Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Absence - Odstinující kryty výfuku, riziko požáru.


Redhaven

Recommended Posts

P206 16V 65kW, natíral jsem podvozek auta mj. i Body930, v motorovém prostoru jsem vynechal cca 5cm od výfukové trubky nosnou část 1,5mm plechu co nese ramena, předtím mi ale úplně nedošla finální také cca 5cm vzdálenost zejména u příčky tunelu co je hned za řadící pákou směrem dozadu. Divil jsem se, že mám na P206 jen dva plech odstinující kryty a to na nádrži a nad zadním tlumičem. Mnohem levnější PSA auto je má po celé délce výfuk vedení. Pak jsem si všiml ale nabodovaných šroubů po stranách tunelu co v něm vede výfuk od nádrže po motor prostor. Takže P206 byl jako téměř nový před lety koupen v AAA, nu Šmejdi AAA tyto vele důležité ikryty s největší pravděpodobností z auta vykradli...Asi se nepletu a v tunelu podvozku má být u P206 1.4 16V po celé délce odstinující plech kryty, že ? Ted mám strach, že zejména u té příčky v tunelu co je vzdálenost k prvnímu tlumiči jen do ccca 5CM se může asfalt nátěr BODY 930 vznítit od rozpáleného výfuku v létě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš obavy, že ten asfalt chytne, tak ho v exponovaných místech na jaře oškrab a třeba jen natří barvou. Pochybuju, že by tehdy u zánovního auta trhal někdo kryty. Nemají žádnou cenu a trhají se z toho akorád proto, že po 20letech řinčí o výfuk. Zespodu auta jsou třeba závitovky pro uchycení nějakých krytů apod., ale reálně to všechny auta neměli ani z výroby- poznáš to tak, že pokud je závitová tyč v barvě, tak se na ni nikdy nic nemontovalo (pokud není viditelně závit protažený maticí). Většinou, pokud někdo odstraní kryty, tak je jenom urve a na závitovkách zůstane kousek krytu i s maticí, takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ony ty kryty nejsou z žádnýho "alobalu" tj. slabšího prolisovaného hliníku o sílě tak 0,25mm, ale z ocel plechu, pochybuju že by je někdo dokázal lehce urvat, možná ulomit plech z posledního nepovoleného šroubu. Na pozorování barvy na závitech nabodovaných šroubů je pozdě, už jsou zatřené Bodýčkem. Právěže rozmístění volných nabodovaných šroubů je pěkně podél tunelu v místech oblých prolisů, kde bývá obdobně natvarovaný falcovaný odstinovací plech. Nu koukal jsem na YT a byl tam tedy podobný P206 s jinou motorizací a taky ty plechy v tom tunelu neměl.

Co jsem googloval, požáry od výfuku nejsou vůbec neobvyklé. Musím to tedy acetonem na tom příčníku co je sotva 5cm od výfuk trubky setřít. Nerad bych aby mi péčko jednou fajrovalo. Dalo to tolik práce udělat poctivě první ošetření po 16ti letech, sice málo jetého, ale přesto už s počínající oxidací Zn a vzadu pod kufrem byl už i rez, takže jsem použil pravou suříkovou barvu (minium) s fermeží (velmi dlouho než zcela proschne i se sikativem) a pak zatřel syntetikou a Bodýčkem.

Upraveno uživatelem Redhaven
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebylo by jednodušší tam ty kryty prostě dát? Vrakoviště toho musejí být plný

 

Jinak teda ja viděl jen hlinikový, buď tenky plech, nebo plech na asbestové desce vylisovanej do tvaru, stejně to mám na 207 a bylo to i na 406. A na ty nabodovaný šrouby se to nešroubuje matkou ale velkou ocelovou hvezdicovou příchytkou - https://www.autodily-stancl.cz/karoserie/prichytky/podlozka2013-06-03-10-37-59.html

obrazek.png

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám s Fe plechu, jen jsem to trochu rotačním kartáčem ve flexe obrousil od částečné rzi po vyžrání pozinku a natřel. Zajištěné je to plastovými pojistkami u nádrže a jinak klasickými M6 maticemi na bodovaných šroubech. I mnohem levnější Citroen má stejné plechy, ale po celé délce výfuk vedení zajištěné také M6, navíc pěkně taškovitě navazující na sebe. Na tom si dali šnekžrouti záležet, škoda že to neumí při vychytání SW v kombinaci s emisemi, bez poskakování celýho auta při studeném motoru, což čtu není u stejné motorizace neřešitelný problém jen u mě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na obou 307 a na 206 mám také pouze ty lehký, tenký plechy. Na jedné 307 jsem kus vyhodil od svodů, dělalo to fakt nepěkné zvuky a připevnit to zpátky už ani nešlo, upadl integrovaný držák. Upřímně jsem ještě na žádném autě jiný typ než ten alobal a podobné neviděl. Nechceš sem hodit fotku toho, co tam máš? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice jiná motorizace, bez prvního tlumiče v tunelu, ale ten odstinující Fe plech je vidět hned za tou odpojenou výfuk trubkou, je tam krásně vidět i ten rezavý roh i ty plast šrouby s klínkovým mechanismem zajištění mezi nádrží a výfuk trubkou. Jinak ten spoedek tothoto auta asi pěkně kvete dle stavu viditelných částí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dalo by se lehce zjistit, jaké tepelné kryty byly na autě když vyjelo z továrny přes Servicebox, ale celkem nechápu, proč se rozčiluješ , když auto nemáš od novoty ??  je normální, že na ojetině něco chybí, nebo nefunguje :myslim a jinak--v každém autorizáku ti chybějící díly objednají a prodají, dokonce i namontují 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dival jsem se do serviceboxu, a zadna verze (3d, 5d, SW) 1.4 16V nemá tepelný štít v tunelu uprostřed, jen vzadu nad poslednim tlumičem.

U 1.6 16V 110koni ten stit uprostred je, podle serviceboxu. Takze to mas asi original a pokud tam stit chces, tak shanet z 1.6 16v. Viz foto (screen se stitem je prave 1.6 16v nfu, konkretne 3d).

IMG_20210919_151059.jpg

IMG_20210919_150856.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...