Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Má niekto skúsenosť s active safety brake?


Akoc

Recommended Posts

V aute mám aktivovaný „active safety brake“. Podľa manuálu pre 2008 SUV sa toto núdzové brzdenie automaticky aktivuje, keď vodič nezačne brzdiť v kritickej vzdialenosti pred prekážkou. Našťastie som ešte túto funkciu nemal možnosť vyskúšať.

Preto ma zaujíma, či má niekto skúsenosť s týmto núdzovým brzdením (s hocijakým modelom).

Predpokladám, že v prípade manuálnej prevodovky auto zastaví so zaradeným prevodovým stupňom a zhasnutým motorom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa manuálu je v prípade chodca núdzové brzdenie (ASB) aktívne do 60 km/h, teda je to v tomto prípade nastavené skôr na jazdu v obci.

Príklad: Autu pri rýchlosti 50 km/h vstúpi 10 m pred autom do vozovky chodec. Aj mladému vodičovi plne sa venujúcemu jazde trvá najmenej 0,8 s od času, keď zaregistruje prekážku, po stlačenie pedálu. Čo pri 50 km/h je viac než 11 m. To znamená, že auto do nárazu nebude vôbec brzdiť. Zaujíma ma, či auto s aktívnym núdzovým brzdením už bude pred zrážkou brzdiť a aká bude približná rýchlosť pri zrážke. V prípade, že rýchlosť už bude výraznejšie znížená, tak následky zrážky budú menšie. Ak je tomu tak, prečo potom jazdiť s vypnutým ASB? Chodec (dieťa) môže predsa vbehnúť do cesty hocikomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlost bude taková, jaká bude přilnavost vozovky ;) Když jsme podobný systém testovali na dodávce jedné z francouzkých automobilek, tak za deště jsme překážku v podobě testovacího auta přejeli.. :) fyziku prostě neobejdeš 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa tohto videa, ak sú v činnosti stierače, teda vozovka je mokrá, tak by malo núdzové brzdenie začať skôr. Ale zdá sa, že, ako píše @ChouLu, do rýchlosti 30 km/h by auto malo pred prekážkou stihnúť zastaviť.

V tomto teste auto zastalo dokonca pri 50 km/h.

Upraveno uživatelem Akoc
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento systém používám už několik let v Ivecu a jsem rád že ho mám i když občas reaguje i na strom u silnice nebo ty velké kužely dopravního značení. Asi to bude kalibrací i když už mi ji dělali tuším 3x tak to prostě občas zareaguje i tam kde nemá. Naštěstí jezdím stálou trasu tak už vím že tam a tam to prostě začne pípat a v Drážďanech u odbočky na Prahu se musím držet hodně vpravo protože to vezme i svodidla ve zůžení...😊

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

K původní otázce, jestli máme zkušenost. Buďte rádi, kdo ji nemáte. Naštěstí Peugeot má tuto funkci zdá se dobře nakonfigurovanou - minimálně co se týká "falešných poplachů". 

Za bezmála 2 roky vlastnictví 3008 mně auto maximálně pouze "vynadalo" zvukovou a obrazovou výstrahou, systém automatického brždění se ještě ani jednou nespustil - a nebyl k tomu důvod.

Zato mám zkušenost z Audi a Superbu, kde se mně to stalo několikrát.

Audi: Měl jsem půjčenou A6 na služebku. Shodou okolností jsme se s kolegou bavili o automatickém brždění, když jsem potřeboval předjet cyklistu. Musel jsem to stihnout rychle, protože proti jel kamion - naštěstí jel pomalu, protože zrovna míjel ceduli konec obce. V okamžiku, kdy jsem byl vedle předjížděného cyklisty, jej auto vyhodnotilo jako překážku (žádná jiná hypotetická překážka mně nenapadá) a začalo panicky brzdit. Málem jsem se zakousl do volantu, cyklista zřejmě nechal na zemi hnědou čáru, kamioňák ohobloval krajnici a já jsem nadával ještě 2 hodiny poté.

Superb: Jel jsem v koloně aut, z připojovacího pruhu se řadila do našeho druhá kolona. Zip fungoval, jednou auto se natlačilo těsně přede mně, druhé těsně za mně. A opět se ozval starý známý systém nouzového brždění a zaflekoval to. Nechápu, že to ten za mnou do mně nenatankoval - ale opět předpokládám hnědý poplach a musel jsem dostat mnoho přiléhavých jmen.

Hlavně by mě zajímalo, kdo by byl viník nehody? V tom druhém případě by to předpokládám "automaticky" šlo za tím chudákem vzadu, v tom prvním by to asi hodili na mě - ale já měl v té chvíli nohu na podlaze a auto se rozhodlo brzdit...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje auto vybavené len kamerou (nemá radar) by podľa manuálu núdzovo nebrzdilo, ak jeho rýchlosť by bola vyššia než 85 km/h, ak sa vozidlo pred ním pohybuje. V prípade stojaceho vozidla nebude moje auto núdzovo brzdiť, ak má rýchlosť > 80 km/h. Takže pri obvyklej rýchlosti na diaľnici sa, v mojom prípade, systém núdzového brzdenia nemá šancu aktivovať. Mohlo by to fungovať v obci a podlimitnej rýchlosti mimo obce.

K tomu druhému prípadu. Z tvojej strany vidím problém, že sa auto z pripojovacieho pruhu nemalo dostať do situácie, že sa muselo natlačiť pred tvoje auto. Pokiaľ malo zapnutú smerovku a bolo o čosi pred tebou, tak si mal spomaliť, aby sa berúc do úvahy rýchlosť vozidiel vytvorila bezpečná vzdialenosť pre jeho zaradenie pred teba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ten druhý případ byly prostě dvě kolony sjíždějící se do jedné. Takže pomalá jízda (tak 20-30km/h), standardní řazení stylem "plechy na plechy" při hustém provozu a fungujícím zipu.  Z mého pohledu to auto přede mnou mělo dost místa, z pohledu jeho řidiče evidentně taky. Asi tím, že to tam poslal dost zprudka, to asi ten asistent vyhodnotil jako náhlou překážku a zaflekoval to. Jednoznačná chyba asistenta, takových situací je při jízdě městem hromada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, takých situácií je spústa, ale na mojom aute sa to ešte nestalo. Hoci núdzové brzdenie je aktívne od 10 km/h po 85. Raz, ešte keď som auto mal pár dní, z ničoho-nič na moment prudko zabrzdilo (ale nezastalo). Predo mnou bol bežný retardér. Možno preto. Odvtedy sa už nič podobné nestalo. Podľa manuálu, však systém nemusí zaznamenať prekážku, ak je nižšia než 0,5 m. Zrejme ten retardér asi zaznamenal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...