Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spojka-Peugeot 307,1.6 16V r.v.2002


Petr9

Recommended Posts

Zdravím vás. Pre týždňom mi menili na aute spojku,komplet sadu. Pred výmenou šiel pedál spojky tuhšie,po výmene super,ľahúčko, až som bol prekvapený,jak nádherné ide sešlápnout. Ale po cca 1 týždni jazdenia už zase začína spojkový pedál ísť ťažšie a v hornej polohe(2/3) ako keby troška drhol. Podobne ako pred výmenou. Neviete čo by mohol byť problém? Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by ma tiež zaujímalo, mal som to podobne, predpokladám že buď opotrebovaná vysúvacia páka, ktorú nie každý pri výmene mení, alebo nedostatočné premazanie (alebo nesprávnym mazivom) hriadeľky po ktorej sa posúva ložisko? Každopádne by bolo dobré dopísať podrobnosti, akú spojku ti dávali, kto to menil, menená aj vysúvacia páka?, atď...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne to isté som mal po výmene aj ja, tešil som sa asi týždeň, potom klasika ako predtým a po rokoch je to stále rovnako tvrdé. Ja to v podstate ani veľmi neregistrujem, ono človek si na to zvykne, ale keď presadnem do rovnakej 307čky, kde to ide stále zľahka, tak ma to celkom štve. Mám tam sadu LUK, tuším aj s novou vysúvacou pákou, starú zničilo rozsypané ložisko. Niekde tu na fóre sú skúsenosti s LUK sadou, že je to na 307čke najhoršia voľba, ale reč bola o diesloch, tak neviem či to platí aj na benzíny.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Potvrzuji, LUK je špatná volba do francouzkých motorů, minimálně PSA group. Já jsem si ji namontoval do benzínu 1.6 a od začátku cukala, klepala, rok jsem to vydržel, pak jsem dal Valeo a po problému. Je to konstrukční vlastnosti lamely a celkově je to takové méně kvalitní, méně festovní provedení u LUK, pokud dám vedle sebe LUK a Valeo.

V dieseleu je to podobně, po půl roce začlo chrastit ložisko apod. Prostě LUK ne. Anebo se prodávají falzifikáty a LUK za to nemůže, nevim. Nekde jsem cetl, ze se to vyrabi v africe a od ty doby je to takove, jake je, ale to je jedna baba povidala.

Takze, jednoznačně Valeo, mozna Sachs, ale s tim nemam zkusenost u PSA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pajas502

 

Dopodrobna jsem tehdy studoval proč se tak stalo a dělo i odlišnosti, které u LUKu způsobují cukání při pouštění spojky- konkrétně je lamela 4 pružinová místo 8 pružin, ložisko má tělo z plastu místo z kovu a po tom roce zpětné záchyty z plastu praskly (vliv na funkci to nemělo, ale je to na pováženou), Valeo mělo plechové zpětné záchyty. Přítlačák měl po roce mírně křivou dosedací plochu listových pružin (tam,kde se opírá ložisko o přítlačák, tak listové pružiny nebyly ve stejné výšce- rovnoběžně s třecí plochou pro lamelu).

 

Výroba- nebylo napsáno, kde byla vyrobena, asi je to jedno. Špatnou montáží to nebylo. Chybná funkce se projevovala tak, že při povolování spojky bez plynu se takřka nedalo plynule rozjet- auto cukalo a škubalo sebou. Slyšitelně trhala lamela, patrně z důvodu nesouososti s dosedacíma plochama a málo tuhého tlumiče vibrací na lamele (4 pružiny vs 8).

Jakmile spojka sepnula, nic dál necukalo, nešlo to od motoru, jen ty rozjezdy, zkrátka bez plynu to bylo utrpení.

Takže se buď prodávají falzifikáty nebo to byla náhodná trefa na špatný kus nebo je kvalita LUKu prostě špatná pro PSA... jiný vysvětlení nemám.

Ale falzifikáty částečně vylučuji, protože i zkušenosti ostatních byly podobné s LUK, ikdyž zdroje i doba zakoupení byly různé (např. z AK, něco z eshopů apod.).

Zajímavé je, že u VW LUKy fungují dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...