Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

peugeot 301 - najazd km, vydrz auta


imio

Recommended Posts

Ahojte,

vy co mate, alebo ste mali peugeot 301 kolko Vam vydrzal, alebo mate aktualne s nim prejdene?

Ake opravy, servis ste na nom robili, ako ste sa on starali, pri akych asi intervaloch...?

Chcel by som ze by mi co najviac posluzil. Ja mam aktualne 80tisic km 1,6 68kW, naftu 2015

Kolko toto auto este vydrzi pri snad dobrom servisovani a jazdeni 12t km rocne?

Dakujem za rady, komenty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co sa tyka motora, tak idealne menit olej kazdy rok alebo po tych max. 12 tisic km (urcite nejazdit na jeden olej 20 tisic km). A odporucam prelisovat vypust na olejovej vani (https://www.peugeot-club.com/topic/112417-oprava-vypousteciho-otvoru-olejove-vany-motoru/?do=findComment&comment=1973310) alebo vymenit vanu za modifikovany typ (https://www.autodoc.sk/klokkerholm/8345847), aby sa dal pri vymene vypustit vsetok stary olej a usady. To je snad jedine slabe miesto a jedina vec co Ti moze z dlhodobejsieho hladiska sposobit problemy (znicit turbo), inak je ten motor vychytany a spolahlivy. 

Co sa tyka FAP filtra, tak si mozes dorobit kontrolku prebiehajucej regeneracie FAP filtra do spätaku (naspajkovanie jednej 12 V diody na kontakt vyhrievania spätaku, https://www.peugeot-club.com/topic/91525-signalizace-regenerace-fap-jednoducha-uprava/), cize budes vediet kedy prebieha regeneracia. Idealne pre motor / filter je ked sa regeneracia neprerusuje tym, ze vypnes motor pocas nej. Ale samozrejme je to len kontrolka na orientaciu, obcas proste mozno vypnut motor budes musiet. Ale aspon budes vediet, ze ked znovu nastartujes, tak sa coskoro potom pokusi auto regeneraciu znovu spustit a bolo by idealne, ak by sa ju uz podarilo dokoncit.

Co sa tyka prevodovky, tak mas akurat idealny cas co sa tyka kilometrov aj rokov na vymenu oleja v prevodovke. Staci kupit 2 litre tohto oleja (https://www.motorove-oleje.sk/total-traxium-gear-9-fe-75w-1l/), napln je 1,8 litra.

Co sa tyka chladiaceho systemu, tak chladiaca kvapalina by sa mala menit najneskor kazdych 5 rokov, aj ked oficialne to nepredpisuju ako nutny ukon. Ale rozhodne je dobre to spravit. Mozes pouzit bud Glysantin G33 (https://www.citroeny.eu/chladici-kapaliny/originalni-nemrznouci-kapalina-citroen-peugeot-g33-1l-koncentrat-chladici-kapalina-psa-modrozelena-glysantin-g33.html), alebo Total Glacelf Auto Supra (https://www.motorove-oleje.sk/total-glacelf-auto-supra-nemrznuca-kvapalina-oranzova-1l/).

No a potom uz len taka klasika - vymena brzdovej kvapaliny kazde 2 roky, preventivna udrzba klimatizacie (odsatie a naplnenie nanovo ak sa to este za tych 6 rokov nerobilo) a ak mas elektrohydraulicky posilnovac riadenia, tak vymena oleja v jeho okruhu. Ale mozno uz mas elektromechnicky, neviem.

To je zhruba tak vsetko co sa tyka udrzby a vymeny naplni. To, ze treba pravidelne menit aj palivovy filter, vzduchovy filter, casom rozvody a pod. hadam spominat netreba. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...