam byl asi Delphi.

Link to comment
Share on other sites

Dej tam originál. A bacha když budeš hledat Delphi tak mají dvě různá čísla jedno je druhovýrobový a druhý je sice druhovýroba ale s parametry originálu.  Neřeknu Ti který je který ale už jsme to řešili na stejném motoru  u 508  delphi z peugeotu měla jiné číslo než ten který pánovy namontoval servis před náma tuším že rozdíl byl v posledním znaku toho čísla dílu.

Link to comment
Share on other sites

Ono je to celkem jednoduché se trefit, ty popsané symptomy jsou poměrně jednoznačné. Spíš mě překvapuje, že to tak úplně netrefil přijímací technik, kór ten, co si byl "jist" turbem by v tom servisu měl tak maximálně uklízet. 

EGR vyměníš shora. Není třeba k tomu sundavat plasty z torpéda a stěrače, dá se to udělat i bez toho, ale samozřejmě je o trochu horší přístup. Potřebuješ zrcátko, čelovku, dlouhý ruce, hodně trpělivosti, náplasti a okolí, kterému nebudou vadit sprosté nadávky. Ale dostat se tam v pohodě dá. Největší mrcha je imbus 5 zespodu, ten když nenahmátneš, tak se dá vlézt pod auto a vymanévrovat tam tak třičvrtěmetrový nástavec :) Jinak se shora dostaneš na vše - jsou tam 2x hlava 10 na každé trubce (nátrubku), a 2x hlava 8 držící tělo EGRu k hlavě motoru. A ten jeden imbus zespodu EGRu... Nejhorší přístup je na ten imbus a pak spodní šroub nátrubku od chladiče spalin, ten co do EGRu vstupuje. Ostatní je brnkačka.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Diky za reakce. Oddie to napsal docela kulantne :D. V pohode s morem nadavek :D. No uvidim. Zacnu tim spodnim imbusem, kdyz se k nemu nedostanu a nepovolim to tak to dam servisakum. A pak vycistit co pujde, ten chladic vyuziji puvodni, k novemu se standardne nedela a v podstate je to ocelova trubka.

Zatim to vypada, ze bych sahl po tomto, snad je to ten s parametry originalu:

https://www.motora.cz/delphi/EG10396-12B1.html?KTypNr=19771

 

Uprime bych od EGRu necekal ze to bude delat takovy zvukovy doprovod, ale asi se tam rezonoval ten kovovy ventil ci co.

 

 

Snad se tim zaroven vyresi i to pocukavani.

Edited by pavelu96
Nepiš další příspěvky po sobě - použij "Upravit"
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Začneš vyndáním té horní trubky, co vede do sání, tam je uchycena dvě torxy tuším T30 a cestou ještě matičkou 10. A pak bude ještě třeba vycvaknout trubku - hadici odvodu olejových par. Na to přijdeš, až tam budeš koukat. To dáš, zábava na odpoledne :)  Na 807 je to holt ztížené tím, jak je to utopené vzadu, no... u "normálních" aut se tam dostane snadno.

EDIT ony jsou postupy i tady na fóru, např. 

 

nebo mimo https://blogauto.cz/vymena-egr-ventilu-citroen-peugeot-2-0hdi-16v-rhr-rhf/

tak se lze podívat, jak to tam vlastně vypadá, je to prakticky stejné, jen u 807 je to víc utopené vzadu.

 

Edited by oddie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...