Chupaniebre Odesláno 17. duben 2022 Sdílet Odesláno 17. duben 2022 Zdravím fórum, nedávno som prekročil 100k km a rád by som vymenil sviečky. Rozmýšľal som, že to spravím svojpomocne, a tak som sa chcel pozrieť na to, aké sú tam momentálne a či sú všetky ešte stále OK. Naštartoval som a sledoval som, či po vypojení jednotlivých káblov klesnú otáčky. Zistil som, čo som potreboval a všetko som vrátil do pôvodného stavu. Po ďalšom štartovaní mi ale svieti kontrolka motora a diplej hlási chybu v motore s nutnosťou servisu. Je možné to nejak vyresetovať alebo s tým mám skočiť do servisu? Vopred ďakujem za reakcie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 17. duben 2022 Sdílet Odesláno 17. duben 2022 Toto nie je Š120 aby si mohol za behu motora odpájať sviečky. Pre ECU je to chyba ale snáď po niekoľkých naštartovaniach by mohla zmiznúť , ak je všetko OK. Chupaniebre ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chupaniebre Odesláno 17. duben 2022 Autor Sdílet Odesláno 17. duben 2022 V prípade, že by indikátor nezhasol, v čom by mohla byť prosím vás chyba? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 17. duben 2022 Sdílet Odesláno 17. duben 2022 (upraveno) Kontrolka zhasne po 5 nebo 10 startech. Chyba byla v obsluze, dělala co neměla. Příště už budeš chytřejší - dokud to jede bez závad, nešťourat. Pouze dělej údržbu podle plánu. Svíčky se mění po 30, 40 nebo 60. Jaké svíčky tam byly dosud a jak dlouho? To je ta otázka. Upraveno 17. duben 2022 uživatelem P607Olda Péťa a Chupaniebre ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeník Odesláno 17. duben 2022 Sdílet Odesláno 17. duben 2022 (upraveno) aby si rozumel, rozsvietenie kontrolky si sposobil odpajanim sviecok za chodu motora. Akykolvek konektor na motore odpojis v stave ked je zapnuty klucik alebo bezi motor, okamzite ti zapise chybu a rozsvieti kontrolku motora. Aj ked kontrolka zhasne sama, zavada v pamäti zostane, az kym sa nevymaze dianostikou. To samozrejme neznamena, ze chyba trva, kedze vies ako vznikla. Takze sa nestresuj. Ak maju sviecky viac ako 60 000 km, bez pardonu vymen, a jazdi dalej. Ked sa dostanes na diagnostiku, daj to precitat a vymazat. Upraveno 17. duben 2022 uživatelem Zdeník Chupaniebre ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chupaniebre Odesláno 17. duben 2022 Autor Sdílet Odesláno 17. duben 2022 Veľmi pekne ďakujem za odpovede a vysvetlenia. Tip skontrolovať funkčnosť sviečok takýmto úžasným spôsobom som našiel v nejakom článku Auto Bildu. Zrejme upustím od predstavy vlastnoručných opráv a výmen a nechám to na profesionálov Momentálny stav je taký, že indikátor nesvieti a neobjavuje sa ani chybová hláška. Bolo to myslím po 3 či 4 štartoch. Auto som kupoval s cca 95k km a predajca mi tvdil, že sú sviečky origo a môže ich vymeniť. Zistil však, že sú tam nejaké drahšie, tak sa na to nakoniec vykašľal. Napriek tomu, že je to 3-valec... Keď som na 100k km menil olej a filtre, servisák mi tie sviečky odporučil vymeniť. Spomenul, že ak sa nevymenia včas, môžu poškodiť cievky, čo je zbytočné investícia, ktorej sa dá ľahko predísť. Pustil som sa teda do toho takýmto spôsobom, ale radšej to odveziem do servisu, kde ich vymenia a poriešia aj diagnostiku. Ešte raz srdečná vďaka. ferinko2 a Péťa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 18. duben 2022 Sdílet Odesláno 18. duben 2022 (upraveno) Klidně je vyměň sám. Akorát neodpojuj svíčky při nastartovaném. Upraveno 18. duben 2022 uživatelem P607Olda inoxing, ferinko2 a Chupaniebre ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 20. duben 2022 Sdílet Odesláno 20. duben 2022 (upraveno) Hlavně je to totální blbost- za chodu se při odpojení sekundáru umí probít cívka uvnitř (jelikož v tu chvíli je to nejsnažší cesta jiskry). Tímto způsobem se dokáže probít jakákoliv cívka, i Pal cívka z Š120 (tam to spíš probije rozdělovač). A nic takového nelze s běžným multimetrem pak proměřit. Jednou probitá cívka nebo rozdělovač/palec je dřív nebo později na odpis. V dobové literatuře o tom určitě bude zmíňka i na Š120, fyzikální zákony se od té doby nezměnily. Pokud chcete mermomocí odpojovat cívky za chodu, tak jedině na primáru (nízkonapěťovou část), kde je 12V (konektory single cívky). Nikdy NE na sekundáru, kde běhá 30KV (tzn. na straně zapalovací svíčky). Upraveno 21. duben 2022 uživatelem inoxing Péťa, Hafity, P607Olda a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 21. duben 2022 Sdílet Odesláno 21. duben 2022 Naprostá pravda, jiskra si "někudy" cestu najde. A další zkušenost: nesnažte se změřit, ani na stole, se sníženým napájením, napětí cívky multimetrem (zda reaguje?). Odejde multimetr. Totéž platí o VN cívce mikrovlnné trouby. inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 21. duben 2022 Sdílet Odesláno 21. duben 2022 Cívka, resp. vedení sekundáru (vn kabel) jde měřit výhradně bezkontaktně (měřící kleště hall s osciloskopem, aby byl vidět i průběh). Navíc je potřeba simulovat přetlak v spalovacím prostoru pro jiskřiště svíčky (např.testovací komorou), jelikož s rostoucím tlakem roste i přeskokové napětí (čím větší tlak, tím větší nárok na cívku). Proto na stole bude jiskra třeba krásně skákat a v tlaku si bude přeskakovat někde uvnitř/na cestě. To je ta zrada. Dřív to bylo složitý, protože neexistovala dnešní diagnostika a řídící systémy, ale dnes to většinou umí už rozpoznat a říct si, co je špatně. P607Olda a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.