Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Expert 2,0HDI RHR 2010 - klima už jde, ale zlobí větrák


oddie

Recommended Posts

EDIT - klima už jde, ale pořád zlobí kabinový větrák... pokračování dole.

 

 

Expert Teepe 2,0HDI RHR r.2010, nejde klima, když je cca 30° a víc. V nižší teplotě většinou funguje. Klima je čerstvě naplněna, takže chybějící náplní to asi není... Cestou na naplnění klima fungovala, po naplnění jsem nechal stát auto na slunci a pak už nešla. Stejně se to chovalo už dříve.

Mám tu jen starou verzi PP2000, tak jsem se díval, jestli něco bude vidět, v závadách je Počítač klimatizace - Závada ventilátoru (vstup signálu kopírování napětí). Není charakterizován. Místní.

Pokud dám v testu členů Ovládání ventilátoru klimatizace po síti CAN, neudělá to nic.

Po nastartování se klima na pár vteřin spustí, pak se zase vypne. Sahara se rozeběhne.

Měl by někdo nápad, na co se podívat, nebo ještě lépe, měl by někdo chuť a čas to vyřešit? Problém je, že to je dovolenkové auto a za 14 dnů má jet, což bez funkční klimy ve vedru není žádná legrace...

Díky, obrázky z diag ještě přiložím.

Upraveno uživatelem oddie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me delala 406 to ze v chorvatsku jak zacaly parqky, tak mi prestaly foukat vetraky v aute, sahary ani klima. Bylo tp snad ve spinacce, feelly to pak snad doresil....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co vím tak " pojízdnou " ( tím myslím provozuschopnou a i s obsluhou) diagnostiku v práglu má @HonzaZ pokud už se teda nepřesunul na letní sídlo mimo matičku měst, a @ChouLu.  Já se v klimatizacích nevyznám ale tuším že pokud se rozeběhne klima tak by se měl větrák rozeběhnout na druhý stupeň  a pokud se větrák nerozeběhne tak by to mělo zastavit i klimu aspoň takhle si to pamatuju když mi to vysvětloval chlaďař na berlingu.  Myslím že ovládání větráků bude podobné jako na všech velkých peugeotech přes ty relátka v té škatuly v chladičovce a moc bych za to nedal že některé to relé bude v háji. Co si pamatuju tak Ty jsi byl v opravách i elektrických věcí zdatný a dost lidí Tě tady uznávalo jako odborníka takže asi by jsi mě zvládnout proměřit ty relátka to je tak to první co mě napadá. Druhá možnost je jestli se chlaďařovy nepodařilo to nafouknout moc a jestli se to netlakuje tak že to pojišťováky odstaví z provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Relátka bych klidně prohlédnout mohl, ale mám obavu, že to nebude tím, když to při nižší teplotě funguje... Přeplněná ani málo naplněná klima taky nebude, když nezasahuje ochrana, viz výpis. Docela mě mate ta Závada ventilátoru a Ovládání ventilátoru klimatizace po síti CAN, co neudělá nic, ačkoliv jinak sahary i kabinový větrák běží. Proto bych radši, kdyby se na to podíval nějaký schopný diagnostik, k tomu tam blbne ještě palubní počítač, ukazuje nesmysly a nepočítá, takže bych to potřeboval zkouknout tak nějak celkově. Já se to fakt učit nechci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viz výpis - ochrana vysokého tlaku neaktivní. Tohle mě napadlo už poprvé,  ale bylo tam tehdy míň chladiva než je předpis.

Tak edit - odstavuje to presostat. Máš u mě pivo :) sepne jen na chvilku, po vypnutí kompresoru logicky vypne taky, v podstatě jen pošle impuls. Takže buď je tam skutečně moc, nebo je špatný...

Upraveno uživatelem oddie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • oddie changed the title to Expert 2,0HDI RHR 2010 - klima už jde, ale zlobí větrák

Tak klima už chodí, ještě jednou díky https://www.peugeot-club.com/profile/2001-p607olda/ za nakopnutí, abych se na to podíval ještě jednou, takže jsme trochu snížili to množství chladiva a už je to OK.

Nicméně mě zlobí kabinový větrák, spouští se tak nějak náhodně. Někdy hned, někdy za minutu a někdy taky za 20, což je pro zlost. Mám pocit, že když nejde, spustí se po nějakém drncnutí, přejetí nerovnosti, což je něco, co se fakt dobře hledá 🙄 Na zkoušku jsem vyměnil regulátor u větráku, žádná změna. Ovládací panel klimy se tváří, že funguje.

Nějaký nápad, kde začít? Napadlo mě paralelně s přívody a vývody regulátoru dát žárovky, aby bylo vidět, zda nevypadává napájení modulu nebo jestli není problémový samotný větrák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pripojím sa k téme, do Chorvátska v noci klíma ok, v Chorvátsku klíma občas blbne, cesta späť 47 st.C klíma KO, odpustil som trochu tlak , nič. Mechanik povedal vymeniť chladiče a čidlo, stalo sa. Zajtra bude klímu napĺňať. Malo by tam byť niečo cez 1000g. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor na to, že v tabulkách doporučených množství, které zřejmě opisují od sebe, je dost blbost. Krátký s klimou pouze vpředu má 675g, OK. Krátký s klimou i vzadu má 950g, dejme tomu o trubky a druhý radiátor víc to odpovídá. Ale dlouhý s klimou vzadu má 1075g, což je proti tomu kratšímu blbost, protože je zde už jen o 40cm trubky víc. Když tam dáš něco přes 1000g, bude ti to dělat přesně to co mně. Dal bych těch 950g max.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi už mi jebne, ale strčil jsem do konektoru napájení dva drátky zašpérované kousky dřívka, aby nevypadly, k tomu žárovku, abych viděl, že to jde, a od té doby to neudělalo ani jednou. Přitom hýbat konektorem když to nešlo nepomohlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...