Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

VYRIESENE :) 508 GT , 2,2 HDi - Trhanie motora pocas regeneracie FAPu


Tibor Ando

Recommended Posts

Ahojte,

Skusim stastie u Vas, nakolko mi dochadzaju napady a hlavne trpezlivost. Mam 508cku, GT, 2,2 HDi, najazdenych 232.000 km.

Problem je, ze auto posledne tyzdne pocas regeneracie FAPu brutalne trha motorom, ak zastavim , motor aj vypne. Diagnostika nepise ziadne chyby, auto nepise ziadnu hlasku na pristrojovke alebo podobne.

Auto malo este prvy,povodny filter pevnych castic, tak som si ho dal v Nemecku v Peugeote pozriet, a nasledne aj vymenit pred 3 dnami, kedze bol na 100 zaplneny. Vymena prebehla, bola to pekna suma 1.800 € ...  Auto fungovalo krasne, ide ako delo, spotreba klesla o 1,5 litra... Lenze po prejdeni prvych 500 km na novom FAPu, zapla sa regeneracia a vsetko sa zacalo od znova... Neuveritelne trhanie motorom, nutene dusenie turba, po zastaveni automaticke vypnutie motora. Po pockani asi 15 min, mozem nastartovat a ist dalej 400-500 km bez problemov, kym sa zase nezapne regeneracia. Dnes som bol znova v Peugeote, tentokrat na Slovensku, aby ho napichli na diagnostiku, ale vozidlo nepise ziadne chyby...

Mali by ste nejake napady, skusenosti??


Dopredu Vam dakujem,

Upraveno uživatelem Tibor Ando
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ale co reklamovat? Chcel som od nich vymenit FAP, to aj spravili… je novy… otazka je, preco pri regeneracii FAPu trha motorom a vypina ho… robilo to aj so starym, aj s novym FAPom… A pritom ziadnu chybu nehlasi… 

Cital som na forume, ze niekomu to robilo kvoli jednemu zlemu zhavicu.. Ale jemu hlasila dianostika, ze zhavic je pokazeny.. Mne nic… 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Tibor Ando napsal:

ze niekomu to robilo kvoli jednemu zlemu zhavicu.. Ale jemu hlasila dianostika, ze zhavic je pokazeny

Regenerace by měla probíhat za provozní teploty motoru, takže na to by neměly mít žhavičky vliv, už nemají co zahřívat. Jedině , pokud si to dobře pamatuju, může dojít k situaci, kdy po několika nedokončených regeneracích spouští regeneraci při ne úplně zahřátém motoru - ve stylu "teď už musím".

Možná ještě při regeneraci sledovat , jestli je zavřený EGR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Agrafik napsal:

Regenerace by měla probíhat za provozní teploty motoru, takže na to by neměly mít žhavičky vliv, už nemají co zahřívat. Jedině , pokud si to dobře pamatuju, může dojít k situaci, kdy po několika nedokončených regeneracích spouští regeneraci při ne úplně zahřátém motoru - ve stylu "teď už musím".

Možná ještě při regeneraci sledovat , jestli je zavřený EGR.

Tiez mi to je cudne ale na velmi vela miestach citam, ze k uspesnej regeneracii su potrebne aj funkcne zhavice… Teraz som dopozeral video kde malo tento problem Audi a nakoniec to boli zhavice…

aj tu na fore pisal jeden chalan co ma 1.6 hdi, ze jemu to prestalo po vymene zhavicov, lenze jemu aj pisala diagnostika chybny zhavic…

 

Skusim najst nejakeho profesionala na diagnostiku, ale nebude to jednoduche…

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při dnešních teplotách na nich napětí nenaměříš. Jedině že bys dal auto do místnosti pod -3 stupňů. S tou regenerací mohou mít žhaviče společné, při regeneraci mi u mého auta zapíná vyhřívání oken + zapne sahara + začnou žhavit žhaviče. Je to z důvodu, aby motor měl velkou zátěž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Djzaza napsal:

Při dnešních teplotách na nich napětí nenaměříš.

Žhaví a poměrně dlouho, když je motor "studený". Na volnoběh i pár minut. Žhaví v závislosti na otáčkách motoru, kdy v určitých otáčkách přestane žhavit a po poklesu otáček zase žhavit začne, než se motor ohřeje na požadovanou teplotu. jóó emise.

Ta kontrolka žhavení na palubce signalizuje zhasnutím jistou připravenost na start motoru , ale žhavičky i po zhasnutí kontrolky a startu motoru žhaví dále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Tibor Ando changed the title to VYRIESENE :) 508 GT , 2,2 HDi - Trhanie motora pocas regeneracie FAPu

Ahojte ,

Takze po dlhych mesiacoch hladania priciny trhania/dusenia motora pocas regenracie FAPu som tento problem vyriesil, dufam, ze to niekomu do buducna pomoze:

Kedze diagnostika nikdy neukazovala ziadnu chybu a v autorizovanych servisoch mi nikde chybu nenasli, zacal som si to sam hladat. Nebudem tahat cas, vymenil som SKRTIACU KLAPKU spolu so senzorom, ktory je v skrtiacej klapke zasunuty lebo bol dost spinavy. Skrtiaca klapka vyzerala OK, ale mala mensie volu pri skoro zatvorenom stave.

Auto ma teraz novy EGR, nove turbo, novy FAP, skrtiacu klapku, vsetko original diely peugeot... ide ako raketa a spotreba 5,8 litra s klimou na dialnici :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...