Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dobíjení baterie bez odpojení


Dutý Měch

Recommended Posts

Ahoj, v návodu k autu je trochu rozpor v informaci k dobíjení baterie: "Dobíjení akumulátoru systému stop-start nevyžaduje jeho odpojení" a pak je hned napsáno "odpojte autobaterii vozidla". Třeba jsem natvrdlej, ale dobíjíte někdo baterii u SS opravdu bez odpojení a je pak všechno v cajku? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako píšu aj v návode, (-)kábel nabíjačky by sa mal pripojiť na kostru vozidla (v mojom aute je na to určený terminál v motorovom priestore nad pravým blatníkom), teda nie priamo na batériu. Vraj je to kvôli tomu, aby tiekol nabíjací prúd cez elektroniku hodnotiacu stav batérie (BECB) pripojenú k zápornému pólu batérie.

Upraveno uživatelem Akoc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se kdysi učil, že se má zapojit nejdříve kladná svorka nabíječky na plus pol baterie a pak záporná svorka na kovovou část motoru (karoserie) co nejdále od baterie--důvod byl ten, že když se zapojí minus pol na baterii, může to zajiskřit a baterie vybuchnout, proto co nejdále od baterie

pak v práci jsem byl svědkem , kdy řidič zapojoval nabíječku na baterie Tatry 148, svorky zapojoval přímo na baterie a ty vybuchly (jsou tam dvě po 150 Ah), šofér byl na nemocenské skoro rok, do obličeje mu šly nejen kousky bakelitu z baterií, ale i kyselina..., ale dostal se z toho bez následků, od té doby jsme museli používat u baterií plexištít a gumové rukavice :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, ChouLu napsal:

@jarokare to by jsi se divil :D My dostali nějakou novou z Avacomu a ta zajiskří pokaždé když jí připojíš na baterii a to jí na druhé straně ani nemáš v zásuvce :) Asi nějaké nabíjení kondíku v nabiječce nebo něco takového :) 

Nabíjení připojené resp. neodpojené baterie není žádný problém. Řídící jednotka a ostatní citlivé obvody jsou proti přepětí chráněna stabilizátorem napětí už z principu, že alternátor dodává rozhodně víc než 12V. Je také třeba si uvědomit rozdíl mezi NABÍJEČkOU a DOBÍJEČKOU. Ty kvalitnější jsou vybaveny elektronikou zabraňující přebíjení baterie což opravdu může způsobit zajiskření při připojování, ale rozhodně to nezpůsobí výbuch baterie. V každém případě nabíječku i dobíječku k baterii vždy připojuji ve VYPNUTÉM stavu. 

A ten výbuch a následnou pracovní neschopnost o které píše @ozzy56 mohlo způsobit přepólování, tedy připojení +kabelu nabíječky na -baterie a obráceně, obzvláště u opravdu výkonné nabíječky a baterie. U T148 to byla baterie min. 150Ah.  Zkratové proudy se pohybují řádově ve stovkách ampér.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vojně jsem viděl baterkáře připojoval baterky do vejtřasky a upadnul mu fajfkovej klíč 19-22 na baterku na kolíky a jak to tím klíčem šlusnul tak ten klíč přehořel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...