Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Šrouby pro zimní kola


Vist12

Recommended Posts

Čau Peugeoťáci, mám dotaz, můžu použít šrouby z letních kol (hliníkové) na zimní plecháče?

Přijde mi, že ten šroub tam úplně nepatří, případně, jaké šrouby tam patří???

Ptám se protože na těch letních, tam ty šrouby krásně zapadnou, zatímco na těch zimních to tak jako čumí ven, a ani ta "podložka" toho šroubu není úplně dosedlá. Vímy že tohle píšou u dojezdového kola, že tam jsou ty šrouby takhle, ale taky s tím má jet člověk maximálně 80 a tipuju, že na zimákách pojedu víc než 80 a nerad bych, abych někde jel a kolo jelo vedle mě 😂

Díky za odpovědi.

IMG_20220928_100049.jpg

IMG_20220928_100042.jpg

IMG_20220928_100036.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tak díky, já se v tomhle moc neorientuju

před 12 hodinami, JVT napsal:

Vše je OK

Hliníkový disk drží ta plochá podložka na šroubu. Plechový disk drží kužel před tou podložkou na šroubu. Buď v klidu, je to originální tovární řešení.

Super, díky moc, táta říkal to stejné, ale já mám vždycky radši když to řekne někdo "z oboru"😁

 

 

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj přímo předchozí příspěvek a nepiš další příspěvky - použij "Upravit"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drive ty srouby nemivaly podlozky a sedely kuzelem rovnou do sedylka/prolisu na plechaci. Proto je to takove vyssi.
Navic na plechaci neni sroub utopeny v sachticce jako na hliniku, takze to vypada jinak a pro nekoho mozna divne.
Pokud mas plechace se spravnym poctem sroubu, rozteci, vnitrni dirou a odsazenim, tedy takove co na tve auto patri, maji rozumny stav (tedy nejsou to nejake autogenem srovnane bouracky nekde z kovosrotu), tak se neni ceho bat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlužno snad jen doplnit - ty podložky (určené pro ALU disky) je třeba před použitím na "plechy" sundat aby kužel na šroubu pevně dosedl do prolisu na disku. Tedy podložky sundat pokud to konstrukce šroubu umožňuje. Někdy jsou řešeny jako tzv. nestratné už z výroby. Pak by bylo ideální pořídit šrouby určené pro plechové disky, tedy s kuželovou dosedací plochou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak znova a lépe

Řešíme zde originální kolové šrouby na originální hliníkové a plechové disky kol vozů značky Peugeot a Citroën. Přikládám obrázek originálního kolového šroubu na hliníková i plechová kola.  

Je to tovární konstrukce a výroba. Asi tudíž není žádná pochybnost o tom, zda je toto řešení funkční a spolehlivé. Plochá nesnímatelná podložka drží originální hliníkový disk. Šroub má také mezi podložkou a závitem kužel který drží plechový disk. Plochá podložka při utažení šroubu na plechový disk se volně pohybuje. Při jízdě odstředivá síla brání vytváření hluku volně pohybující se podložkou. Toto řešení umožňuje použití stejných šroubu na hliníková kola a také při montáži plechové plnohodnotné případně plechové dojezdové rezervy.

POZOR

V prodeji jsou i neoriginální hliníkové disky s roztečí a středovou dírou stejných rozměrů jako jsou v originále. U těchto disků je potřeba prohlédnout jakou mají dosedací plochu na šrouby. Neoriginální disky mají většinou kuželovou dosedací plechu na kolové šrouby.             

  

sroub.jpg

Upraveno uživatelem JVT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...