Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ventil ovládání okruhu topení


Nautillia

Recommended Posts

Dobrý den

 

S kamarádem jsme nedávno řešili ventilátor topení (do té doby topení hřálo i když nefoukal ventilátor). Když jsme ventilátor zapojili, chtěli jsme vyzkoušet jeho funkci krátkou jízdou pro zahřátí motoru a zjistili, že topení je zcela studené.

 

V kostce

zapojení ventilátoru jsme tahali znova, a dvoustupňová regulace běhu je provedena pomocí přepínače, který k ventilátoru připojí sériově malý teplovzdušný ventilátorek z prodejny autodílů, tím ventilátor zpomalí a zároveň odvede teplo vzniklé regulací (obdobně jako odporová tělesa ve výdechu topení). Tuto úpravu zapojení jsem dělal několikrát a pokaždé fungovala.

Dále chladící kapaliny dost, odvzdušněno a vše ostatní v pořádku.

V ovladači teploty jsem místo lanka (jako ve starších autech) objevil jen jakousi ovládací elektroniku. Předpokládám, že otevírá nějaký ventil. Problém je, že zeptám-li se googlu, nebo jakéhokoliv jiného vyhledávání, tvrdošíjně mi ukazuje ventilátor, klapky na rozvod vzduchu v autě, nezávislé topení a podobně.

Kde tuto součástku hledat? Pokud není někde hluboko pod palubkou. Některá videa z youtube naznačují, že by mohla být v motorovém prostoru někde na hadicích vedoucích do topného tělesa. Nemohla by být nějak spojená s termostatem?

Teplá voda se nedostane do topného okruhu, auto je tím pádem pro zimní podmínky nepoužitelné.

Předem děkuji za rady a nápady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vecsinou je to riesene klapkami v palubovke vo vzduchotechnike zmiesavanie tepleho a studeneho vzduchu ,nepises jake auto to je a ani to moc nepomoze 

ak to ma automaticke topenie alebo da sa nastavit teplota vzduchu v stupnoch alebo to ma polohy 12345  a nefunguje tak tahas pravdepodobne baypasom studeny vzduch lebo  elektricka klapka je zavreta od vymennika 

netvrdim ze to v tom aute je ale podla zavady tipujem ze je 

a nezistis to nijak inak len rozobratim palubky a airboxu bohuzial  a uvidis jak je riesena vzduchotechnika

 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bylo by dobré (rozumné) napsat jaké máš auto, předpokládám sice, že to bude Peugeot, ale i tak je slušné do sekce --Servis--napsat jaký typ (model) to je, protože všichni pežoti nejsou stejní (mají jinou karoserii, motor, barvu atd.) :myslim

jinak žádný ventil, který by uzavíral vodu do topení v moderních pežotech není 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož v profilu je napsáno - auto - jiné, tak nevíme čím jezdíš. A když jsme u profilu, tak by to chtělo udělat si pořádek v pohlaví  - v profilu žena a píšeš jako muž. (není to nic proti transgender označení uživatele, ale vypadá to divně :cool:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, ozzy56 napsal:

jinak žádný ventil, který by uzavíral vodu do topení v moderních pežotech není 😉

svatá pravda, upřesním: do topení jde voda úplně pořád, i v létě. Klapky ovládají průchod vzduchu - přes horký radiátor, anebo mimo něj. Klapka nebo klapky (podle toho zda řidič/spolujezdec jsou ovládáni najednou) mohou být ovládány elektronikou, servomotorkem. A ventilátor kabiny má svoje ovládání, regulaci rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...