gvg Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 Jak jsem slíbil, tak plním a přináším návod i s názornými obrázky... Takže: nejprve je nutné vyměnit všechny elektrolytické kondenzátory u desky budíku. Je to pro sychrovku, protože já jsem ze 4 měl OK jen jeden. Na obrázku jsou to ty v modrém kroužku. Dále je nutno zkontrolovat celou desku, zda se někde nevyskytují studeňáky (jako že jo) a ty případně opravit. Zejména i součástky v červeném kroužku, což je tranzistor, zajiš?ující napětí pro celý budík. Já jsem měl všechny tři vývody studený... A nakonec taková perlička: IO ve žlutém kroužku má na starosti vlastní činnost budíku (tj. výchylku ručky a převádí kmitočet na napětí). Po opravě i kontrole funkčnosti, kterou jsme v práci nasimulovali pomocí NF generátoru a měřili jsme osciloskopem, jsem ho zarval zpět do auta a hle-měřák opět nejde..( Tentokrát, vyzbrojeni zkušenostmi, jsme se jali podrobit důkladné prohlídce motorový prostor. Proto, vybaveni osciloskopem, logickou sondou a záložní UPSkou jsme započali měření. A zde jsou data: pokud změříte čidlo přímo v motoru na konektorech, musíte naměřit odpor 69-75 Ohmů. Pokud ne, pak je potřeba vyměnit čidlo, protože má zřejmě přerušené vinutí. Pak zapneme motor a měříme napětí na konektoru. Musí být v desítkách milivoltů a s přibývajícími otáčkami se musí plynule zvyšovat. Pokud tomu tak není (což byl můj případ), musíme se mrknout na čidlo, jestli je OK. Vymontujeme ho a na konektory opět připojímě multimetr s rozsahem mV (stříd.), vezmeme magnet a rychle s ním kmitáme před čidlem. Tím simulujeme pohyb setrvačníku. Pokud při tomto kmitání nic nenaměříme, je vadné čidlo a musíme se mrknout po jiném. Pokud naměříme (opět můj případ), povzdechneme si, jakto, že to funguje a vrátíme ho očištěný zpět až nadoraz, co to jen půjde. Připojíme a naposledy smutně zkusíme nastartovat motor. A hle, otáčkoměr najednou ožil a vesele ukazuje otáčky...)) V čem je chyba? V montáži. Čidlo je totiž do pravého úhle a je zastrčeno ve velmi nešikovném místě. A pokud ho zastčíme tak, aby byly kabely vzhůru, pak jej nedostrčíme až nadoraz, protože tomu brání výklenek motoru. Je to to přerušované na mém uměleckém díle... Takže ho otočíme tak, aby byl kabely dolů a náhle se nám podaří jej zastčit až nadoraz (také na nákresu). A to je vlastně všechno. Platí pro 309, ale možná také pro ostatní. Je zkrátka nutné nejdříve zjistit, co je vadné a pak postupovat dle tohoto návodu. Důležitý je také SMĚR uchycení čidla. Závěrem chci poděkovat svému kolegovi z práce, ing. Karlu Vaňkovi, který mi věnoval čas a měl chu? věci přijít na kloub. Pokud tenhle návod někomu pomůže, tak se ozvěte a pokud bude mít někdo problém nebo dotaz, klidně mi napište na mail! Lvům zdar! Jirka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 22. duben 2003 Sdílet Odesláno 22. duben 2003 ted uz by to teda chtelo jen ten obrazek nedavej to jako prilohu, ale jako odkaz nekam na www.......... priloha nefunguje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Ondra Odesláno 23. duben 2003 Sdílet Odesláno 23. duben 2003 voštík vydrž, ja to dneska dam jako clanek... i s obrazkama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stefan Odesláno 30. duben 2003 Sdílet Odesláno 30. duben 2003 Tak se mi taky zbláznil otáčkoměr opčas jde pak zase né někdy mu stačí zapnutej klíček aby začal pulzovat mě jebne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gvg Odesláno 30. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 30. duben 2003 Nevěš hlavu, omrkni to jako já a když nebudeš vědět, tak se ozvi. Teda, né, že bych věděl všechno, ale třeba poradím! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 30. duben 2003 Sdílet Odesláno 30. duben 2003 To GVG: Neexperimentoval si náhodou s tou elektronikou ode mě? :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gvg Odesláno 30. duben 2003 Autor Sdílet Odesláno 30. duben 2003 To Hics: kámoš má taky problémy s měřadlem a protože mně tam vůbec nepasovalo, tak jsem mu ten strojek dal a už se domlouváme, kdy na to vlítnem. Princip bude stejnej, takže teď už přesně vím, co dělat, abysme to rozchodili. Ani nevíš, jak mi byl vděčnej za ten strojek. Tak jsem se mu zmínil, že to mám od tebe a vzakzuje ti (na což jsem, pravda, zapomněl) mnoho a mnoho vřelých díků. Jestli to rozlousknem, tak se určitě pochlubím. Vidím to tak do 14 dnů. Takže ještě jednou dík! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krysta Odesláno 3. květen 2003 Sdílet Odesláno 3. květen 2003 tak jsem vcera zajel k elektrikazum aby mi zmerili to cidlo. Zjistili ze kdyz se to cilo ohreje tak fakt nedava nic, takze tady jsem hledal problem proc mi otackomer prestane fungovat tak po10 Km jizdy spravne. Zasel jsem do Peugeotu a kouil cidlo. Vyenil ho a bylo vechno v pohode ted uz funguje porad.........MEL BYCH VSAK JEDNU DULEZITOU POZNAMKU k tomu navodu co tu napsal GVG. Kdyz jsem vyndal to stary cidlo tak bylo pekne zruchany. Takze pokud mate 405ku dejte si bacha pri tom zasouvani montujte to tak abyste meli mezi setrvakem a tim cidlem tak 0.5 mm mezeru, porotoze pokud to nacpete az nadoraz tak se vam to cidlo muze dotykat toho setrvaku a pak se to o sebe tre a cidlo se muze znicit. teda nemam to primo ze svoji hlavy tohle mi poradili v mojem servisu, takze podle toho postupoval.....Nerikam ze to teda palti vsude ale radsi si dejte na to bacha to cidlo me stalo 750 tak proc ho kupovat dvakrat ze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest MMMMM Odesláno 12. srpen 2003 Sdílet Odesláno 12. srpen 2003 Po nastartovani mi rucka otackomeru ukaze 5000 otacek a pak se vrati do normalu,za jizdy to nedela. Zatim mi to udelalo dvakrat. Co s tim muze byt. Mam se ohlizet po nevem cidle? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gvg Odesláno 12. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 12. srpen 2003 Spíš se mrkni, jestli to čidlo není uvolnění a tudíž se nevzdaluje od setrvačníku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest MMMMM Odesláno 13. srpen 2003 Sdílet Odesláno 13. srpen 2003 Kde to cidlo najdu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gvg Odesláno 13. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 13. srpen 2003 U 406 teda nevím, ale 205,309,405 je měly zezadu motoru. Je to taková fajfka. Vedou od toho tři kabely (v jednom vedení - dva živý a jedna zem). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chechet Odesláno 13. srpen 2003 Sdílet Odesláno 13. srpen 2003 a co kdyz otackomer nemam ale chtel bych mit? mam tam misto nej zbytecne hodiny ... jak narocna operace (je-li vubec proveditelna) by to byla a kolik by stala? dik za kazde info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 13. srpen 2003 Sdílet Odesláno 13. srpen 2003 Čéče, u benzína je tuším info k otáčkoměru vedený z ECU a jak znám peugeotácký techniky a inženýry, tak šetřej na každým drátě a tudíž ti bude patrně cybět příslušný vodič ve svazku k budíkům. Teď řeším něco podobnýho s budíkem stvu hladiny oleje a nemít origoš svazek, ze kerýho se to dá okouknout a oměřit, byl by to tvrdej vořech. Nevidím to moc růžově. Sptejně počkej, až nebude takovejhle hic. Teď se nedá nic dělat ani vymejšlet. Fůůůj tajxl.:D:D Jo a na tom a tý kárce máš symbol nasranýho důchodce s holí nebo Geronima? :D:D [Editován dne 13/8/03 Hics] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.