Jump to content

Výměna chladící kapaliny


martin.ondruch
 Share

Recommended Posts

Čaute mám takový dotaz, zítra budu vyměňovat chladící kapalinu na 307 sw 1.6 HDi 80kW, jak se to potom odvzdušňuje? Je expanzka nejvyšší bod soustavy a přes ní se to odvzdušňuje, nebo jsou tam někde šroubky, přes které to odvzdušnit. Díky za rady a tipy

Link to comment
Share on other sites

expanzka nee, šroubek je na komoře termostatu a za motorem na hadici k topení je taková plastová čepička, tak tady taky , odvzdušnuj víckrát, není třeba honit motor v točkách, stačí 1500, je tam nějak 6 litrů a všechno nevypustíš, v systému zůstane cca 2-3 litry,  s tím počítej, takže propláchnout vodou vícekrát a pak napustit chladící kapalinu

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Když to budu všecko vypouštět ven, tak by neměl být problém to nastartovat s otevřeným výpušťákem, aby to všecko i přes vodní pumpu vychcalo ven ne? Nebo mám radši odpustit co pujde, pak zavřít, nastartovat na chvíli a poté znovu vypouštět

 

Tady to vypadá že expanzní nádoba je nejvýš z celého okruhu

9ED4C69A-0A4A-46DF-AC92-115D77098A5E.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Expanzná nádobka je logicky vždy na najvyššom mieste okruhu. To ale neznamená, že sa to odvzdušní samo, aj keď sú niektoré motorizácie výnimkami. Nato sú tam predsa tie odvzdušňováky.

Všetko potrebné tu už bolo napísané, normálne naštartuješ motor a otváraš (opakovane) odvzdušňovaky kým nezačne tiecť chladiaca kvapalina. Celé to treba niekoľkokrát zopakovať, a hlavne vyčkať až kým začne termostat otvárať a prepustí kvapalinu aj do chladiča a expanzky. A samozrejme sledovať hladinu v expanzke a podľa potreby dolievať.

Ako už písal Ozzy56, pomerne veľa kvapaliny pri vypúšťaní aj tak v systéme ostáva, preto ak potrebujem vymeniť starú kvapalinu úplne celú je ideálne sytém prepláchnuť vodou, treba ale potom s tým počítať pri výpočte pomeru koncentrátu a vody, lebo ak budeš prepláchnutý systém napĺňať už nariedenou kvapalinou, tak potom by vo výsledku by bol systém zriedený práve tou vodou.

Link to comment
Share on other sites

Ne dole není žádný Šroubek není musím odpojit hadici, u termostatu taky není nic, pouze na hadici od topení. Dneska jsem to měnil, pořádně jsem to pročistil a zalil, nastartoval jsem s topením puštěným na max a auto se samo odvzdušnilo.

Link to comment
Share on other sites

já jen, že nahoře píšeš o otevřeném výpušťáku a ten tam vůbec není..., a jen pro info--topení na max. nemá vliv na odvzdušnění, teda u pežotů a citroenu nee :bojim😉 (topení nemá ventil vody)

Link to comment
Share on other sites

Já zprvu myslel že tam je výpušťák, ale nakonec tam nebyl, vím že mít zaplé topení nemá vliv na odvzdunění, spíš jsem to bral jako kontrolu jestli to je odvzdušněno když to pořádně topí, ale jinak na tom termostatu opravdu jic nebylo a jen na té hadici k topení jinak žádné jiné odvzdušňováky jsem nenašel.

Link to comment
Share on other sites

Neviem ako na tvojom motore, ale na termostate, respektíve na skrini termostatu, (niekde v jeho blízkosti) zvykne byť umiestnený šrubok (nie odvzdušňovací ventil, či čiapka ako na topení) a ten keď povolíš, tak sa to tiež tam dá odvzdušniť. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že ak v systéme uviazne málo vzduchu, tak spravidla sa to dokáže odvzdušniť samé, ak je ho viac, tak mu treba pomôcť. A u každého motoru je to rôzne. Konkrétnu skúsenosť s tvojim agregátom zatiaľ nemám.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...