Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

FAP filtr,vyčistit nebo vyměnit.


Boris 09

Recommended Posts

Ahoj,mám 508 SW 2,0,120kW a v Peugeot servisu,po diagnostice mě řekli,že FAP filtr je plný z 98 procent.Auto má najeto přes 280000km,tak se tomu ani nedivím,ale co tedˇdál?V Náchodě je firma,která to dokáže vyčistit/aspon´to tvrdí/,ale za 10000kč a v podstatě bez záruky.Našel jsem i prodejce na internetu,kde mě prodají zy 14000 nový,ale zase to je dost složitý s namontováním.Mohl ba mě tady někdo poradit.Nikde jsem tady nenašel podobné téma,tak jsem založil nové.Dík za případné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom všetkom rozhoduje iba jedna jediná vec. Ak si chceš auto ponechať tak zainvestuj do nového od Peugeotu a ak uvažuješ o zmene v blízkej budúcnosti cca rok ,tak ho nechaj vyčistiť respektíve si ho vyčisti sám, aby si eliminoval náklady.Nič rozumnejšie ma nenapadá.🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Boris 09

myslím to tak, že pokud si chceš auto ještě nějaký rok nechat, nejlepší pro tebe bude nechat vyměnit FAP v autorizáku se zárukou, ale můžeš se dát i cestou čistění atd., problém je ten, že to nebude se zárukou a je pravděpodobné, že budeš mít problémy nejen na emisním měření a tím pádem STK, ale pokud si s tímto dovedeš poradit i jinak, není co řešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo,ten GT cars,tam jsem byl,to je těch 10000 a bez záruky.

ozzy56 sevis Peugeot beru na vědomí taky,ale jako poslední,nejdražší variantu.Proto se ptám,jestli nemá někdo zkušenost třeba firmou https://www.primafiltry.cz/f/peugeot/508-i/2-0-hdi/ aby to nebyl nějaký šunt,co neprojde emisemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak opravdu je na 163K razantně zdražili ;) Tak v tom případě mohu jedině doporučit čištění u DPF.cz ;) jinám bych ho nedal... sice dávají záruku, ale vše je vždy jen na oko, tak počítej s tím, že s tím po čase mohou být problémy ;) Nicméně stále menší než když tam dáš noname fap od polaku například

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle při čištění FAP u jakékoliv firmy která se tím zabývá bude to, že ten filtr je u 2.0 HDi spojen s katalyzatorem a tak čištění sice filtru pomůže ale katalyzátor většinou fatalne poškodí takže na emisích stejně potom neprojdete. Tak jsem to slyšel z několika zdrojů a dává to logiku. Teď je u Peugeotu sleva na výměnu FAP - takže těch 40 tis. uvedených výše za nový filtr je už po této slevě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Beztak to PSA nechává někde čistit a dělá z toho ten "repas", takže nějaká oficiální metoda na čištění těchto spojených filtrů být musí :myslim  A nebo se tyhle spojené filtry čistit prostě nedají, a proto jsou tak drahé i v repasu. :nevim 

Lze filtr pevných částic repasovat?
Filtry pevných částic používané ve vozech koncernu PSA lze běžně repasovat. Jedná se o úkon, který provádí firma Faurecia a repasují se filtry bez integrovaného oxidačního katalyzátoru. Samotná repase se provádí výplachem speciální kapalinou na repasovací stolici. Pod konstantním nízkým tlakem se protisměrně vyplachují veškeré nespalitelné částice, kvůli kterým se filtr postupně ucpává. Kromě již zmíněného aditiva se může jednat o kovové částice z opotřebení motoru a motorových olejů, sulfáty síry, popel z motorového oleje či kotelní kámen. Po důkladném pročištění filtru dle technologického postupu, je každý filtr podroben rentgenové zkoušce, která prověří účinnost repase a odhalí i případná poškození. Jiné způsoby repase filtrů pevných částic nejsou doporučeny, neboť by mohlo dojít k jeho poškození, například vyšším než doporučeným čistícím tlakem či teplotou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musis si uvedomit, ze procentualni hodnota zaplneni je vypocitana hodnota jednotkou, ne aktualni hodnota (aktualni hodnota, ktera muze naznacit stav je diferencialni tlak, pripadne protitlak pred fap). 

Pokud to stav filtru jeste dovoli, zkusil bych prvne regeneraci. Nechci tady popisovat rizikove navody, ktere si muze precist kazdy a znicit si tim auto.

Stalo se me např. že auto melo najeto 60K km, 3 roky stary a melo vypocitany zaplnene dpf na 98% (byl to vw), coz po fyzicke kontrole kamerou uvnitr se vyloucilo (resp. ze dpf nebylo totalne zabetonovane, coz muze byt a pak je regenerace zakazana- nepripustna). Auto jezdilo jen mesto. Nicmene, muselo nekolikrat projit force regeneration na dalnici a vysledek- zaplneni 3%. Dodneska jezdi s puvodnim filtrem a majitel dba na radu, ze po vyzadani regenece musi na dalnici podle navodu na obsluhu to nechat probehnout dokonce.

Ale chapu, ze pri 300K na hrbu muzes mit Fap uz zanesen, hlavne diky tomu, ze u PSA mas navic eolys, ktery muze nekdo resetovat pred prodejem a ono to bez nej par tisic najede nez fap zaneses uplne.

Doporucuji fyzickou kontrolu fapu kamerou a naplneni eolysu, pote se rozhodnout. A zkusit regeneraci, jednotka te kdyztak vyhodi, pokud protitlak presahne bezpecnou mez.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vítek1 cena je plus mínus stále stejná ;) ale na 1.6 ten fap v pohodě dá většinou 220t i když je zapsaná sw vypočtená chyba výměny fapu ;) u 1.6 nemá význam čistit.. moc neušetříš, a naděláš si akorát problémy :) 

@Boris 09 Eolys se počítá SW ;) ideální je sundat nádobku a zkusit jí vzít do ruky zda v tom ještě dostatečně šplouchá ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...