Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Vibrácie do volantu pri rýchlosti 130km.


Rastislav 89

Recommended Posts

Jestli vibruje volant, tak vyvážit kola, Nebo zkusit zaměnit. Může být spadené bláto (led) které způsobí nevývahu kol.

Když je vadná poloosa (častěji pravá), tak se to projevuje při přidání plynu, už od 60 km/h, a při ubrání plynu vibrace ustane. Vibruje celý předek auta, podlaha, ale nevibruje volant.

Škoda, že to servis neví, a zřejmě jsi to musel zaplatit.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Uprav si název vlákna. Spíš by se hodilo to co jsi napsal do štítku. :super

Třesení volantu při vyšších rychlostech můžou způsobit i lehce špatně vyvážená kola na přední nápravě. 

Edit: @P607Olda   byl o pár setin vteřiny rychlejší :aut

Upraveno uživatelem pavelu96
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Rastislav 89 changed the title to Vibrácie do volantu pri rýchlosti 130km.
před 9 hodinami, P607Olda napsal:

Jestli vibruje volant, tak vyvážit kola, Nebo zkusit zaměnit. Může být spadené bláto (led) které způsobí nevývahu kol.

Když je vadná poloosa (častěji pravá), tak se to projevuje při přidání plynu, už od 60 km/h, a při ubrání plynu vibrace ustane. Vibruje celý předek auta, podlaha, ale nevibruje volant.

Škoda, že to servis neví, a zřejmě jsi to musel zaplatit.

Kolesá vyvážené.Kúpil som nove disky i pneumatiky.nepomohlo.V servise som nahlásil že mám podozrenie na pravú stranu.že možno je problém tam.servis použil aj svoje kolesá aby to vyskúšal.problem ostal.volant trasie presne od 130km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Auto ma nabehaných 77000km.Veci sa stali nasledovne.Na zimných pneu som trafil dieru na pravej strane.ale nebolo to take hrozné.hned na začiatku zimy.celu zimu som jazdil v pohode i dialnice.žiadne vibrácie.po zime som prezul na alu a jazdil som všetko ok.až jedno ráno ľavo točiva zákruta,zver rizikové brzdenie a bolo to.Dal som vymenil kotúče myslel som si že som ich pretavil.Nepomohlo.Potom pneu,disky.Nepomohlo.Samozrejme vyváženie.a pokus omyl.hore dole plech disky,alu disky.nove pneu.A začal servis jeden, druhý, tretí originál Peugeot.!! Všetko bolo že zle vyvaženie,zlé disky, zlé pneu.Až ďalší servis mal chuť sa pustiť do zisťovania i snahu to opraviť.Apeloval som že to skorej bude práva strana,že je tam i vyhádzana vazelina spod manžety.Oni že nie že chyba bude vľavo a že v pravo iba spuchreta manžeta.stači výmena.takže vymenená manžeta vpravo a v ľavo celá hnacia hriadeľ.Vysledok rovnaký vybruje to ďalej.To je vše.

 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, to je vysvětlení.

Je zřejmě ohnutý náboj, anebo se pohnula poloha ložiska. Nejjednodušší a nejdražší by bylo vyměnit těhlici i s ložiskem a nábojem.

Já jsem jen uživatel, nejsem servisák, tak se v pondělí v servise zeptám na tvůj problém. Měl jsem podobný, ale mě vibroval volant jen při brzdění.

Anebo ať odpoví někdo z zdejších odborníků, kdo ví, jak je to sestaveno. Zda vyměnit jen ložisko (pro jistotu, zda není nějak pokřivené) a náboj. Prostě, některá otáčející část je nepatrně ohnutá, nekruhová.

U mě to tenkrát měřili tím úchylkoměrem, a zjistili, že hází nejen kotouč, ale i náboj. Ložisko bylo špatně usazené, nakřivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za odpoveď.Pital som sa v servise, Peugeot servise autorizovaný!Že oni nevedia ani nemajú žiadnu mašinu na zistenie takého problému aký mám ja.skušku robili tiež iba na diaľnici.A ja to mám vyhodnotiť či je to dobré alebo sa bude pokračovať pri zisťovaní daného problému.som objednaný a zas sa teším ako budem platiť.

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj přímo předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autorizovaný má tu nevýhodu, že "všechno ví nejlíp", nemůžeš být u opravy a radit jim. A stojí moc peněz.

Asi se zeptej v hospodě, kde v okolí 30 km je šikovný mechanik - garážista, který by to opravil podle tvých rad.

Pro jistotu před výměnou změř házivost i na levé straně, aspoň uvidíš, zda je rozdíl a kde. Pro měření házivosti stačí zvednout auto (snad by stačil hever), sundat kolo a měřit házivost na dosedací ploše kola, a když je tam házivost, tak sundat brzdový kotouč a měřit házivost náboje, zase na dosedací ploše. Pokud by sis někde půjčil úchylkoměr, tak zvednout a sundat kolo můžeš sám na ulici. Aspoň budeš "na stopě".

 

Faktem je, že po nalezení a odstranění vady (ložisko) mi namontovali nové kotouče a obložení. Platil jsem kotouče asi 3x, než se to našlo.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně na Picassu finálně pomohla až výměna hřebenu řízení. Jinak jsem kdysi na něm vyměnil kde co. Poloosy, těhlice s ložisky, ramena. Nepočítám převažování kol po servisech. Zajímavě bylo, že více to dělalo na letních kolech a ještě více na hliníkových než plechových. Čím težší bylo kolo, tím byly vibrace silnější. Hřeben jsem dal z vrakoviště, stál asi 1000kč, nejhorší bylo jej vyměnit, protože se nechtěly pustit horní šrouby nápravnice. Jo a vibrace mne začínaly na 116km/h. Nekončily prakticky nikdy nad touto rychlostí.

Neříkám, že to je tvůj případ,ale třeba ti to pomůže.

 

BTW, co máš vůbec za auto?

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dúfam že v tom nebudeš mať pravdu.Ale pravdou je že i ja mám takú skúsenosť že pri alu diskoch a na letných pneumatikách sú tie vibrácie silnejšie a citeľnejšie ako na plechačoch.Plechače tie vibrácie skorej poberú.Mne to začne vibrovať ale že presne od 130km a trochu sa to zlepší od 145km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rastislav 89

Ja na novej 3008 s nájazdom 32000 po výmene letných pneu na zimné tiež cítim vibrácie na diaľnici pri 130. Gumy vyvážené, geometria robena v lete. Nápravy pevné nič nebúcha nič nie je voľne. Sledoval som vibrácie na novej diaľnici od KE do Miškolca a potom z KE do PO. Na novej diaľnici do Miškolca to viac vibrovalo. Bolo vidieť, ale na diaľnici také rezne čiary po asfalte. Do PO už to bolo fakt jemné. Ďalší deň som vyskúšal ale úplne na novom úseku mimo mesta kde natiahli čerstvý asfalt bez chybičky. Rozbehol som na diaľničných 130 a vibrácie zmizli. Na letných origo diskoch som necítil skoro ziadne vibrácie. Na zimu mam dezenty a v nich sú tie plastové krúžky.

Upraveno uživatelem forumikus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...