Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cukání 2.0 hdi 66 kw


Dakaros

Recommended Posts

Ahoj kluci, mam již 6 roků 307 hdi 2.0 66 kw, zatim jsem řešil jen provozní problémy, čepy, brzdy, trochu mi tam teklo a tak... Od té doby co to auto mám cukalo v nízkých otáčkách, ze začátku jen lehce a za studena, teď po 6 letech je to již neunosné... Auto cuká pouze na 4. a 5. převodový stupeň od 1000 ot./m do 2000 ot./m., od 2000 ot./m jede jak fík, naprosto v pohodě... Myslel jsem si, že to dělá jeden vstřikovač, vyměnil jsem jedo cívku a nepomohlo to... Máte někdo tušení, kde by mohl být problém?

Peugeot 307, r.v.2002, 2.0 HDI 66 kw, řítení siemens...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 9. 2022 at 20:57, oddie napsal:

Podíval bych se na EGR.

Pamatuju si, že když jsem auto přivezl domů, za studena fakt lehce cukalo, a na volnoběh dělal EGR divný zvuky, bylo to první, co jsem odpojil (podtlakové hadičky), včera jsem do uplně demontoval a zaslepil, jak místo EGRu, tak i za chladičem vyfukových plynů na vstupu do sání.... Cuká to stále... pouze 4. a 5. rychlost... Na 4. v 55km/h když cvaknu tempomat a vjedu do lehkého kopce, tačne cukat až tak, že se tempomat sám vypne, motor s klepe jak kdyby se chtěl urvat ze silentbloků.... občas, když zůzně uberu, přidám, uberu a přidám se chytne.... Přesně od nějakých 1900 ot cukání upně zmizí a auto jede jak má... Mohl by to být vstřik? Nebo vyběhané čerpadlo a nízký tlak paliva?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušej aditiva na pročištění palivové soustavy dávej je podle návodu cca co 5000 km měl jsem ty samé problémy u mé staré 206 a po aditivech bylo vše OK, nebo je i jiná možnost tankovat lepčí naftu už s přidanýmy aditivy

Upraveno uživatelem davidse
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naftu beru jediné u eurooilu bez bioložky a vždy leju aditiva letní/zimní.... Když tankuju jinde, tak beru vervu, nebo max moution... Tak si myslím, že problém není....

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj celý přímo předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kyž mi tento motor pocukával vpodstatě stejným způsobem jak popisuješ, začal jsem tím nejjednoduššim a nejlevnějším - palivový filtr. Měl najeto něco přes pět tisíc, leju tam taky jen naftu z lepších benzinek s vifem a když jsem filtr vytáhl, nechápal jsem - byl celý zanesený něčím jako jemný písek. Výměnou se cukání zcela vyřešilo. U vadnýho vstřiku by auto kouřilo, ne?
Taky jet na čtverku 55 km/h do mírnýho kopca ten motor moc neocení. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

mě to taky cuká (respektive škube) už 35tis km, dříve v podstatě jen kolem 2tis otáček v jízdě do kopce. Nedávno se to zhoršilo tak, že se to škube v širším spektru otáček (1600-2200), v podtatě jen do kopce. Dalo se nové čerpadlo, vstřiky, jiný jeagger, a stále beze změny. Diagnostika nic neíše, jen cosi s poruchou tempomatu. Už jsem bezradnej. Nabízí se turbo, ale to tahá jako čert a takové rázové škubání by podel mě nemohlo způsobovat..? Pak ještě váha vzduchu al ta se mi taky nezdá. Já na to hlavně už nemám nervy do toho cpát další prachy krám jeden. Když tomu dám na podlahu tak vystřelí jako střela a žádné škubání se nekoná.

Upraveno uživatelem qweqwe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klucí, nechci zakládat nové téma, tak se zeptám zde. Máte někdo tušení jak u tohoto modelu funguje podtlaková regulace? Měl jsem auto na jámě a regulace na volnoběh a při vytoční plynu na prázdno nic nedělá.  Teoteticky kdyby membrána v tom vehementu byla praská, je to netěsnost, která by mohla způsobovat cukání?

K tomu další otázka, na demontáž turba je potřeba vyndat motor, nebo se to dá udělat bez toho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

regulace turba se na volnoběh bud nehýbe vubec nebo jen nepatrně, pokud motor není v zátěži tak nemá duvod zavírat obtok a zvyšovat tlak sání. Pokud se nepletu tak ve 307mičce je už commonrail , na čerpadle je ventil ( na dva šroubky z pravidla na 25 torx. dělá to problemy na spoustě commonrailech různých výrobců, je to myslím obtokový ventil čerpadla . 

Vadný ventil na čerpadle zpusobuje, cukání, chcípání , pokles výkonu apod.. Jednotka nerozpozná ve většině případů že je vadný ..

Váhu vzduchu neověříš odpojením ale její výměnou.. když váhu odpojíš jednotka to hned zaznamená a vyhodí chybu.. 

Začal bych na vrakáči na zkoušku jinou váhu případně koupit rovnou novou , dneska nestojí svět, nová bosch, delphi atd .. hlavně bych nekupoval levný varianty 

Pokud to váhou skutečně nebude šel bych po podtlakách jak píšeš, používám sadu na odvdusnění brzd a pomocí podtlakové pumpy v ruzných obvodech zkouším podtlak, 

Pokud jsou podtlaky v pořádku a filtr je měněný tak bych šel po tom čepradle. 

Jo ještě abych nezapomněl, na railu (lišta s trubkama ke vstřikům) je taky ventil , to je regulace tlaku paliva .. taky udělá hodně

 

Ještě mě tak napadá, byl jsi s tim na diagnostice ? 

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Háček napsal:

Váhu vzduchu neověříš odpojením ale její výměnou.. když váhu odpojíš jednotka to hned zaznamená a vyhodí chybu.. 

zbytek tvych rad nedovedu posoudit, ale rhy motor rozhodne zadnou chybu po odpojeni vahy vzduchu nevyhodi a pokud je vaha spatna, po jejim odpojeni jede auto vpodstate normalne. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 měsíc později...

Dobrý večer ve spolek,

abych nepsal nové téma, tak mám se svým Expertem 2.0HDi r.v. 2011 stejný problém. Cukání se začíná stupňovat, dnes mi při odbočování v nízkých otáčkách i zhasl motor, je to nepříjemné. Chybu mi žádnou nehlásí, mám po výměně oleje a filtrů. Na diagnostice jsem byl v listopadu když cukání začínalo zřídka, teď je to horší, tak teprve pojedu a uvidím jestli něco ukáže.

Výše uvedené rady jsem si přečetl, ale kdyby měl někdo zkušenost a poznatek ke konkrétní motorizaci tak budu rád.

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

mě to cukání dělala překvapivě automatická převodovka (nikdy by mě nenapadlo že to způsobí ona) po výměně oleje řadí (i řádí) jako za mlada. Dnes už mám na oleji najeto 40tis a opět mírně začíná pocukávat - téměř výhradně při konstantních cca 2.000tis otáček - což byla právě trochu záhada.. Prý tyhle převodovky mají rádi nový olej, takže brzo ho opět vykopnu ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...