Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Fixace komodit a její zrušení


Francouz_407

Recommended Posts

Někdy v květnu jsem si u své společnosti Europe Easy Energy a.s. nechal nabídnout produkt eDomácnost BONUS 36 (plyn, elektřina) s fixací na 3 roky. Věděl jsem, že ceny půjdou nahoru. Bez problémů jsem dostal ceny o trochu lepší než jsem měl. Nyní společnost rozesílá emaily, že nejle ceny udržet atd. posílá smlouvu na produkt eNákup nebo je možné vybrat ceníkovou cenu, která je o 100% dražší. Možná to posílají všem, v podmínkách jsem se nikde nedočetl že lze nějak ukončit smlouvu na dobu určinou. Zajímalo by mě, jestli tedy mohou smlouvu s fixací ukončit. Když jim řeknu, že nesouhlasím, že chci pokračovat, co bude. Máte s tím někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono tohle bohužel asi nevyhraješ - resp. pokud by ti smlouvu vypověděli protiprávně, tak to můžeš rozporovat u soudu - a víš, jak dlouho to trvá a výsledek nemusí být vůbec jistý.

A druhá věc je, že i kdybys to vyhrál, tak pokud by měl dodavatel dodávat energii za nižší cenu, než za kterou je schopný ji koupit, tak zkrachuje a nedodá ti za tu cenu taky nic...:nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to hra😉nápis jim že děkujes za nabídku a chceš pokračovat ve smlouvě s fixaci co máš... Že smlouva je plátna.... Nemůžou ti smlouvu vypovědět jen tak.... To víš že to zkouší je to stejně jako s povinným ručením co každoročně zvedají...... Pokud nemají ve smlouvě nějakou kličku... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Právě že mnoho dodavatelů to tam má ošetřeno. Mají tam poznámku většinou o tříměsíční výpovědní době, takže i fix můžou normálně vypovědět. Jak to je tady nevím, je třeba smlouvu pořádně pročíst včetně všech dodatků. A protože řada těch smluv a dodatků byla uzavřena přes telefon nebo net, tak zákazník nemá vůbec přehled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi odepsali:

 

Vážený pane ,

změna cenových podmínek se týká veškerých zákazníků. Chápeme, že společně řešíme nepříjemnou situaci. Velmi nás mrzí, že jsme z důvodu extrémního zdražení cen energií na trhu nuceni přistoupit k oznámeným změnám.

Od 1.11. je nutné si zvolit mezi tarifem Enákup, tarifem s pevnou cenou, která odpovídá současné cenové hladině na trhu s energiemi, nebo v poslední řadě ukončením smlouvy.

Enákup s cenou kopírující ceny na burze je to nejtransparentnější řešení, které Vám můžeme nabídnout. K tomu je dlouhodobé. Jakmile se cena na burze sníží, v což věří i odborníci, promítne se to ihned i ve Vašich cenách. Automaticky, bez dalších starostí, či dodatků.

Pokud Vám nevyhovuje, že u Enákup nevíte cenu dopředu, je možnost zvolit produkt s pevnou cenou, který však odráží vysoké ceny současných burzovních obchodů.

Poslední možností, kterou si samozřejmě nepřejeme, ale ani nedoporučujeme, je ukončení smlouvy. Ke zdražení budou muset přistoupit všichni dodavatelé, proto přestupy za "lepšími nabídkami" nyní patrně přinesou jen velmi krátkodobý efekt a možná v součtu  i více starostí, než užitku.

Pevně věříme, že Vaše rozhodnutí zvážíte a tuto nelehkou dobu společně zvládneme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě to tak bude, nejvíce se mi líbí, jak v televizi učeně mluví blbeček třeba o cenách benzínu a nafty, že má na cenu vliv 150 položek a nakonec se domluví Arabi s Američanama a je to úplně jinak 😂

to samé je s elektrikou, plynem atd., prostě každý důvod je dobrý pro upravení ceny směrem nahoru , nakonec už loni jsem psal, že situaci kolem Covidu zaplatí všichni (kdo taky jiný, že ??)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nahoru se to domlouvá rychle a hbitě... To se najde na každým prstů minimálně pět důvodů, proč se to zdražit musí... Ale dolů to ne.. To je zase kýbl důvodu proč to zlevnit nejde. 

Jinak já se těmhle pofidernim prostrednikum snažím vyhýbat a vynechat takový meziclanek mezi dodavatelem a mnou. Když začínali, tak naslibovali hory doly, a hle, jak přijde první vykyv, zákazníku plať. 

Ale přeji úspěšný boj... Já s nimi kdysi bojoval kvůli tchyni a jejím napadu , že led žárovky zadarmo jsou dobrý důvod k přestupu.. Ta tchyně fakt může za kde co🤔😅

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mi sdělili jako důvod odstoupení obchodníci na 3E

My máme právo měnit všeobecné obchodní podmínky na základě obchodního zákona a vzhledem k tomu, že jsme všechny právní podmínky k té změně dodrželi a poslali jsme Vám všechny informace písemně 30 dnů před tou změnou, tak nejsme povinni tu Vaší aktuální smlouvu dodržet a Vám vzniká možnost od smlouvy odstoupit bez jakýchkoliv sankcí.

Ale vše mi přišlo elektronicky zatím nikoli písemně.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu jen doporučit tohodle týpka

https://www.j-e-s.cz/ceniky/

Myslím že má volnou kapacitu... Jsem u něho už 3 nebo 4 roky a se mnou i rodina a i několik známých nikdy žádný problém, každý rok podle kalkulačky na TZB.cz nejnižší cena... Je to placená služba platí se 1200) Kč za rok. 

Muze to pomoci více členům, kor v tyhle době.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že Ti každý rok pošlou fakturu za své služby. Také je využívám. Jen si myslím, že platím okolo 1500,- za rok vč. DPH. To bude asi letadlo na konto @Charlie 1 :D

Edit: Našel jsem smlouvu, tam jsou ceny bez DPH:

Citovat

Článek VII.

Cena plnění, platební podmínky.

1. Cena za řádně a včas poskytnuté služby a veškerých činností dle této Smlouvy je sjednána dohodou Smluvních stran jako paušální roční cena následovně:

a) ve výši   1 500,-Kč (slovy:Tisícpětset korun českých) za první rok trvání smluvního vztahu založeného touto Smlouvou,

b) ve výši   1 300,-Kč (slovy:tisíctřista korun českých) za druhý rok trvání smluvního vztahu založeného touto Smlouvou,

c) ve výši   1 100,-Kč (slovy:tisícsto korun českých) za třetí rok trvání smluvního vztahu založeného touto Smlouvou,

d) ve výši   900,-Kč (slovy:devětset korun českých) za čtvrtý rok trvání smluvního vztahu založeného touto Smlouvou a

e) ve výši   800,-Kč (slovy:osmset.korun českých) za pátý a každý další rok trvání smluvního vztahu založeného touto Smlouvou.

 

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ceník nezkoumam... Já to bral co platí máti.... Já platím asi 600kc jelikož jsem s nimi od začátku.... 

Je to poplatek za jejich služby, nemám problém jim zaplatit když mi ročně ušetří za el a plyn 10000kc a více a nemusím se starat..... K jejich cenám bych se stejně neměl šanci dostat.... Jejich první zákazníci už dostali taky výpovědi... Řeší se to a v případě potřeby se tahají právní kroky o náhradu škody... Jenže vyjednávací pozici mají větší mají přes 2000 domácnosti.... Za nikoho nelobuju😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nám dnes od dodavatele přišel podobný mail. Zdražení v podstatě o víc jak 100%... Nicméně si myslím, že s tím člověk teď prostě nic neudělá... Všichni na tom budou stejně, a možnosti jsou 3. Černý odběr (to samozřejmě nikomu nedoporučuji), překousnout to, bejt bez energií. Je mi líto lidí, kteří už tak mají problém tyto věci vůbec poplatit, a teď jim to tak šíleně naroste... Také nám to dost šáhne do rozpočtu. To jsme to dopracovali. A teď ještě straší zákazem plynových kotlů, to je taky fajne, když ještě nedávno na tohle a eko kotle na tuhá paliva lidé stáli fronty na úřadech na dotace :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...