Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Všem, kterým nefunguje otáčkoměr a chtěli by...


gvg

Recommended Posts

Jak jsem slíbil, tak plním a přináším návod i s názornými obrázky...

Takže: nejprve je nutné vyměnit všechny elektrolytické kondenzátory u desky budíku. Je to pro sychrovku, protože já jsem ze 4 měl OK jen jeden. Na obrázku jsou to ty v modrém kroužku. Dále je nutno zkontrolovat celou desku, zda se někde nevyskytují studeňáky (jako že jo) a ty případně opravit. Zejména i součástky v červeném kroužku, což je tranzistor, zajiš?ující napětí pro celý budík. Já jsem měl všechny tři vývody studený... A nakonec taková perlička: IO ve žlutém kroužku má na starosti vlastní činnost budíku (tj. výchylku ručky a převádí kmitočet na napětí). Po opravě i kontrole funkčnosti, kterou jsme v práci nasimulovali pomocí NF generátoru a měřili jsme osciloskopem, jsem ho zarval zpět do auta a hle-měřák opět nejde..:o( Tentokrát, vyzbrojeni zkušenostmi, jsme se jali podrobit důkladné prohlídce motorový prostor. Proto, vybaveni osciloskopem, logickou sondou a záložní UPSkou jsme započali měření. A zde jsou data: pokud změříte čidlo přímo v motoru na konektorech, musíte naměřit odpor 69-75 Ohmů. Pokud ne, pak je potřeba vyměnit čidlo, protože má zřejmě přerušené vinutí. Pak zapneme motor a měříme napětí na konektoru. Musí být v desítkách milivoltů a s přibývajícími otáčkami se musí plynule zvyšovat. Pokud tomu tak není (což byl můj případ), musíme se mrknout na čidlo, jestli je OK. Vymontujeme ho a na konektory opět připojímě multimetr s rozsahem mV (stříd.), vezmeme magnet a rychle s ním kmitáme před čidlem. Tím simulujeme pohyb setrvačníku. Pokud při tomto kmitání nic nenaměříme, je vadné čidlo a musíme se mrknout po jiném. Pokud naměříme (opět můj případ), povzdechneme si, jakto, že to funguje a vrátíme ho očištěný zpět až nadoraz, co to jen půjde. Připojíme a naposledy smutně zkusíme nastartovat motor. A hle, otáčkoměr najednou ožil a vesele ukazuje otáčky...:o)) V čem je chyba? V montáži. Čidlo je totiž do pravého úhle a je zastrčeno ve velmi nešikovném místě. A pokud ho zastčíme tak, aby byly kabely vzhůru, pak jej nedostrčíme až nadoraz, protože tomu brání výklenek motoru. Je to to přerušované na mém uměleckém díle... Takže ho otočíme tak, aby byl kabely dolů a náhle se nám podaří jej zastčit až nadoraz (také na nákresu). A to je vlastně všechno. Platí pro 309, ale možná také pro ostatní. Je zkrátka nutné nejdříve zjistit, co je vadné a pak postupovat dle tohoto návodu. Důležitý je také SMĚR uchycení čidla. Závěrem chci poděkovat svému kolegovi z práce, ing. Karlu Vaňkovi, který mi věnoval čas a měl chu? věci přijít na kloub. Pokud tenhle návod někomu pomůže, tak se ozvěte a pokud bude mít někdo problém nebo dotaz, klidně mi napište na mail! Lvům zdar! Jirka:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Hics: kámoš má taky problémy s měřadlem a protože mně tam vůbec nepasovalo, tak jsem mu ten strojek dal a už se domlouváme, kdy na to vlítnem. Princip bude stejnej, takže teď už přesně vím, co dělat, abysme to rozchodili. Ani nevíš, jak mi byl vděčnej za ten strojek. Tak jsem se mu zmínil, že to mám od tebe a vzakzuje ti (na což jsem, pravda, zapomněl) mnoho a mnoho vřelých díků. Jestli to rozlousknem, tak se určitě pochlubím. Vidím to tak do 14 dnů. Takže ještě jednou dík!:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem vcera zajel k elektrikazum aby mi zmerili to cidlo. Zjistili ze kdyz se to cilo ohreje tak fakt nedava nic, takze tady jsem hledal problem proc mi otackomer prestane fungovat tak po10 Km jizdy spravne. Zasel jsem do Peugeotu a kouil cidlo. Vyenil ho a bylo vechno v pohode ted uz funguje porad.........MEL BYCH VSAK JEDNU DULEZITOU POZNAMKU k tomu navodu co tu napsal GVG. Kdyz jsem vyndal to stary cidlo tak bylo pekne zruchany. Takze pokud mate 405ku dejte si bacha pri tom zasouvani montujte to tak abyste meli mezi setrvakem a tim cidlem tak 0.5 mm mezeru, porotoze pokud to nacpete az nadoraz tak se vam to cidlo muze dotykat toho setrvaku a pak se to o sebe tre a cidlo se muze znicit. teda nemam to primo ze svoji hlavy tohle mi poradili v mojem servisu, takze podle toho postupoval.....Nerikam ze to teda palti vsude ale radsi si dejte na to bacha to cidlo me stalo 750 tak proc ho kupovat dvakrat ze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Po nastartovani mi rucka otackomeru ukaze 5000 otacek a pak se vrati do normalu,za jizdy to nedela. Zatim mi to udelalo dvakrat. Co s tim muze byt. Mam se ohlizet po nevem cidle?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čéče, u benzína je tuším info k otáčkoměru vedený z ECU a jak znám peugeotácký techniky a inženýry, tak šetřej na každým drátě a tudíž ti bude patrně cybět příslušný vodič ve svazku k budíkům. Teď řeším něco podobnýho s budíkem stvu hladiny oleje a nemít origoš svazek, ze kerýho se to dá okouknout a oměřit, byl by to tvrdej vořech. Nevidím to moc růžově. Sptejně počkej, až nebude takovejhle hic. Teď se nedá nic dělat ani vymejšlet. Fůůůj tajxl.:D:D:D

Jo a na tom a tý kárce máš symbol nasranýho důchodce s holí nebo Geronima? :D:D:D

[Editován dne 13/8/03 Hics]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...