Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zaměnitelnost převodovek XU a EW


ElektronikCZ

Recommended Posts

Dobrý den,  zase jsem zpět se záludnými dotazy. :D 

Tentokrát je to otázka 2 v 1. 

1. Dají se zaměnit převodovky XU (dejme tomu XU10 J4R (RFV)) a EW (EW10 J4 (RFN)) ? Nebo spíše, dají se zaměnit motory tak aby pasovaly na stejnou převodovku?

2. Jsou zaměnitelné převodovky pro EW10 (RFN) a EW12 (3FZ)? 

Předem děkuji laborantům za případné odpovědi. Dle mého by to pasovat mělo, když EW sdílí některé díly s XU, ale nechci být překvapený :D 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

To je zajímavý poznatek, ovšem pokud bych dal třeba na motor EW převodovku XU, bude jiný pouze úhel a bude snímač stále snímat, nebo by to nevycházelo na délku? Asi leda vyzkoušet. Popřípadě mají ty převodovky stejné úchyty? Můj plán by byl koupit Peugeot 306 s nějakým z motorů XU a vyměnit jej za motor EW 2.2i a supercharger z mercedesu (časem). pokud by to čidlo stále snímalo tak by mi to posunutí úhlu ani nevadilo, protože bych použil laditelnou standalone jednotku motoru. Zatím to řeším jen teoreticky, prvně chci dodělat první 306ku a další projekty co tu mám :D

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš málo informací, které si můžeš najít i sám. Sežeň si poslední offine servicebox a tam je dost informací, které ti dost objasní. Není tam vše, na co potřebuješ znát odpověď, ale většina určitě. Podle čísel dílů, výkresů, informací o různých změnách se dá dosti objasnit. Třeba to, jak se převodovky značí apod. BE4, MA atd.

Už jsem četl pár tvých příspěvků z minulosti a mám pocit, že do zdárného konce se ti nepodaří pořádně dotáhnou ani jeden projekt. Supercharger na peugeot motor? 😄

Není mě jasné, proč by sis komplikoval práci a měl motor pasovat na nějakou převodovku z XU. Nejjednodušší cesta je sehnat z vraku komplet EW převodovku s motorem a poloosama (kde budeš asi muset upravit i délku- mimochodem je to laborace) a stavíš. Už takhle je to hodně složité- ne narvat tam motor s převodovkou, ale doladit vše okolo, co sežere nejvíc času. Nekomplikoval bych to víc, než je nutné...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na převodovku z XU bych to chtěl napasovat právě z důvodu, abych si ušetřil většinu té práce, tedy držák převodovky, poloosy atd. jelikož to by vše zůstalo původní, a zbylo by uchycení motoru, teda teoreticky, určitě tam bude nějaký zádrhel. 

Superchargery na peugeot (a jakékoli jiné) motory jsou běžná věc, v zahraničí se prodávají i hotové sady. Tady je například sada na motory XU10 pro 306, dělaná s origo vnitřkem na 190kw, a na youtube jsou s tím videa. http://www.lynxpowerengineering.co.uk/sc.aspx Já bych to chtěl udělat svépomocí, a i kdyby to nevyšlo, pořád jsou to zkušenosti. Že bych nedokončil ani jeden projekt se nebojím, ale všechno je potřeba postupně na základě času a financí.

Ta rada se serviceboxem je dobrá poznámka, já ani nevěděl že nějaká offline verze existuje. To mi hodně usnadní práci, protože dohledávat věci na internetu je občas nemožné, kór když se snažím o takovouhle kravinu :D Zatím jen zkoumám možnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To asi si neušetříš práci, poloosa pravá má stejně uložení na motoru a levá jde přímo na kolo. Kolikrát je problém jenom rok výroby, kde nastala modifikace a už ti nesedí držák apod. Touhle cestou bych nešel a vzal to komplet. Chápu, že si to chceš usnadnit, ale pravděpodobně bys řešil problém spojkové sady, úpravy převodovky... To je podle mě složitější, než zkrátit poloosy (které jdou, při troše šikovnosti a udělání přípravku, upravit doma bez soustruhu) a ladění je snažší, než dělit převodovku od motoru. Servicebox existuje do roku 2013 offline, je jak na Citroen tak na Peugeot a doporučuju čerpat z obou (ikdyž jsou motory stejné, někde je víc a někde méně informací).

Dělal se i 2.0T benzín staré řady XU, dávali to do vrcholných verzí 406 apod., nicméně slaběji naladěný i do Evasionu, kde by to mohlo mít potenciál k úpravě a snad by se dal sehnat komplet i za pár peněz a tu upravit, jelikož je továrně motor turbo benzin. Nevím jak moc velkej potenciál ten motor má, original 103kW. Ale měl by snést o něco víc, resp. asi víc, než předělávat original atmo na přeploňování.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím po tom serviceboxu mrknout.

Jo, o tom turbobenzínu vím, a jednou jsem ho skoro koupil v nějaké 806, to by taky mohlo být zajímavé. Na marketplace je teďka nějaká 309 za 30tis s tím 2.0t s úpravou na myslím 160kw, takže potenciál to mít bude :D Ale kdybych řešil tuhle jednodušší cestu, tak si rovnou koupím tu 309 a nic nevymýšlím :D 2.0t jsem ve 306 viděl, ale 2.2i jestě ne. I když důvod je asi logický.

No hledal jsem ohledně těch swapů na motory EW, něco se k tomu dá najít protože do 205 se rve kde co, a mimo jiné právě i EW, ale tedy většinou dvoulitr z 206rc. Ty informace jsou na 306 celkem přenositelné. Každopádně s tou převodovkou z XU by si moc EW nepovídalo, protože XU je pod úhlem 30° a EW 15°, takže je jakoby celá ta příruba pootočená, nejenom snímač setrváku, což mě od pohledu ani nenapadlo. Prý se to řeší převodovkou z 206ky. A poloosy by se snad krátit nemusely, ty mezi sebou pasují, takže by mělo stačit použít 306kové. Aspoň to jsem se dočetl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně je to hodně práce i pokud vezmeš "hotový" tovární motor s převodovkou a chceš ho zastavět někam. Pokud i přesto chceš jít cestou EW12, tak bych to vzal jako celek- motor, převoodvka, poloosy. Upravit motor (s vyšším těsněním pod hlavu by měl motor nějaký výkon s turbínou vydržet i v sérii), dát laditelnou jednotku (třeba IgniJeT apod. a tam si už přizpůsobíš charakteristiku snímačů, HÚ, MAP/MAF apod.). Na originální jednotku (ME nebo IAW) to nemá smysl stavět, to je zbytečná laborace, která nemusí mít výsledku řešení- datasheet k SW defacto není a programy k úpravám ti nepomůžou, jelikož tyhle úpravy jsou tak ojedinělé, že se dešifrováním map nikdo nezabývá, jako např. v případě továrních turbo motorů, kde úpravou map něco vytáhneš, nerozdíl od atmosféry, kde úpravou map nic nedostaneš (resp. takřka nic).

Pokud by to bylo takový terno a převodovka z random XU měla třeba samosvor apod. tak by mělo třeba smysl bastlit, ale jinak je to, podle mě, zbytečnost. Snímač otáček je v tomto případě už drobnost- buďto jde udělat offset setrváku nebo jde impulzní kolo (po vzoru Fiatu) dát na výstup kliky za rozvody, spolu se snímačem. Ale jak říkám, asi marná práce.  EW12 zástavba do ani nevím čeho to chceš dávat je už sama o sobě práce dost (pokud to budeš chtít mít pořádně). Ve výsledku třeba bude 114kW (či kolik je továrně u EW12) stačit na tunový auto a nebude potřeba foukat. I ta 1.6 TU5JP4 v třídveřové 206 celkem letí, škoda akorád toho šestikvaltu, že není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S laditelnou jednotkou počítám a už jsem o ní psal, zkušenosti s nimi nějaké mám a už mi na ní motor běžel.

Asi začnu koupí celého auta s tou 2.2 jak říkáš, vezmu obsah motorového prostoru a zbytek prodám. Mezitím ještě budu shromažďovat informace ze zahraničních diskusí.

114kw sice není nějak málo, ale to bych si oproti 2.0i 100kw co mám třeba ve 206cc moc nepomohl. S přeplňováním by už to byly zajímavější čísla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...