vojta250 Odesláno 10. září 2021 Sdílet Odesláno 10. září 2021 Ahoj, přemýšlím postupně o upgradu své P406 1.8 LFY předface (jezdím na lpg), vše zde funguje, ale postupně uhnívá. Jakou benzinovou motorizaci byste doporučili u P407 a naopak, čemu se vyhnout? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 10. září 2021 Sdílet Odesláno 10. září 2021 Zlatá střední cesta 2.0..1.8 nejede, 2.2 atypické náhradní díly.. Výfuk, smrtící klapka apod vojta250 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest minimaxa Odesláno 10. září 2021 Sdílet Odesláno 10. září 2021 Smrtící klapka je fakt strašidelná věc! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 10. září 2021 Sdílet Odesláno 10. září 2021 Atypické náhradní díly na 2.2? Ať řekne zkušenost @vagi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tymros Odesláno 10. září 2021 Sdílet Odesláno 10. září 2021 Mám 2.2 a zas tak atypické to není, koncový díl výfuku (druhovýroba 1200,- sám ho mám), má větší přední kotouče 330mm, ale nic zas tak zvláštního. A se smrtící klapkou sem problémy neměl :-) vojta250 a Milan+ ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 11. září 2021 Sdílet Odesláno 11. září 2021 (upraveno) U tý 2.2 kromě výfuku (zadní díl je bublající Polmostrow, ale žít se s tím dá) nic zvláštního. Měnil jsem variabilní časování vačky (sákl olej) a nechal dělat rozvody. Nejezdí to za šest, ale spíš za 9+ a když se tomu naloží, tak za daleko víc. Jen si nedokážu představit, jak s tím těžkým autem jezdí ta 1.8 Dvadvojka a hlavně ten třílitr vidím jako ideální benzínovou motorizaci pro 407. Jo a náhradní díly stojí +/- stejně, jako například na jedničkovou oktávku (brzdy, čepy atd.) @Charlie 1můžeš být konkrétnější, co se týče atyp.dílů a smrtící klapky? Upraveno 11. září 2021 uživatelem Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 11. září 2021 Sdílet Odesláno 11. září 2021 Vím že plno klukům na motoru odcházela ta smrtící klapka a ten výfuk jinak nic zvláštního... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 11. září 2021 Sdílet Odesláno 11. září 2021 Jo, tak to je v pohodě...čekal jsem jiný záludnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vojta250 Odesláno 11. září 2021 Autor Sdílet Odesláno 11. září 2021 (upraveno) Dvoulitr se mi líbí. Co úniky oleje? A lpg snáší dobře? Moc děkuji za odpovědi A ještě mě napadá, co přední náprava, všechny modely mají lichobeznik? Vydrží, nebo je drahý servis? A obecně koroze? Upraveno 11. září 2021 uživatelem vojta250 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 11. září 2021 Sdílet Odesláno 11. září 2021 Úniky oleje jsou jen u zanedbaných kousků...jinač tyto motory trošku olej papají. A doporučuji nedávat Ineo (ekovodičku) a doporučuji oleje ACEA A3. Protikorozní ochrana je příkladná...snad jen páté dveře...pod stříbrnou lištou to občas kvete. Nápravy...mám s autem najeto cca 40 tisíc a vše OK...nic jsem neměnil a taky nevím, jak dlouho už to na ty díly jezdilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 11. září 2021 Sdílet Odesláno 11. září 2021 Pokud jsou to motory rady EW což myslím že jsou tak na LPG jezdí bez problémů.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 19. září 2021 Sdílet Odesláno 19. září 2021 co je to že papá olej? Kolik? Já se teď zbavoval auta od jiného výrobce a ten na konci papal 0.5l/100km tomu já říkám apetit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. září 2021 Sdílet Odesláno 19. září 2021 tomu se už říká průběžná výměna oleje Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 19. září 2021 Sdílet Odesláno 19. září 2021 no zase měl pořád nový olej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 19. září 2021 Sdílet Odesláno 19. září 2021 @rhinosasi jak který motor...mě papá cca 0.1l na 1000km, což je v kontextu dnešní doby, paráda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vojta250 Odesláno 21. září 2021 Autor Sdílet Odesláno 21. září 2021 A mělo by smysl uvažovat o dieselu? U 1.8 406 jsem s motorem a věcmi okolo nezažil (300+tisíc km, bůh ví jestli neztocenych) vůbec žádný zásadní problém a ta dva roky najezdil skoro 40000. Jasně, že záleží především na údržbě předchozích majitelů. Krom pár drobných na spotřební materiál jsem nepotřeboval žádný velký servis.. Jsou nějaké obecné zkušenosti v porovnání u 407 diesel/benzín? Něco co přežije vše a něco co vyloženě nebrat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 já měl dvě P407SW 2.0 HDi s motorem RHR. Tu jednu pořád mám. A nemůžu říct špatného slova. Dokonce bych řekl ,že ten motor je i docela blbuvzdorný i při horší údržbě. Odchází obvyklé věci klapky topení,altík,mizející lcd. Občas blbne servo u někoho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sharpers Odesláno 23. říjen 2021 Sdílet Odesláno 23. říjen 2021 (upraveno) Hele měl jsem pár 407 1.8 je slabší ale pokud nezávodíš tak to samo sebou stačí. Více to papá, ale na servis nejjednodušší. CO sleduju inzerci tak je většinou spojený s minimální výbavou. 2.0i je živější ale taky žádná raketa. Oproti 1.8 má například sekundární vzduchové čerpadlo které umí pozlobit. Pak je ona 2.2i, jede zase kousek lépe, ale žere zase kousek více. Měl jsem jí nejdéle, odešla škrtící klapa - dala se nová a klid. Měl jsem to na LPG a bylo to v pohodě. Taky je zde sekundární vzduchové čerpadlo a zmíněné variabilní časování na vačce které umí pozlobit nebo prodražit výměnu rozvodů. Ten variátor stojí kolem 10k. A poslední věc ten výfuk to je kapitola sama o sobě. Na 2.2i je pouze originální zadní tlumič a stojí 33k v Peugeotu. Pak vyrábí v druhovýrobě Polmostrow nicméně je to stejný tlumič co dávají na 2.0i. Auto je s ním lehce lenivější a o poznání hlučnější. Po pár měsících jsem raději sehnal starší original tlumič a nechal ho poopravit . No a pak samosebou 3.0 V6. Parádní motor, spotřeba se dá držet pod 10l ale samozřejmě párkrát tomu přitneš na semaforech a letí to nahoru Co se týče servisu tak je to relativně jednoduchý motor který nemá moc špeků co se serou. Nicméně " maličkosti " se najdou. Například těsnění pod víka ventilů. Při nájezdu 200tis km sákly na všech autech co jsem viděl. Nové koupit nejde - pouze origo v Peugeotu jako sada 4x víka a 4x těsnění za nějakých 10k A druhé řešení je použít tmel na vany a motory, ale samozřejmě ne každý mechoš to umí udělat dobře. Další věc pak jsou časování ventilů, jsou tu převodníky na sací vačce. Převodník stojí kolem 10k, je ovládán olejovým ventilem který stojí 5,5k. Většinou se kazí protože někdo nedodržoval výměny oleje nebo dával něco co tam nepatří. Jinak co se týče servisu jsou tu ještě cívky nad svíčkama co odchází relativně často, ale na rozdíl od 1.8i - 2.2i kde je jedna velká cívka pro všechny válce, tady má každý svoji. Upraveno 24. říjen 2021 uživatelem sharpers Hafity, Vena garážmistr, OK406 a 2 další ohodnotil 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sharpers Odesláno 27. říjen 2021 Sdílet Odesláno 27. říjen 2021 V 21. 9. 2021 at 16:02, vojta250 napsal: A mělo by smysl uvažovat o dieselu? U 1.8 406 jsem s motorem a věcmi okolo nezažil (300+tisíc km, bůh ví jestli neztocenych) vůbec žádný zásadní problém a ta dva roky najezdil skoro 40000. Jasně, že záleží především na údržbě předchozích majitelů. Krom pár drobných na spotřební materiál jsem nepotřeboval žádný velký servis.. Jsou nějaké obecné zkušenosti v porovnání u 407 diesel/benzín? Něco co přežije vše a něco co vyloženě nebrat? No hele, diesly v 407. Hodně lidí nadává na 1.6 hdi ale vlastně nikdo neví proč Pak tu máme 2.0 HDI RHR jako nejpovedenější diesel co můžeš v 407mít. Motor je jednoduchý, spolehlivý, relativně blbuvzdorný a odvede jistě parádní službu. Nicméně pořád je tam dost věcí kvůli emisím. Přece jenom je tu filtr pevných částic, aditiva, citlivé vstřikovače, turbo, egr. Takže pokud kupuješ ojetý kus který nemá vše nové dají se čekat problémy. EGR se časem zalepí bordelem ať už je styl jízdy a používání jakýkoliv. Jenom někdy dříve a někdy později. Někdy stačí vyčistit, někdy je nutná výměna. Tak stejně umí časem pozlobit i turbo, pokud někdo jezdí jako čuně, nenechává ho dochlazovat, nemění pravidelně olej tak může být před smrtí. Mnoho lidí taky zapomíná na aditiva Eolys a když pak svítí kontrolka motoru řeknou ok, to jsou jen aditiva. Nicméně pak už se nevypaluje filtr částic a ten umí taky spolehlivě auto odstavit. A samozřejmě servis může prodražit i třeba výměna spojky kvůli dvouhmotovému setrvačníku. Z dalších motorů je tu 2.2 hdi - jede to fakt skvěle, nicméně ono slavné biturbo taky umí pozlobit, složitá podtlaková regulace si postaví hlavu a najít pak závadu je něco. No a další z nafty je 2.7 V6 , ale to je pro normálního člověka asi nesmysl. Motor tahá jak raketa, má v pohodě spotřebu ale ten servis Po sundání krytů a třeba kdyby dal člověk pryč chladiče tak to vypadá jak atomová ponorka. Vodou je chlazený motor, automat, egry a okruh vody je složitý a každý unik se blbě hledá a ještě hůř opravuje. Na zadní válce není přístup, takže zadní turbo, zadní egr vždy motor ven. Pokud nejsi vyloženě fanda a neuděláš si půlku servisu sám tak tenhle nebrat. ALe při případném hledání si ho klidně projeď - jede to fakt superně Hele ve výsledku záleží na tvém nájezdu a na složení cest. Pokud jezdíš hlavně krátké trasy a po městě tak ber benzín. Buďto zkousni vyšší spotřebu nebo dej na LPG. Pokud máš delší trasy tak se nafta může vyplatit, zmíněný 2.0 Hdi je super motor , dá se jezdit pod 6 litrů, docela to jede. Nicméně ta nižší spotřeba se stejně časem srovná na servisu s tím benzínem, tak to prostě je Hafity, OK406, Vena garážmistr a 2 další ohodnotil 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
John_Ice Odesláno 11. listopad 2021 Sdílet Odesláno 11. listopad 2021 (upraveno) Hlavně si pamatuj, že to auto je těžké. A podle toho se rozhodni. Jestli ti někdo řekne, že 1,8 a nebo 1,6 HDi stačí tak to asi jo, ale tak po městě nebo na vesnici. I kdyby 1x za život jsi trochu potřeboval zrychlit, ono i u 2,2 to moc nejde , tak se ti vyplatí více Kw, protože ti to může zachránit i prdel (Je to můj názor). Co je na 407 na prd jsou hlavně ty spodní čepy, aspoň u mě. Odcházejí a když to neopravíš včas odejde ti rameno a to je jen v origošu, žádná druhovýroba. Další je problém s klapkami na topení...zlomí se o a musíš vyměnit, když teda před tebou to někdo už nevyměnil. A to buď sundat palubovku a nebo z boku do palubovky udělat díru. Motory jsou, jak psal sharpers A jen pro upřesnění : No u těch benzínu jsou 2,2i dva jeden starej co dávali do 406 a 605 -116 kw (do roku 2005) a potom tam šoupli novější na 120kw. No a 3 litr ten je starej taky a taky ho dali jen do roku 2005. Ale taky o všem psal kobliha .... A vím, že jsi se ptal hlavně na motory Upraveno 11. listopad 2021 uživatelem John_Ice vojta250 a Medvěd ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.