Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Šumperští hasiči jedou..


Recommended Posts

No troufnu si napsat že bejt ta cisterna na jiném podvozku tak by  lehla na bok.  Takhle Tatřička ukázala co umí a kdyby neměli na čumáku ten nesmyslnej naviják tak by se toho červenýho auta ani nedotkli. Jako že do tý zatáčky vlítnul jak vandrák do putiky o tom žádná ale asi by to nebyl takovej problém když by mu to tam neposlal ten osobák. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono hlavně k té křižovatce je to docela pěkně z kopečka. Tam takovýhle skopičiny dělají všichni. Kolikrát to tam do mě někdo málem poslal. Ale ještě, že to dopadlo takto. Kdyby někoho sejmuli, to by byl teprve průšvih. Klobouk dolů, že se ta cisterna udržela. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo no--teď je to u hasičů samý mladý kluk a zkušenosti malé , zvlášť s vodou (kapalinou) se musí jet jinak 😉

když hořelo před měsícem na Ondřejníku, hasiči jezdili plný ceres po městě po lese, aby pak hodinu čekali nahoře na zapojení jejich auta k čerpadlu..., někdy je méně více...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, rovnako ako @Vena garážmistr, že keby mu tam sprava nevošlo to červené auto, tak hasič tú zatáčku zvládne. Aby nevrazil do toho auta, tak musel začať prudko brzdiť a ešte viac to stočiť vľavo, čo viedlo k pretáčavému šmyku. Tomu červenému autu síce sčasti zakrýval výhľad ten nákladiak s prívesom, ale sirénu musel počuť, a tak nemal do tej križovatky vliezť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56 že by u hasičů (HZS) byl nějaký velký přetlak mladých nevyježděných kluků toho bych se asi nebál dneska kdo chce dělat strojníka(řidiče) tak musí mít něco najeto s velkým i mimo HZS. Trochu jiné je to u JSDH tedy dobrovolných hasičů tak strojničení zůstává mnohde na mladých nezkušených klucích protože starý pardálové už na to nestačí a tam je to taky o tom jak často se někam dostanou protože pokud jede na VRZ tak to dost zvedá adrenalin a je fakt že ty mladý kluci se tou fňuknou snadněji vyhecují ke zbytečně riskantní jízdě. Párkrát jsem to zažil osobně (jízdu na VRZ) a i když o mě hodně lidí tvrdí že mě hned tak něco za volantem nehecne tak tohle bylo dost jiný. 

Další věcí tenhle typ CASky té vody zase tolik neveze jestli se nepletu tak do 4 kubíků  jiné to je s klasickou CAS 32 na klasické T 815 tam je té vody asi třikrát tak víc a oproti tuté je to rybník.  Jde spíš o to že to auto i na tom skvělém tatrováckém podvozku má dost vysoko těžiště protože nádrž je uprostřed a okolo jsou skříně na vybavení a i když se nástavbáři snaží to do těch aut nakládat logicky těžký dospod a čím výš tím lehčí tak zkrátka to auto je naložený do plna a jak píšu těžiště je dost vysoko oproti třeba valníku nebo sklopce a to tatra má výhodu že u ní se dá dát nádrž dost hluboko v té almaře což u aut s klasickou stavbou podvozku nejde.  Na YT koluje video z nácviku řešení krizové brždění kdy při podobném manévru strojník položil na bok ivetu (iveco) a troufnu si napsat že v menší rychlosti a i je tam krásně vidět jak si to lehá jak se zrkoutí celé šasí že kabina je oproti nástavbě skoro o 45° natočená a tím zkroucením jak se zvedá levé zadní kolo a pak jak se to šasí začne rovnat za tou kabinou a jak se tomu zvedne levé přední kolo a pak už to jde na bok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je taky rozdíl mezi T 815 a T 148 v jízdě-- řada 815 je vysoká a má samozřejmě vysoké těžiště, resp. o dost vyšší než 148, ono taky většina šoférů co s tím jezdila ti řekne, že měli zdokonalit 148 a bylo by to super auto :roker, tím jak posadili šoféra nad kolo a vysoko (815) , už trpíš více na páteř a nejsi v jízdě tak jistý, jak to bylo v 148, kde máš motor před sebou a sedíš níž, navíc 815 má stejnou nosnost jako měla poslední řada 148, takže si ničím nepomohli, leda že 815 má synchron i na redukci, takže to při řazení tak nemlátí, já jezdil 20 let s 148 a po roce s 815 jsem šel radši na dílnu :bojim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně ale zas to vezmi čistě prakticky kolik z těch kluků který dneska vodí CASky u HZS zažilo ještě 148 v aktivní službě pokud s ní nejezdí u dobráků tak se s ní možná svezl jako malej kluk protože s ní třeba jezdil děda nebo nějakej strejda.  Já jsem měl 148 v ruce asi dvakrát nebo třikrát a je fakt že když to porovnám s " patnáctkou " tak byla pohodlnější líp se do ní lezlo mě tam neseděl akorát ten velkej volant a ta dlouhá šaltpáka protože jak jsu mrňavej na vejšku a mám krátký ruky tak jsem si musel za šaltpákou odsedat na půlprdele abych na ní došáhnul a na volantu jsem ručkoval jak plachá študentka páč jsem na něj nedosáhnul a podotýkám že to bylo v dobách kdy mi při řízení nevadil bachor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
V 22. 4. 2022 at 15:54, Vena garážmistr napsal:

@ozzy56 že by u hasičů (HZS) byl nějaký velký přetlak mladých nevyježděných kluků toho bych se asi nebál dneska kdo chce dělat strojníka(řidiče) tak musí mít něco najeto s velkým i mimo HZS. Trochu jiné je to u JSDH tedy dobrovolných hasičů tak strojničení zůstává mnohde na mladých nezkušených klucích protože starý pardálové už na to nestačí a tam je to taky o tom jak často se někam dostanou protože pokud jede na VRZ tak to dost zvedá adrenalin a je fakt že ty mladý kluci se tou fňuknou snadněji vyhecují ke zbytečně riskantní jízdě. Párkrát jsem to zažil osobně (jízdu na VRZ) a i když o mě hodně lidí tvrdí že mě hned tak něco za volantem nehecne tak tohle bylo dost jiný. 

Další věcí tenhle typ CASky té vody zase tolik neveze jestli se nepletu tak do 4 kubíků  jiné to je s klasickou CAS 32 na klasické T 815 tam je té vody asi třikrát tak víc a oproti tuté je to rybník.  Jde spíš o to že to auto i na tom skvělém tatrováckém podvozku má dost vysoko těžiště protože nádrž je uprostřed a okolo jsou skříně na vybavení a i když se nástavbáři snaží to do těch aut nakládat logicky těžký dospod a čím výš tím lehčí tak zkrátka to auto je naložený do plna a jak píšu těžiště je dost vysoko oproti třeba valníku nebo sklopce a to tatra má výhodu že u ní se dá dát nádrž dost hluboko v té almaře což u aut s klasickou stavbou podvozku nejde.  Na YT koluje video z nácviku řešení krizové brždění kdy při podobném manévru strojník položil na bok ivetu (iveco) a troufnu si napsat že v menší rychlosti a i je tam krásně vidět jak si to lehá jak se zrkoutí celé šasí že kabina je oproti nástavbě skoro o 45° natočená a tím zkroucením jak se zvedá levé zadní kolo a pak jak se to šasí začne rovnat za tou kabinou a jak se tomu zvedne levé přední kolo a pak už to jde na bok. 

Ahoj. Co se týče strojníků u HZS tak nemusí mít nic naježděno mimo HZS. Přijdeš tam s čerstvýma papirama a jdeš na kurz a tím to hasne... Jen pokud přijde nový auto tak každý strojník s ním musí najet 150 km než bude k němu přidělen na výjezdy.. 

Jinak video je hitem na strojnických kurzech... 

 

Jinak na CAS chybí označení kolik vezou vody a pěnidla. Je tam jen výkon čerpadla / typ podvozku / váhová kategorie / výbava... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...