Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna chladící kapaliny


martin.ondruch

Recommended Posts

expanzka nee, šroubek je na komoře termostatu a za motorem na hadici k topení je taková plastová čepička, tak tady taky , odvzdušnuj víckrát, není třeba honit motor v točkách, stačí 1500, je tam nějak 6 litrů a všechno nevypustíš, v systému zůstane cca 2-3 litry,  s tím počítej, takže propláchnout vodou vícekrát a pak napustit chladící kapalinu

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to budu všecko vypouštět ven, tak by neměl být problém to nastartovat s otevřeným výpušťákem, aby to všecko i přes vodní pumpu vychcalo ven ne? Nebo mám radši odpustit co pujde, pak zavřít, nastartovat na chvíli a poté znovu vypouštět

 

Tady to vypadá že expanzní nádoba je nejvýš z celého okruhu

9ED4C69A-0A4A-46DF-AC92-115D77098A5E.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Expanzná nádobka je logicky vždy na najvyššom mieste okruhu. To ale neznamená, že sa to odvzdušní samo, aj keď sú niektoré motorizácie výnimkami. Nato sú tam predsa tie odvzdušňováky.

Všetko potrebné tu už bolo napísané, normálne naštartuješ motor a otváraš (opakovane) odvzdušňovaky kým nezačne tiecť chladiaca kvapalina. Celé to treba niekoľkokrát zopakovať, a hlavne vyčkať až kým začne termostat otvárať a prepustí kvapalinu aj do chladiča a expanzky. A samozrejme sledovať hladinu v expanzke a podľa potreby dolievať.

Ako už písal Ozzy56, pomerne veľa kvapaliny pri vypúšťaní aj tak v systéme ostáva, preto ak potrebujem vymeniť starú kvapalinu úplne celú je ideálne sytém prepláchnuť vodou, treba ale potom s tým počítať pri výpočte pomeru koncentrátu a vody, lebo ak budeš prepláchnutý systém napĺňať už nariedenou kvapalinou, tak potom by vo výsledku by bol systém zriedený práve tou vodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zprvu myslel že tam je výpušťák, ale nakonec tam nebyl, vím že mít zaplé topení nemá vliv na odvzdunění, spíš jsem to bral jako kontrolu jestli to je odvzdušněno když to pořádně topí, ale jinak na tom termostatu opravdu jic nebylo a jen na té hadici k topení jinak žádné jiné odvzdušňováky jsem nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ako na tvojom motore, ale na termostate, respektíve na skrini termostatu, (niekde v jeho blízkosti) zvykne byť umiestnený šrubok (nie odvzdušňovací ventil, či čiapka ako na topení) a ten keď povolíš, tak sa to tiež tam dá odvzdušniť. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že ak v systéme uviazne málo vzduchu, tak spravidla sa to dokáže odvzdušniť samé, ak je ho viac, tak mu treba pomôcť. A u každého motoru je to rôzne. Konkrétnu skúsenosť s tvojim agregátom zatiaľ nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...