Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Na co si dat pozor pri kupe P308 SW 1,6D 88kW


miroja

Recommended Posts

Caute.

Moj spolahlivy, nenarocny P306 sa uz dozil druheho desatrocia a ja zvazujem zmodernizovat vozitko. Volba celkom logicky padla na P308 SW, 1,6D 88 kW. Neplanujem kupovat nove, zaujal ma model po prvom face-lifte (od cca 2015? ).

Chcel by som preto poprosit majitelov a znalcov o tipy na co sa pozriet pred kupou auta.  Je mi jasne, ze do vnutra motora clovek nevidi, ale ci su aj tu naprilad nejake typicke problematicke miesta, casti, agregaty, o ktorych uz lud pospolity, ci znalci vedia a ich konkretny stav signalizuje mozne problemy...   (ako napriklad na P306 vycaptana zadna naprava).

Budem vdacny za kazdy konstruktivny nazor.

 

PS: Hladal som tu takuto temu, ale bud neviem hladat alebo sa za par rokov nikto na taku otazku nepytal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento motor je uz vychytany, ma sice aj Adblue aj Elosys, na bezne jazdenie uplne v pohode, mam rv 2017, LED lampy, EAT6, atd a som spokojny, 2.0 by bol lepsi na moj styl jazdy, ale co uz.
Spotreba do 5L, v papieroch 3,8, ale pod 4,7 som sa nikdy nedostal,
Bezne veci, olej 25000km/rok, filtre, dolejem adblue, klimu uz ma s tou drahsou naplnou, ak nieco konkretne, napis, co je pre mna nepodstatne, alebo to tak nevidim, moze byt pre teba dolezitejsie ako pre mna.
Z mojho pohladu by som uz vekovo starsie auto neriesil, len ak by bolo od niekoho, co vies ako a o to auto staral, alebo nejaku predvadacku 1 ci 2 rocnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 9 měsíců později...

Asi dozrel cas, zajtra planujemist pozriet jedno auto. Ma cca 160 000,rok 2016, vyzera pravidelne servisovane,kupene a pouzivane na Slovensku. Aky mam ocakavat vyfuk z vnutra? Ma byt hrdzavy, ci moze byt aj cierny?  Co su dalsie muchy z vasich skusenosti tychto modelov, co treba prekontrolovat?  Dik moc...

 

Upraveno uživatelem miroja
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je u auta s filtrem pevnych castic vyfuk uvnitr cerny, tak je to pruser a je treba pocitat s dalsima investicema. Asi bych vzal nekoho s origo diag, co umi spravne interpretovat hodnoty, co ta diag ukazuje a podival bych se na stupen zaplneni filtru, odhadovanou hladinu aditiva (pokud je to tedy verze s Eolys, idealne by bylo dobre napsat kod motoru, at vime, o jake 1,6Hdi se bavime) atd. Ve 160tis km muze byt ten filtr taky na hrane pred vymenou a pak pocitej dalsich 20tis Kc, aby to bylo zas vse OK

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl 1.6 HDI 80 kW v 307 (2004) a výbornej motor. Až v 330tkm začaly trochu zlobit vstřiky. To je ale už historie. Od té doby na 308 SW (2011) už jenom 2.0HDI (120kW - 450tkm - bez problémů) a teď 308 SW (2017) 2.0 110 kW a je to super motor. Nepozná kolik je v autě lidí a jede kopec nekopec. Takže ten bych doporučil, pokud se ještě vůbec sežene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzial nemam moznost auto skontrolovat pocas kupy diagnostikou..  Viem VIN:  VF3LCBHZ3FS248405 (som clenom klubu).

EDIT: Motor 1,6, 88kW..takze ak sa nemylim Blue HDi
 

Upraveno uživatelem miroja
Doplnenie info
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když nemáš nikoho s diag., tak před koupí auta bych zajel do autoriz. servisu na celkovou kontrolu auta--je lepší zaplatit za prohlídku a zjistit historii auta atd., než auto koupit a následně řešit nějaké nepříjemné věci :myslim, přece jenom nekupujeme auto každý den...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to auto chodilo kazdych 25 000 do zmluvneho servisu Peugeot v meste nedaleko od bydliska aktualneho vlastnika, o com su zaznamy v servisnej knizke aj s info, co bolo menene. Takze predpokladam, ze by som sa tam asi nic ine nedozvedel. Jedine ist do nejakeho ineho ak v tom servise klamali pri zapisoch do servisnej knizky.

Ako je to teda s tym vyfukom? Moze byt cierny, alebo nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když strčíš prst do koncovky tlumiče výfuku, nebude čistý, bude černý, ale nesmí tam být vrstva černých sazí, jak to bylo u aut před 30 lety , asi tak no :), jinak když původní majitel jezdil jen do toho servisu, můžou ti veškeré informace o autě vytisknout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...