Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Audio Limiter v Rifter GT 2022


xshx

Recommended Posts

Ahoj, pořídil jsem Rifter, RV 2022, řada GT. Zvuk mi přijde fajn, ale v systému je evidentně vestavěn nějaký software audio limiter nebo kompresor, který automaticky srovnává hladinu přehrávaného zvuku, což způsbuje to, že mi to zesiluje potiché části a naopak při nástupu hlasitých částí je ztlumí. Asi aby mi to neurvalo uši, ale to já právě chci. Nechci, aby mi auto mrvilo kvalitu hudby tímto způsobem.

Děje se to při všch způsobech zapojení audia (BT, USB, AndroidAuto). Adaptivní volume při změně rychlosti mám vypnuto. Nastavení zvukového profilu na to nemá vliv.

Tušíte někdo, jak vyřešit tento problém?

Upraveno uživatelem xshx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako starý Hifista odpovím:

tento trik, tedy limiter špiček, se používal, aby zesilovač nezkresloval za žádných okolností, protože to zkreslení (ořezání) je slyšet velmi rušivě. Tak se dosahovalo, že zesilovač s menším výkonem (10W) dělal hluk jako 100-wattový, a všichni byli spokojeni.

Mmch, tento trik s kompresí špiček se používá u veškeré hudby, dokonce včetně záznamu vážné hudby. Dynamiku (rozdíl nejtišších a nejhlasitějších pasáží) jako v koncertním sále přes 60 dB, je pěkný sen, ale v bytě a hlavně v autě bys tiché pasáže neslyšel. Proto se kompresor používá prakticky u veškeré hudby.

Zkus si to pustit trochu tišeji, aby špičky byly max. a zbytek tišší. Anebo si pořiď zesilovač. Ale to bohužel není populární mezi lidmi na chodníku, takového automobilistu považují za ..., když to moc řve. Jenom on sám si myslí, že je jednička.

A na závěr staré heslo: HiFi je, keď to reve.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, já pracuju v audio oblasti, sám s kompresory a limitery při úpravě zvuku denně dělám. Ale tady je to tak přepálené, že by bylo lepší i to zkreslení. Představ si song, který má 10vteřinovou mezihru, kdy vynechá basa s bicíma a jede jen kytara a pak vše pompézně nastoupí zpět. Tady v tom autě se ta mezihra hrozně zesílí a při nástupu ostatních nástrojů po gradaci to celý spadne dolů, takže to naprosto zničí kýžený efekt. Jezdil jsem hodně auty, ale takhle strašidelný audio efekt jsem ještě nezažil, bere to hudbě veškerou dynamiku a dělá to z ní jednolitou plochu. Ještě tam je nastavený fixně nějaký pomalý attack/release toho kompresoru, takže to je hrozně moc slyšet, jak to stoupá a klesá. nejhorší to samozřejmě je, když tam člověk pustí něco, na čem sám pracoval a dobře to zná...
Co bych potřeboval, je rada, jestli se toho můžu nějak zbavit.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Necituj těsně předcházející příspěvky!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadá mě jen jestli není v nastavení nějaký Auto gain level Control, nebo nastavení dynamiky v nějakých stupních třeba od jedničky do trojky. Případně jestli je v autě externí zesilovač tak by to mohlo být nastavitelné na něm

To co píše Olda je trošku jiná věc, Tady se určitě nejedná o ořezávání špiček, co já vím tak toto skutečně slabé hlasitosti zesílí a vysoké hlasitosti totálně srazí, Příkladem může být tento systém v televizním přístroji kde například silné výbuchy ve filmu úplně mizí z důvodu zeslabení zvuku, ale tam se to stoprocentně dá vypnout

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, přesně to bych potřeboval vědět. V tom systému jsem to ale nedokázal najít, kdyby mě někdo nasměroval, tak budu neskutečně rád.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Necituj těsně předcházející příspěvky!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, obavam se, ze to nebude tak jednoduche. Taky mam GTcko (2021)  a u audia jde nastavit jen velmi zakladni ekvalizer, prostorove rozlození a jak moc to ma dynamicky reagovat na rychlost/okolni hluk......    Na pristi rok uvazuju, ze si nadelim dodatecne odhlucneni auta a mozna vymenu repro za lepsi.....   Holt to neni Harman-Kardon nebo Bose .... je to furt instalaterska dodavka... :D 

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radku, copak se ti nelíbilo na mém psaní? Že je tam limiter (kompresor) je snad jasné, já jsem se snažil vysvětlit, proč ho tam dali. Tzn. že je příjemnější poslouchat limitovanou hudbu, ale bez zkreslení, než mít ty špičky "ořezané" na obdélníky.

A heslo "Hifi je, keď to reve" jsem nevymyslel já, je to od časů, kdy byla v Šumperku výstava Hifi-ama, asi v r. 1985.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, xshx napsal:

Díky, já pracuju v audio oblasti, sám s kompresory a limitery při úpravě zvuku denně dělám. Ale tady je to tak přepálené, že by bylo lepší i to zkreslení. Představ si song, který má 10vteřinovou mezihru, kdy vynechá basa s bicíma a jede jen kytara a pak vše pompézně nastoupí zpět. Tady v tom autě se ta mezihra hrozně zesílí a při nástupu ostatních nástrojů po gradaci to celý spadne dolů, takže to naprosto zničí kýžený efekt. Jezdil jsem hodně auty, ale takhle strašidelný audio efekt jsem ještě nezažil, bere to hudbě veškerou dynamiku a dělá to z ní jednolitou plochu. Ještě tam je nastavený fixně nějaký pomalý attack/release toho kompresoru, takže to je hrozně moc slyšet, jak to stoupá a klesá. nejhorší to samozřejmě je, když tam člověk pustí něco, na čem sám pracoval a dobře to zná...
Co bych potřeboval, je rada, jestli se toho můžu nějak zbavit.

První dotaz jsi položil jako laik. Pokud jsi profi - odborník, tak o tom asi víš více, než ostatní. Takže radit asi nemá cenu. Předpokládám, že menu jsi prozkoumal, zda je tam přídavný zesilovač jsi si ověřil.

Radek ti správně psal:

Napadá mě jen jestli není v nastavení nějaký Auto gain level Control, nebo nastavení dynamiky v nějakých stupních třeba od jedničky do trojky. Případně jestli je v autě externí zesilovač tak by to mohlo být nastavitelné na něm

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve zvuku se vyznám, v autech ne, proto zde hledám radu, jestli s tím jde něco udělat. Menu jsem prozkoumal, je to stejné, jak píše  @BubakGS, ale zajímá mě, jestli třeba nejsou nějaké finty, jak se dostat do rozšířeného nastavení. Jak ověřím, že tam je přídavný zesilovač?
Btw. podle toho, jak se to chová a jak to zní, ten systém evidentně nehlídá úroveň DB ale nějakou momentální úroveň v LUFS (to například používá spotify pro normalizaci vnímané hlasitosti přehrávání playlistů, ale vypočítávaj to z průměrné hlasitosti songu, tady to bude cca 10s), takže odvozuju, že to bude softwarová záležitost, takže i kdyby člověk koupil samostatný zesilovač nebo jiné bedny ale pořád jel přes Peugeot Connect systém, tak se to bude chovat stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V konfiguraci rádia je ACV (automatické řízení hlasitosti), které je povoleno a nemá zobrazení na displeji na vyp/zap. Doufám, že to není řízení hlasitosti podle rychlosti vozidla, ale to má možnost vypnout. Ovšem tato konfigurace je zobrazena origo diagnostikou a nejde konfigurovat. Je pevně nastavena. Aspoň tak to mám na P508II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, P607Olda napsal:

Radku, copak se ti nelíbilo na mém psaní? Že je tam limiter (kompresor) je snad jasné, já jsem se snažil vysvětlit, proč ho tam dali. Tzn. že je příjemnější poslouchat limitovanou hudbu, ale bez zkreslení, než mít ty špičky "ořezané" na obdélníky.

A heslo "Hifi je, keď to reve" jsem nevymyslel já, je to od časů, kdy byla v Šumperku výstava Hifi-ama, asi v r. 1985.

Rozhodně se nejedná o trik s kompresi špiček, vyrovnávání hlasitosti v tomto případě je úplně něco jiného. A na konci rada, pusť si to potichu, no to není řešení. A k tomu heslu s Hifiamy se ani nebudu vyjadřovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, HonzaZ napsal:

V konfiguraci rádia je ACV (automatické řízení hlasitosti), které je povoleno a nemá zobrazení na displeji na vyp/zap. Doufám, že to není řízení hlasitosti podle rychlosti vozidla, ale to má možnost vypnout. Ovšem tato konfigurace je zobrazena origo diagnostikou a nejde konfigurovat. Je pevně nastavena. Aspoň tak to mám na P508II.

Super, to jsem potreboval vedet. Diky moc, pri dalsi navsteve servisu se zeptam jestli to mohou vypnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že to vypnout nepůjde. Každé auto má pevně danou konfiguraci, která je uložena na PSA serveru a nejde změnit. Dle mé zkušenosti konkrétně na radiu (NAC) nejde vůbec nic offline ani online konfigurovat. Jedině co ti mohu poradit, kontaktuj člena ChouLu, ten by ti s tím možná mohl pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@P607Olda

Tohle vysvětlení čtu poprvé ,ani nikdy neslyšel. Co jsi měl za aparaturu v roce 85,jestli to není tajné, já tenkrát prodával,když jsem šel o tři roky déle na vojnu,což byl rok 87 jaro, slušné HiFi od JVC, celý rack  19",co jsem si nechal přivézt přes známého. Tenkrát jsem se musel na to trošku smekat ,abych to doma měl. I rodiče něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...