Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tomison - 5008 ALLURE PACK 1.2, EAT8


tomison12

Recommended Posts

Hojte. Když mě pavelu96 před pár dny motivoval k založení vlákna, tak si po pár dnech říkám, proč ne? Takže po 12 letech na Renault fóru jsem se objevil zde 🙂 

Moje auto je předváděčka, protože původní objednávka z ledna tohoto roku zatím ani není ve výrobě.

Mám tedy 5008 ALLURE PACK 1.2 PureTech 130 S&S EAT8, navíc s příplatky Perleťový lak Bílá Nacré, Advanced Grip Control, Park Assist + Visiopark 2, Pack Drive Assist Plus. Co chybělo oproti výbavě, tak automatické otevírání pátých dveří (odečetli mi myslím 7000 Kč dodatečně z ceny). Nesmyslně nebylo dealerem objednáno vyhřívání sedaček, což jsem si nechal dodělat dodatečně. K tomu pevné tažné. Nechal jsem si zapojit a natáhnout také hardwire kit ke svojí kameře na předním skle. Takže kamera se při zaparkování přepne do low biltrate režimu záznamu a nahrává do zvolené minimální hodnoty napětí na voliči hardwire kitu, aby nedošlo k vybití baterie (záznam klidně i několik dnů). To vše mi dodělali v RM SERVISu v Brně, kde jsem i kupoval a také mám v plánu tam servisovat, protože na mě působí velice solidně. Uvidíme také po prvním servisu. 

Zatím s autem spokojenost. Ani mi nevadí ten tříválec, protože i v pěti lidech to jelo hezky a neměl jsem pocit, že by se to nějak trápilo. Všechny asistenty nechávám aktivované, protože si myslím, že neobtěžují a docela dobře fungují. Z automatu jsem měl respekt, protože jsem s ním dosud neměl zkušenost, ale zvykl jsem si asi za prvních 20 km jízdy a opravdu nemám tendenci zapojovat levou nohu a pokládat pravou ruku na řadící páku 😄  Co mi trošku vadí, tak to, že auto bylo obuté z výroby na celoročních pneumatikách (myslím, že to patří k Advanced Grip Contol). No zkusím to a uvidím, jestli se to někam vývojově posunulo a dá se s tím opravdu jezdit po celý rok. Legislativně jo to OK, protože je tam ta značka hor s vločkou, takže i Rakousko atd. v pohodě.

Koupil jsem nosiče ALU WING od HAKR a také od nich střešní box ETERNAL 500. Na Peugeot shopu jsem koupil klasika koberce, opravnou tužku na svůj lak a deflektory na boční okna řidiče a spolujezdce.

Také jsem si dodělal nějaké vzhledové interiérové i exteriérové věci z Aliexpress, kterými jsem si vlastně krátil chvíli a zároveň dělal radost v průběhu čekání na nové auto. Těch skoro 10 měsíců byla věčnost, takže těch věcí bylo poměrně dost 😄 Většinou šlo o nerezové, nalepovací doplňky. Musel jsem strhat ze všeho původní čínskou pásku a vše podlepit originál 3M páskou, určenou pro automotiv, která je opravdu jiný level a drží.

Ještě mám na cestě Android AI Box, protože nemám v úmyslu používat Android Auto a to i v případě, že by 5008 podporoval bezdrátový přenos (což se taky dá levně dořešit). Takže do Android AI boxu pak proběhne instalace Waze, YouTube, Kodi atd. a děcka můžou koukat na pohádky na delších cestách, zatímco mě bude navigovat TomTom v přístrojovém štítu.

TomTom tedy nic moc. Už mi tu pomohl chuck11 (kterému děkuji) s hlasovým ovládáním. Takže používat se dá, ale jako placená služba by to mělo minimálně dosahovat kvalit Waze. Ale člověk si zvykne asi na vše časem 😄  Uvidíme, jestli to bude důvod k zaplacení po těch třech letech.

Jinak jsem v autě aktualizoval mapové podklady a dotykovou obrazovku. To jsem myslel, že si to auto sosne samo přes WiFi a pak se nainstaluje třeba po zaparkování. A ono se to dělá ručně a to dost dlouho při nastartovaném motoru 😄 Flash disk jsem zjistil, že musí být i u velkých kapacit formátován na FAT32. Holt automobilky jsou opravdu 10 let zpět a přitom se tváří, že předbíhají dobu 😄 Jedno USB na systém je také málo a USB hub blbne a nefunguje (a to jsem koupil opravdu USB 3.0 hub). Místo toho jsem si pak koupil USB 3.0 přepinač, takže nemusím trápit zasouváním a vysouváním USB port a mohu snadno přepínat např. mezi flash diskem a tím budoucím Android AI boxem.

V autě jsem si v rámci pojištění od Uniqa nechal instalovat telematickou jednotku SafeLine a nechal jsem si opískovat okna. Obojí v podstatě především za účelem slevy na pojistném.

Zkoušeli jste někdo dětskou sedačku na 6. a 7. sedadle? Podle návodu jsem pochopil, že je povolená výrobcem. To je super, když člověk nechce cpát babičky a dědečky do kufru. To si myslím, že např. v Kodiaqu není oficiálně dle výrobce možné a jsou tyto místa opravdu jen pro větší děti. Je vidět, že 5008 je maskované MPV a to je super.

Jinak fotky níže, ale není to po umytí, voskování a ani za svitu slunce 😄 :

20221028_152915_HDR.thumb.jpg.21d52e4f98cf648c835187a6e1b04a63.jpg

20221028_152941_HDR.jpg

20221028_164618.jpg

20221028_164701.jpg

20221028_164817_HDR.jpg

20221028_152744_HDR.jpg

20221028_152458_HDR.jpg

20221028_152414_HDR.jpg

20221028_152421_HDR.jpg

20221028_152355_HDR.jpg

20221028_152424_HDR.jpg

20221028_152432_HDR.jpg

20221028_152443_HDR.jpg

20221028_152527_HDR.jpg

20221028_152543_HDR.jpg

Upraveno uživatelem tomison12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak mi ještě jedna věc dost vadí a to je ta koženka na sedadlech, loketní opěrce a ve dveřích. To je už v dnešní době snad nějaká úchylka... Měli jsme doma koženkovou pohovku a po pár letech šla do eko-dvora. Raději bych měl místo koženky látku, kterou jsem viděl v základní výbavě ACTIVE PACK (tam se mi jen nelíbily ty jakože karbonový výplně ve dveřích a na přístrojovce). Snad alespoň ten volant je kůže. Koženka za mě patří tak do období Škody 105/120. Toto fakt nechápu, proč by po tom někdo v dnešní době mohl toužit a proč to musím mít u střední výbavy 😠 Jestli by měla něco EU zakázat, tak toto 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta zelená (líbí) je za vlákno a auto jako takové, ale za ten čajna tuning interiéru bych dal červenou (nelíbí) :aut

Na výbavu Active jsem nikdy nekoukal, takže nevím co je tam za látku, ale ta koženka je celkem v pohodě. Na loketní opěrce jsem viděl u 3 - 4 letých aut nechutně zmuchlanou koženku a z toho mám obavu, že je to nevyhnutelné (u mě zatím jen lehce vytlačený důlek).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, beru. Nemusí se líbit všechno všem 🙂  Mně šlo hlavně o praktičnost, konkrétně v oblasti okolo tlačítek ovládání oken a kliček k otevírání dveří. Tam je okolo takový hladký obyčejný plast a časem to vypadá škaredě - poškrábání nehty atd. Obecně těch tvrdých plastů ve vrchní polovině dveří je dost (asi je to poslední dobou trend). A originál chromová hrana na zadním nárazníku vypadá jako pochromovaný plast, takže to tam ani být nemuselo 😄 

U té loketní opěrky půjde i o to, jak moc bude v kontaktu s kůží lidí. V ACTIVE PACKu byla také látková, jestli si dobře pamatuji.

Hlavně, ať nám ty auta slouží co nejdéle. Předpokládám, že většinou se tu řeší spíše problémy, tak jsem chtěl začít i z jiného konce. Dosud jsem měl Renault Megane III 1.6 atmosféru a ať si kdo chce co chce říká, bylo to z mého pohledu nadprůměrně kvalitní auto. Takže se Francouzů nebojím a snad mě ani tento nezklame 🙂 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítej a ať auto dělá jen radost😉

Za to pískovani a ten systém sledování dává pojišťovna jakou slevu ?

My teď platíme HAV s GAPa POV cca 11000kc ale obavám se ze v březnu to pekne poskočí nahoru🫣

 

ten čajna tuning interiéru mě taky nebere je tam na mě moc chromu, ale můžeš hodit odkaz kde jsi kupoval chrániče prahu a koncovky výfuku to se mi líbí? Jaká byla cenovka? Ty Hakr pricniky jsi měl už na aute jaký dělají hluk?

diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Charlie 1. Díky, radost 5008 dělá a snad to vydrží. Moje předchozí auto Renault Megane 3 v kombíku jsem kupoval nové a dělalo mi radost 12 let pořád stejně a dál snad bude dělat radost někomu jinému.

Co se týká pojištění, tak platím 15 tisíc. Tvých 11 tisíc je super cena, ale otázka je, na jakou hodnotu vozu si GAP a HAV měl a na kolik máš POV. Já mám POV na 150 milionů a cenu POV jsem si nechal zafixovat po dobu trvání smlouvy na auto. Takže klidně 12 let se mě zvýšení POV nebude týkat. Safeline mi udělal slevu 24%, bonus mám 50%. Instalace Safeline byla zdarma. Pískování mě stálo 850 Kč a z HAV jsem ušetřil hned 5%, takže návratnost investice za necelé dva roky. Safeline u HAV mi udělala 20% slevu. Bonus 50%. K tomu něco stojí poj. čelního skla a asistence Safeline. GAP mám 36 měsíců. První škoda bez vlivu na BONUS. Přiznávám, že jsem nedělal výběr pojišťoven a zůstal jsem u pojišťovny, kde jsem byl. Tam mi kdysi pomohl obchodník u jedné škody, kterou jsem nevěděl, jak řešit a proběhlo to perfektně. Pro mě tedy důležitější jistota, že pojistka není jen pro klid v duši, ale že i funguje 😄 Jinak ty slevy, co jsem uvedl, na mě moc nepůsobí. Ale těch 15 tisíc mi přišla adekvátní cena za komplet pojištění nového auta.

Ten čajna tuning není chrom, ale všechno nerez, takže na dotek je to poznat a působí to lépe. Pochromovaný plast, pokud je na autě, je právě originál od Peugeotu a ten zase nemusím já. Vlastně jedna věc mnou doplněná je pochromovaný plast a to jsou ty koncovky falešných výfuků. Ale na ty nešahám, tak mi to nevadí 😄 

Koncovky:

https://www.aliexpress.com/item/4000774613305.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.2db81802i5c1CU

Lišty prahů:

https://www.aliexpress.com/item/4000398581932.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.2db81802i5c1CU

Hakr příčníky mám poprvé a nahodil jsem je jen na jeden den, kdy jsem vezl střešní box do garáže. A je pravda, že jsem neslyšel nic, ale na druhou stranu jsem s nimi nejel po dálnici. Také už nebyla třeba T-drážka kvůli střešnímu boxu a mohl jsem ji mít zakrytou tou gumovou lištou. Předtím jsem měl od Thule příčníky a ty hvízdaly i v 60 km/h. Ale na druhou stranu se o několik levelů snadněji instalovaly na střešní lišty auta. Tady ten nový systém mi přišel složitější s nutností mít někde po ruce imbusový klíč. Nevím, jak to má řešené dražší konkurence, ale možná je to dáno tím dnešním designem nosných lišt na autech a tím pádem konstrukcí a s tím spojenou montáží. Ale proč jsem zvolil HAKR ALU WING je ten, že originál Peugeot příčníky na 5008 jsou možná hezčí, ale nemají přesahy v patkách. Tzn., že se na ně méně vejde vedle sebe.

Celkově, za ty peníze OK. Člověk to na střechu nahodí a shodí párkrát do roka. Co mě příjemně překvapilo, tak ten střešní box. Působí dost kvalitně, pevně a dá se otevírat z obou stran. Ale zase, je to věc, kterou člověk koupí jednou za 10 let a možná to prostě mají všechny dnešní boxy. Já se zaměřoval hlavně na to, aby to mělo větší objem (500 litrů).

Chtěl bych se zeptat já na něco zkušenějších majitelů.

Trochu s manželkou bojujeme ohledně navigace. Já chci dát TomTomu šanci, ale neusnadňuje mi to 😄 S manželkou jsme zvyklí na WAZE. Když jsem hlasem ve WAZE řekl IKEA, našlo mi to IKEA obchody vzestupně podle vzdálenosti. V TomTomu řeknu IKEA a najde to v několika zemích bez ohledu na vzdálenost, samozřejmě bez ČR. Jiné názvy nenajde vůbec a to jsem hledal takové ty velké známé body. Můj dotaz je, jestli něco dělám špatně a nebo je tato navigace TomTom určená jen k zadávání adres, ještě k tomu s číslem popisným, což je teda další šílenost za mě 😄 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My to máme u CSOB😉 hele s tím zadavanim adres bez abych se s tím pekloval tak si v aplikaci my Peugeot najdu cíl kam chci jet a dam to modrý poslat cílovou destinaci do vozidla a he to nahazim si tam cíle který chci a ty jsou už pak uloženy poporade v navigací  poradil mi to Chuck😉 

jinak po zimě mi Reknes co vydrželi koncovky výfuku😂 co sůl apod….

ještě chci koupit odoadkovy kos do kelímku viz ali v aute není žádný kos ani popelníky🙈

 

my na aute nemáme hagusy takze tam buď Originál nebo Thule … kolik mas délku tyči? Thule na na 3008 délku 135cm ale nevim kolik mají originál?

 

 

4D88D6EC-E822-427B-8DC3-1542A2114157.png

 

7614BEDE-2122-412D-8F40-18D0E7FACD6D.png

Upraveno uživatelem Charlie 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Co se týká navigace, zkusím si pohrát v aplikaci a pak poukládat v autě. Budu muset změnit návyky - často jsme řešili cíl cesty po vyjetí. Sem tam to člověk i za jízdy potřebuje, ale v případě TomTomu bude lepší někde pozastavit, případně pořešit před výjezdem. 

Co se týká popelníku, je to jediná věc, co jsem si ponechal z předchozího auta a udělal jsem dobře. Protože ten z Aliexpressu jsem si také koupil a zklamal mě, tak jsem ho nechal v držáku kelímků v kufru na bonbóny, až tam děcka někdy budou sedět 😄 

Délka tyčí u toho Hakru na 5008 je 1200 mm. Mohla by být i delší (dokud to nepřesahuje boky auta, tak je to legislativně OK), ale musely by se dofrézovat drážky na uchycení patek. V přední a zadní části je totiž rozteč hagusů rozdílná. 

Délka 135 cm je už dost, ale je to, předpokládám, z toho důvodu, že se vkládají vyloženě z boku dveří do karoserie. Otázka pak je, jaká je využitelná délka na příčníku. Protože u toho Hakru můžu oddělat ty boční platové krytky profilu a můžu box nebo držák kol chytnout vyloženě na samý okraj, takže těch 1200 mm je využitelných. U originálu ten hliníkový profil drží z boku patky a je to pak o dost kratší, protože není přesah.

Na tu 3008 bez hagusů prodávají originál tyto:

https://eshop-peugeot.cz/cs/stresni-nosice/1492-stresni-nosice-peugeot-nova-3008-p84-bez-tyci.html

Myslím, že to bude taky nějaká značka, jako Thule. A instalace bude asi určitě jednodušší, než na hagusy. Délku ale nezmiňují.

Na fotkách jsou první dva nosiče originál pro auto bez hagusů a s hagusy a třetí je Hakr pro auto s hagusy.

 

 

 

1.jpg

stresni-nosice-peugeot-nova-5008-p87-s-tycemi.jpg

0343 wing.png

Upraveno uživatelem tomison12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně. Thule je super. Také je třeba to zaplatit 🙂 I ten Hakr má omezení, jak jsem psal výše a délku profilů dávají podle typu auta. Myslím, že těch 1200 mm je nejběžnější rozměr. Pokud má Thule uchycení patek s profilem libovolně volitelné, tak je 135 cm super délka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, jsou to položky v nižších nákladech vůči autu, ale ono to často svádí pak nešetřit. Já si zachovávám chladnou hlavu a snažím se nepodlehnout a zvolit variantu, která bude mít dobrý poměr ceny a výkonu. Ale pokud bych nasazoval nosiče hodněkrát z rok, tak pravděpodobně budu volit jinak, než jsem zvolil. U nás to jsou jednou lyže, jednou kola a možná něco mezitím, když bude potřeba rakev kvůli zaplněnosti šestého a sedmého sedadla. 

Co se týká záruky, tak to je v řešení. Protože předváděčka má jen 2 roky ze zákona a tím pádem budu dokupovat. Pokud to půjde, mám v plánu si auto ponechat dlouho, takže klidně těch maximálních +6 let a 120 tisíc za cca 35 tisíc mi příjde v pohodě a záruka se vztahuje na vozidlo, takže i při prodeji třeba za 5 let to bude plus. Jen přemýšlím, jestli rovnou zvolit včetně nákladů na pravidelný servis, což je OPTIWAY ÚDRŽBA. Tam si říkám, že by se to mohlo vyplatit do budoucna s rostoucími cenami materiálu a práce a nemusel bych řešit, kolik mě to vlastně bude stát.

Máš s tím zkušenosti, nebo někdo tady na Peugeot fóru? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý postřeh s těmi autosedačkami ve třetí řadě, dost mě to překvapilo. Mrknul jsem se teď do manuálu a taky to chápu tak, že je možné tam instalovat autosedačky, a to jak po směru jízdy, tak proti, což je super. Můj kousek byl vyroben na začátku října a čekám na převoz a předání. Manželka už taky netrpělivě koupila přední a zadní kameru, takže se objednám někam k autoelektrikáři, protože si na to úplně netroufnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě, kameru si nech napojit rovnou na pojistku, protože počet zásuvek je malý. Já mám, jak jsem psal i s parkovacím režimem, takže moje kamera je napojená na dvě pojistky (jedna, co není pod napětím při uzamčení vozu a druhá, která je stále pod napětím). Díky tomu kamera pozná, že má přepnout do úsporného režimu záznamu.

To napojení mě stálo 1000 Kč vč. DPH u dealera a udělali to společně s tažným a vyhříváním sedaček v době, než došlo k přepisu a následnému převzetí. Takže jsem nemusel nikam jezdit a zároveň mám klid, že to udělali v Peugeotu a není to externí zásah do vozidla. Káblík je pěkně pod kryty a je vyveden ke kameře za vnitřním zpětným zrcátkem. Nepochopil jsem lidi, co jim visí od kamery za zrcátkem kolmo dolů kabel od kamery 😄 

Jinak ty místa ve třetí řadě samozřejmě nejsou ISOfix, ale jak píšeš, jsou vhodné pro všechny typy sedaček zajištěných bezpečnostním pásem zády i čelem ke směru jízdy. Toto byl jeden z důvodů, proč jsem toto auto chtěl. U Kodiaqu je to prý problém a nedoporučuje se dětská sedačka ani na prostředním sedadle druhé řady. Ne, že bych se o Kodiaq extra zajímal...

Děti budu samozřejmě vozit v druhé řadě, ale když budeme brát i prarodiče, dám děti do třetí řady v sedačkách a budu vědět, že je to povolené výrobcem a tím pádem to ani není v rozporu se zákonem. Jen pojedu opatrněji, protože sedadla jsou hned za pátými dveřmi a bezpečnost jde dolů. Tento rok mi na dálnici do kufru vlítla ženská s Mitsubishi ASX a děti bych v té chvíli mít v kufru nechtěl...

 

Bez názvu.jpg

Upraveno uživatelem tomison12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip, napsal jsem prodejci dotaz, jestli by mi to tam taky mohli namontovat před předáním.

Bohužel v dnešní době, kdy jezdí po silnicích spousta psychopatů, člověk nikdy neví. Ale předpokládám, že i tak bude auto zase o kus bezpečnější, než moje současné 13 let staré auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem na tom byl stejně. Moje dosavadní auto bylo 12 let staré. Bezpečnost nedokážu posoudit. Myslím, že dnes se to posuzuje s ohledem na elektronické asistenty, ale třeba počet airbagů je stejný, jako ve 12 let starém autě. Ale určitě hraje roli při nárazu i výška a tady má 5008 výhodu. Možná i to tažné a rezervní kolo bude fungovat jako deformační zóna ve Škodě 120 😄 😄 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych se ještě zeptat, zda má někdo nějaký zabezpečovací systém na své 5008? Já mám jen opískovaná okna a telematickou jednotku, ale to nevnímám jako nějakou ochranu. Nechávali jste si dodělávat nějakou formu ochrany a případně, jakou s ní máte zkušenosti?

Přemýšlím, jak moc může být toto auto atraktivní pro zloděje a nechci zbytečně přemýšlet tak, jako bych měl Bentley 😄 

Díky předem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...
V 28. 10. 2022 at 18:24, tomison12 napsal:

Nechal jsem si zapojit a natáhnout také hardwire kit ke svojí kameře na předním skle. Takže kamera se při zaparkování přepne do low biltrate režimu záznamu a nahrává do zvolené minimální hodnoty napětí na voliči hardwire kitu, aby nedošlo k vybití baterie (záznam klidně i několik dnů).

Zdravím, reaguji na zprávu z loňska… Na kolik Vás vyšel citovaný úkon? Mám také 5008, o kameře uvažuji… Děkuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...