Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zimáky na PureTech 133/180 1.6 GT


vigk66

Recommended Posts

Ahoj, premyslim o zimnim prezuti a mam tri otazky:

1) prezouvat zimni pneu za letni na stejne disky, nebo koupit komplet disky i pneu ( vzdycky jsem to tak delal). Jak to mate vy?

2) kdyz komplet, tak premyslim, ze zimni by mohly byt uzsi a vetsi. V TP mam moznost pouze 18” 225/55 ( ty mam letni michelinky) a nebo 19” ale 205/55, takze uzsi, coz by mohlo byt lepsi do mokra a snehu ( jsem nekde cetl). Co vy na to? 
 

3) a plechy, nebo elektrony? ( mival jsem elektrony od Dezent na starym P407, nechtel jeem ho kazil odklivejma plechama, ale tyhle velky kola na tu moji novou 3008 jsou uz taky pekne drahy, proto trochu spekuluju s plechama)

 

Diky predem za vase postrehy, zkusenosti!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Spekuluješ ale zbytečně :D, plech se vyrábí pouze do rozměru 17, takže pouze litá kola. A pokud budeš chtít zachovat rozměry podle techničáku náhrada se ti bude hledat těžko. Moc jich není. Peugeot brilantně vymyslel ET a se stejným číslem se jich vyrábí minimum.

Užší na zimu určitě lepší, nevím jestli ale 19 jsou řešení. Řešením na zimu by byly 17 215 65, ty v techničáku ale nemáš. Já s nima na zimu počítal, pak jsem ale koupil stejný rozměr , tedy 18.

Přezouvání před zimou a po zimě taky nic moc, Stálým přezouváním se ty disky brzy poničí a taky to není zadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě že ideál je mít dvě kompletní sady kol. Pokud někdo bude operovat s tím že skladování tak jestli je pneu vyzutá nebo nazutá na ráfku tak zabírá stejně místa dokonce je skladování nazutých i šetrnější k samotné pneu nevýhodou může být hmotnost celých kol při skladování. Pokud budeš před sezonou pokaždé přezouvat pneu na ráfku Tak si můžeš být jistý že ta pneu nebude mít takový proběh km jako když by byla celý " život" na jednom ráfku dokonce na to existují i odborné články ve kterých to moudří inženýři popisují co se děje s patkou pneumatiky při přetahování přes ráfek tuším že i někteří tvrdí že dokážou vypočítat o kolik km se zkrátí proběh pneu při jednom přezutí. Já to teda spočítat neumím ale troufnu si napsat že pokud pneu která se přezouvá každou sezonu dá čtyři sezony tak ta čtvrtá už je dost na hraně kdežto pneu která se nepřezouvá vydrží i těch šest sezon. Ano někdo bude tvrdit že pneu čtyři roky a dost apod. ale ruku na srdce pokud má dost hlubokej vzorek a člověk nejezdí na hraně možností sebe a auta tak se dá v klidu jezdit i ta šesti letá pneu.   Ale snadno se dá spočítat to kolik peněz to stojí jen u gumaře. Když si vezmeš že pokud máš prostor kde skladovat kompletní kola a nejsi úplně marnej co se týče trochy fyzické námahy tak přehodit kola kus za kus na celém autě je otázka dejme tomu i s nějakou přípravou a úklidem max. hodina. Pokud pojedeš ke gumaři tak jedna návštěva ti zabere třeba dvě tři hodiny zaplatíš okolo 1000 Kč a to dvakrát ročně takže 2000 Kč a dejme tomu šest hodin a šest hodin který můžeš strávit s rodinou a i kdyby se od toho odečetli ty dvě hodiny když to budeš přezouvat sám tak pořád zbydou 4 hodiny. Ale i ty dvě hodiny který to přezouváš ti můžou pomáhat děti a strávíš to s nima taky ten čas.  Jako možná je to divný co jsem napsal když se zabývám pneuservisem že by jste ode mě čekali že budu horovat za to aby se přezouvalo každou sezonu apod. ale já se od svého byznysu dokážu odpoutat a spoustě svých zákazníků doporučuju i celoroční pneu i přesto že vím že svým způsobem přicházím o práci ale dělám to protože si uvědomuju že pro lidi který jezdí do 5000 km ročně je jediný smysl toho že si drží dvě sady kol že dvakrát do roka přijedou do pneuservisu a řeknou mechanikovy když to budeš přehazovat tak to i tak nějak celkově omrkni. A že teda je stav toho jejich vozu tak trochu pod kontrolou je pravda že takovíhle zákazníci se objednávají včas že na to aby se to auto při přezutí prohlídlo trochu zevrubněji je čas ale v okamžiku kdy takové auto přijede v sezoně tak na to toho času moc není. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc vsem. Asi jsem se chtel jen ujistit a pokecat. Delal jsem to tak i driv, vymenoval sam a mel jsem komplet na elektronech zimaky. Hydraulickej hever mam, byla to chvilka. Jen je dobry to obcas dat prehodit do pneuservisu, ty vyvazovaci oloveny plosky nalepovaci obcas odpadnou…

A na banany po tu moji GT vopici zatim mam! 😂 Jen se pidim po co nejlevnejsich no 😁

BTW. 18” plechy se delaji a nekde jsem videl i na 225, ale nejsem si jistej, jestli tam neni jinej zadrhel. Kazdopadne peugeot elektrony budou asi nejlepsi - proc hyzdit krasavce na pul roku plechama zejo… A taky kvuli stejnejm sroubum ( i bezpecnostnim) by to bylo lepsi. 
 

Jen teda zatim nevim, jestli mam zvolit uplne stejny ( 18” 225/55) nebo ty vetsi uzsi (19” 205/55). Ale je cas…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 7. 2021 at 22:40, HonzaZ napsal:

Ahoj, ten druhy link vede na 18” disky - domlouvam jejich koupi, ale na posledni chvili jsem si vsimnul, ze mam v TP jiny cislo ET, nez je u tech inzerovanych. 
ja mam ET49 a ty inzerovany maji ET42.

Nevim jak velky je to problem, ale co jsem tak cetl obecne o ET, tak by to problem byt mohl velky.

Ale nevim, jak je to mozny, kdyz jsou to origo peugeot na 3008 - neni mozny, ze je to na ty verze pred faceliftem treba? 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, vigk66 napsal:

Ahoj, ten druhy link vede na 18” disky - domlouvam jejich koupi, ale na posledni chvili jsem si vsimnul, ze mam v TP jiny cislo ET, nez je u tech inzerovanych. 
ja mam ET49 a ty inzerovany maji ET42.

Nevim jak velky je to problem, ale co jsem tak cetl obecne o ET, tak by to problem byt mohl velky.

Ale nevim, jak je to mozny, kdyz jsou to origo peugeot na 3008 - neni mozny, ze je to na ty verze pred faceliftem treba? 

 

 

Tak asi planny poplach, pry je to jen preklep a jsou to ET49. Ale pohlidam si to..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to vyřešil tak, že jsem koupil identickou druhou sadu a je klid. Dokonce když v létě disk odřu, tak ho dám na zimu a zimní na léto atd. Jde s tím různě laborovat. To ET bývá velký problém tak bacha na to. Doporučuji koupit originál Peugeot když se blíží podzimní nebo jarní výměna, mívají dobré akce. Já tak ušetřil 12 tisíc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

@vigk66 ty Los Angeles z odkazu jsou orig a rozměrově ok. Na těch fotkách to moc není vidět, jsou ale dost odřené, zvláště ten jeden má dvě hluboké rýhy. Jsou na prodej už asi dva roky (dřív tam byly fotky rozpoznatelnější).  Mívá tam víc druhů, myslím, že jsou to kola poničená při přepravě nových aut. No chtělo by to vidět a prohlídnout jestli to vůbec stojí za to.

Taky jsem na ně koukal, a pak to vyhodnotil že ne. Že odřená kola kupovat nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...