Akoc Odesláno 28. listopad 2022 Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 V aute mám aktivovaný „active safety brake“. Podľa manuálu pre 2008 SUV sa toto núdzové brzdenie automaticky aktivuje, keď vodič nezačne brzdiť v kritickej vzdialenosti pred prekážkou. Našťastie som ešte túto funkciu nemal možnosť vyskúšať. Preto ma zaujíma, či má niekto skúsenosť s týmto núdzovým brzdením (s hocijakým modelom). Predpokladám, že v prípade manuálnej prevodovky auto zastaví so zaradeným prevodovým stupňom a zhasnutým motorom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 28. listopad 2022 Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 Ahoj , na toto bych radši nespoléhal , ASB má především zmírnit následky nehody , což neznamená , že nenabouráš (i když samozřejmě v určité situaci může zastavit auto před překážkou) . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 28. listopad 2022 Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 System vždy nestihne zastavit zcela před překážkou Peugeot to má nastavené tak ze do 30km/h by měl zastavit, nad 30 pouze zpomalit a zmírnit následky nehody měl jsem možnost testovat na okruhu Valea a funguje to pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 28. listopad 2022 Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 Na 308 mám deaktivováno. Když se rozhodnu předjet někoho "na těsno", tak nepotřebuju, aby auto začalo automaticky brzdit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 28. listopad 2022 Autor Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 Podľa manuálu je v prípade chodca núdzové brzdenie (ASB) aktívne do 60 km/h, teda je to v tomto prípade nastavené skôr na jazdu v obci. Príklad: Autu pri rýchlosti 50 km/h vstúpi 10 m pred autom do vozovky chodec. Aj mladému vodičovi plne sa venujúcemu jazde trvá najmenej 0,8 s od času, keď zaregistruje prekážku, po stlačenie pedálu. Čo pri 50 km/h je viac než 11 m. To znamená, že auto do nárazu nebude vôbec brzdiť. Zaujíma ma, či auto s aktívnym núdzovým brzdením už bude pred zrážkou brzdiť a aká bude približná rýchlosť pri zrážke. V prípade, že rýchlosť už bude výraznejšie znížená, tak následky zrážky budú menšie. Ak je tomu tak, prečo potom jazdiť s vypnutým ASB? Chodec (dieťa) môže predsa vbehnúť do cesty hocikomu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 28. listopad 2022 Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 Zažil jsem jeho zásah u "Ovce3" na dálnici. Kolega po opici byl v tu ránu střízlivý a já potřeboval přebalit. Poslal nám to tam kamión Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 28. listopad 2022 Sdílet Odesláno 28. listopad 2022 Rychlost bude taková, jaká bude přilnavost vozovky Když jsme podobný systém testovali na dodávce jedné z francouzkých automobilek, tak za deště jsme překážku v podobě testovacího auta přejeli.. fyziku prostě neobejdeš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 6. prosinec 2022 Autor Sdílet Odesláno 6. prosinec 2022 (upraveno) Podľa tohto videa, ak sú v činnosti stierače, teda vozovka je mokrá, tak by malo núdzové brzdenie začať skôr. Ale zdá sa, že, ako píše @ChouLu, do rýchlosti 30 km/h by auto malo pred prekážkou stihnúť zastaviť. V tomto teste auto zastalo dokonca pri 50 km/h. Upraveno 6. prosinec 2022 uživatelem Akoc doplnenie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek D Odesláno 12. prosinec 2022 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2022 Tento systém používám už několik let v Ivecu a jsem rád že ho mám i když občas reaguje i na strom u silnice nebo ty velké kužely dopravního značení. Asi to bude kalibrací i když už mi ji dělali tuším 3x tak to prostě občas zareaguje i tam kde nemá. Naštěstí jezdím stálou trasu tak už vím že tam a tam to prostě začne pípat a v Drážďanech u odbočky na Prahu se musím držet hodně vpravo protože to vezme i svodidla ve zůžení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 10. leden 2023 Sdílet Odesláno 10. leden 2023 K původní otázce, jestli máme zkušenost. Buďte rádi, kdo ji nemáte. Naštěstí Peugeot má tuto funkci zdá se dobře nakonfigurovanou - minimálně co se týká "falešných poplachů". Za bezmála 2 roky vlastnictví 3008 mně auto maximálně pouze "vynadalo" zvukovou a obrazovou výstrahou, systém automatického brždění se ještě ani jednou nespustil - a nebyl k tomu důvod. Zato mám zkušenost z Audi a Superbu, kde se mně to stalo několikrát. Audi: Měl jsem půjčenou A6 na služebku. Shodou okolností jsme se s kolegou bavili o automatickém brždění, když jsem potřeboval předjet cyklistu. Musel jsem to stihnout rychle, protože proti jel kamion - naštěstí jel pomalu, protože zrovna míjel ceduli konec obce. V okamžiku, kdy jsem byl vedle předjížděného cyklisty, jej auto vyhodnotilo jako překážku (žádná jiná hypotetická překážka mně nenapadá) a začalo panicky brzdit. Málem jsem se zakousl do volantu, cyklista zřejmě nechal na zemi hnědou čáru, kamioňák ohobloval krajnici a já jsem nadával ještě 2 hodiny poté. Superb: Jel jsem v koloně aut, z připojovacího pruhu se řadila do našeho druhá kolona. Zip fungoval, jednou auto se natlačilo těsně přede mně, druhé těsně za mně. A opět se ozval starý známý systém nouzového brždění a zaflekoval to. Nechápu, že to ten za mnou do mně nenatankoval - ale opět předpokládám hnědý poplach a musel jsem dostat mnoho přiléhavých jmen. Hlavně by mě zajímalo, kdo by byl viník nehody? V tom druhém případě by to předpokládám "automaticky" šlo za tím chudákem vzadu, v tom prvním by to asi hodili na mě - ale já měl v té chvíli nohu na podlaze a auto se rozhodlo brzdit... pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 10. leden 2023 Autor Sdílet Odesláno 10. leden 2023 Moje auto vybavené len kamerou (nemá radar) by podľa manuálu núdzovo nebrzdilo, ak jeho rýchlosť by bola vyššia než 85 km/h, ak sa vozidlo pred ním pohybuje. V prípade stojaceho vozidla nebude moje auto núdzovo brzdiť, ak má rýchlosť > 80 km/h. Takže pri obvyklej rýchlosti na diaľnici sa, v mojom prípade, systém núdzového brzdenia nemá šancu aktivovať. Mohlo by to fungovať v obci a podlimitnej rýchlosti mimo obce. K tomu druhému prípadu. Z tvojej strany vidím problém, že sa auto z pripojovacieho pruhu nemalo dostať do situácie, že sa muselo natlačiť pred tvoje auto. Pokiaľ malo zapnutú smerovku a bolo o čosi pred tebou, tak si mal spomaliť, aby sa berúc do úvahy rýchlosť vozidiel vytvorila bezpečná vzdialenosť pre jeho zaradenie pred teba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 15. leden 2023 Sdílet Odesláno 15. leden 2023 On ten druhý případ byly prostě dvě kolony sjíždějící se do jedné. Takže pomalá jízda (tak 20-30km/h), standardní řazení stylem "plechy na plechy" při hustém provozu a fungujícím zipu. Z mého pohledu to auto přede mnou mělo dost místa, z pohledu jeho řidiče evidentně taky. Asi tím, že to tam poslal dost zprudka, to asi ten asistent vyhodnotil jako náhlou překážku a zaflekoval to. Jednoznačná chyba asistenta, takových situací je při jízdě městem hromada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 15. leden 2023 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2023 Áno, takých situácií je spústa, ale na mojom aute sa to ešte nestalo. Hoci núdzové brzdenie je aktívne od 10 km/h po 85. Raz, ešte keď som auto mal pár dní, z ničoho-nič na moment prudko zabrzdilo (ale nezastalo). Predo mnou bol bežný retardér. Možno preto. Odvtedy sa už nič podobné nestalo. Podľa manuálu, však systém nemusí zaznamenať prekážku, ak je nižšia než 0,5 m. Zrejme ten retardér asi zaznamenal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.