Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 106 2. Gen. Problém s nastartováním motoru. Asi problém na klikové hřídeli ?


Pan Automechanik

Recommended Posts

Dobrý den, nevím jestli jsem nové téma založil správně, tam kam patří. Pokud ne, tak se předem omlouvám.

Ale teď k věci. 
Děda má Peugeota 106 2. Generace. Motor je tam 1.1 a 44 kW bohužel nevím jaký typ motoru tam je. Jestli je tam HFX nebo HDZ.
Přijel s ním večer domů a druhý den nešel nastartovat. 
Tak jsem zkontroloval svíčky, kabely, startér a baterku. Startér točí ale motor nenaskočí.. 
Poté jsem sundal ventilové víko, jestli se pohybují vahadla a ventily. Když děda startoval, tak se vahadla ani nehnuly. 
Sundal jsem vrchní plastový kryt u rozvodů a zkontroloval jsem jestli nepraskl řemen. Řemen je OK. 
Tak jsem zkusil jen, tak přes ráčnu pootočit vačkou o půlku otáčky abych překonal kompresi.. 
Pak děda znovu startoval a tentokrát se motor pootočil ale jen o půl otáčky než šel do komprese a pak zase startér vrčel jakoby otáčel motorem ale motor zůstal stát... 

Nevíte, co by s tím mohlo být? Rád bych ho dal do pořádku, je to snad jediné auto, které vydrží jeho strašné zacházení.

Předem děkuji za odpovědi. 

Upraveno uživatelem Pan Automechanik
Chyby v textu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj a vítej na fóru .

Podle toho , co popisuješ ti buď chybí zuby na rozvoďáku dole na klice (když budeš startovat , klika se bude točit , ale vačka ne) nebo je v řiti volnoběžka na startéru (to bude jenom vrčet , ale klika i vačka stojí) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jarokare a ozzy 
Díky za tipy.. Zítra sundám i spodní díl plastového krytu rozvodů u kliky a kouknu na řemen a na řemenici jestli se vše točí jak má anebo je tam nějaký problém. Zítra dám vědět.. :)

Akorát teď jsem si vzpomněl, že když jsem s otcem táhl Peugeota na laně do dílny, tak tam dal rychlost jestli se nám to nepodaří nastartovat. Bohužel se tak nestalo a místo toho se ozývalo takové kvílení či pískání.. Prostě to byl strašný zvuk. Ale jakmile vyřadil, tak ten zvuk přestal.. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No popravdě mi takhle říkají v rodině a kamarádi.. Jelikož jsem vyučený automechanik.. Bohužel jsem byl zaměstnaný ve špatném autoservisu.. Mě a dalším třem automechanikům, kteří nastoupily rovnou ze školy bez praxe, nechaly měnit akorát olej a běžný servis. Nic pořádného nám nedávali.. Tak jsem se rozhodl, že si stodolu udělám na takový malý servis a budu se učit sám.. Bohužel mi furt chybí zkušenosti... Zatím zvládnu udělat nápravu, spojku, geometrii a částečně něco z klempířiny + to co jsem se naučil v autoservisu.. Proto se ptám, jestli to zvládnu opravit a nebo to hodit rovnou do autoservisu, kde si za to vezmou dost peněz.. 

Upraveno uživatelem Pan Automechanik
místo rozvody, mělo být nápravu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, ozzy56 napsal:

nasaď ráčnu na šroub řemenice kliky a zkus točit, zda se točí volně klika, když točí, tak ať se děda podívá, co na to vačka

nejdříve dej neutral a zajisti vozidlo

A druhý způsob je zvednout heverem kolo před spolujezdcem, zařadit pětku a točit celým kolem.... V rámci praxe si můžeš zkusit obě varianty, která ti bude lépe vyhovovat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poté jsem sundal ventilové víko, jestli se pohybují vahadla a ventily. Když děda startoval, tak se vahadla ani nehnuly. 

Sice nejsem automechanik jen obyčejný zedník-ale pokud se vahadla nehnuly -pak je jasné jsou KO rozvody-resp. jak někdo píše výše-pak je rozvodový řemen bez zubů nebo rovnou praskl!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel až dneska jsem se dostal na Peugeota. Nic méně než jsem dojel na dílnu, tak mi děda volal, že mu šlo i špatně řadit. Takže jsem vyndal převodovku a spojka KO. '
A když jsem viděl, jak je málo místa mezi motorem a karoserií, tak jsem ho vyndal taky...
Když jsem se dostal na rozvody, tak při demontáži plastových krytů začali padat na zem zuby od řemene.. A bylo mi jasné kde je chyba.. 
Dal jsem si vačku a klikovku na značky, dal jsem aretaci, nasadil jsem na chvilku nový řemen abych zjistil jestli vše šlape, tak jak má...
Motorem šlo, po vyndání svíček otáčet velice hladce a vše cvičilo, tak jak má. Ještě jsem koukal jestli náhodou není přetočená vačka, jestli s ní není potřeba udělat ještě jedno otočení. 
Neozývalo se žádné klapání ani šoupání.. Když jsem udělal asi cca 10 otáček, tak jsem usoudil, že se motor nepotkal a děda měl obrovské štěstí. 

Kdyby byl ohnutý nebo zlomený ventil, tak by to bylo poznat při otáčení protože by s ním nešlo otočit ani o jednu otáčku.. Nebo se snad pletu.. ? 

Rozvody jsem zkoušel párkrát v servisu u Škodovky, no spíš mě nechali jen koukat a podávat nářadí..  

P.S.: Ano vím, že by se měla sundat hlava a kouknout na ventily jestli není nějaký kopnutý a jestli jsou písty OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak jsem zjistil, že se jste měli pravdu a ventily se potkaly.. Nakonec jsem raději sundal hlavu a zjistil jsem, že byli malinko naklepnutý a tudíž nezavíraly.. Tak jsem tam dal nové ventily sací a výfukové. Zabrousil jsem je aby to krásně sedlo a těsnilo, zkoušel jsem těsnost pomocí benzinu. Konečně motor běží. 
Ptal jsem se mechaniků, kdy se mají měnit rozvody..
Někteří mi tvrdí, že rozvodový řemen se mění každých 60 000km a pak každých 120 000km se mění všechno. 
A zase jiný mechanici mi tvrdí, že se mění všechno až ve 120 000km. 
Tak podle čeho se mám řídit? 

 

Upraveno uživatelem Pan Automechanik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...