Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna chladiče (kondenzátoru) klimatizace.


nemilak

Recommended Posts

Začaly vedra a zjistil jsem, že klimatizace na naši 207 má mizerný učinek.  Zkontroloval jsem pohledem chladič (kondenzátor) klimatizace a zjistil, že od nejspíše letajícího štěrku jsou vylámány z více jak 50% plechové lamely mezi žebry chladiče. Chtěl bych se optat, co obáší výměna tohoto chladiče a zda je to schodpen člověk vůbec sám doma. Samozřejmě počítám s naplněním chladivem v servise. Díky za potřehy..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mě zajímá taky, sice Partner, ale asi to budu mít stejný. Dnes mě plnil klima, a poprvé mu to nešlo, že mi to psalo únik, po druhé to naplnil, a říkal že se uvidí, ale že 99% za to může vždycky chladič. Takže bych si ho koupil, a chtěl vyměnit, lae nevím co a jak, když je tam ten tlak z klimy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@nemilak to záleží, jak jsi šikovnej:Pale, myslím si, že při troše šikovnosti to jde. 

Na švagrově 307 jsem měnil oba chladiče ( klima a voda) na parkovišti a celkem pohoda ( až na spodní uhnilou sponu). 

Jinak první přestala fungovat klima a asi za dva měsíce začal téct vodní chladič, takže doporučuji vyměnit rovnou oba. 

Hlavně očistit koncovky na trubkách klimy a dát nové těsnící gumičky ( měly by být přibalené u nového chladiče)

IMG_20201028_141626.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož jsem si na autě už vyměnil kde co, zkusím se pustit i do výměny kondenzátoru klimatizace. Moje úvaha ohledně postupu:

1.)    demontovat nárazník ( (má někdo obr (schema) dle kterého se dá určit kde všude je uchycen ?

2.)    demontovat kovovou výztuhu nárazníku ( nevím jestli bude potřeba)

3.)    demontovat samotný kondenzátor – zde se chci optat, jelikož v systému je nejspíše ještě nějaké chladivo (klima chladí ale děsně bídně), zda je třeba nějaké opatření skrze  samotnou demontáž kondenzátoru.

4.)    montáž nového kondenzátoru

5.)    v servise nechat naplnit chladicím mediem

Chci se optat, zda je nutno nějak řešit doplnění oleje do systému

Dále bych chtěl poprosit někoho ochotného o číslo kondenzátoru dle VIN VF3WE8FSC9W096395

V nějakém vláknu jsem se dočet, že se doporučuje např značka Nissens, ale u prodejců se nabízí dva typy s různou šířkou.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel cvičně odmontovat přední nárazník  a skrze celkovou nenáročnost jsem se rozhodl kondenzátor vyměnit svépomocí.

Chci se optat :

1. zda při demontáži kondenzátoru hrozí nějaké riziko, když nebude provedeno v servisu odčerpání chladiva v okruhu.

2.  zda přírubové spoje propojující hliníkové trubky s kondenzátorem jsou krom „O“ kroužků ještě něčím utěsněny (nějaký tmel na dosedacích plochách)

3. zda možno namazat při montáži nové O kroužky olejem, který předpokládám najdu byt v malém množství po demontáži původního kondenzátoru na přírubovém spoji ( balení oleje skrze potřebu kapičky na namazání se mi nechce pořizovat)

Díky za komentáře

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptal jsem se ve dvou servisech v okolí co se zabývají klimatizacemi ohledně ceny, tam mi řekli, že se vždy berou 1500,- ať se doplní jakékoliv množství. Tím pádem nechat systém v servisu odborně vypustit postrádá krom "životního prostředí" smysl....Takže motivace na vypuštění minimální

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypustit to zajedu, jsem typ, který každý byt drobný odpad třídí a životní prostředí mu není putna. Jen mě štve, že za vypuštění musím zaplatit a zdarma odevzdat chladící látku,kterou pak servis draze následně prodá. Je to prostě svinstvo, protože spousta lidí se skrze tento systém na nějaké eko vypuštění vyprdne. A s tou ekologií je to také uvozovkách, když do toho servisu to mám 20 km tam a pak zpátky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Šalda proč by nemohli účtovat všem stejně? Je to v podstatě jenom zákon nabídky a poptávky. A určitě na tom vydělají ( jinak by to nedělali) A pokud chceš plnit prázdný okruh, tak je to i výhodnější než platit za gramy. Taky znám servis, kde mají paušální cenu ( a nižší) takže po výměně kompresoru jsem jel tam. 

Zbytkové chladivo jsem neřešil, protože ho bylo zanedbatelné množství ( tedy skoro nic)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

normálně povolíš matku a pomalu vysuneš spoj od chladiče, chladivo postupně vyfučí..., nejsem kuřák, ale asi u toho nedělej ohně 😉, už jsem to rozebíral víckrát, ale už neskládal..., ale myslím, že systém by se pak měl co nejdříve naplnit chladivem a olejem, cosi sme se učili

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...