Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Volnoběžné otáčky P306


Slepec86

Recommended Posts

Zdravím,

potřeboval bych poradit, kde může být problém. Motor mi fungoval naprosto v pohodě až do chvíle, kdy jsem nechtěně vymetl několik dost nechutných děr při vysoké rychlosti. Od té doby nedrží volnoběžné otáčky. Už jsem měl sundané celé sání, vše zkontrolováno. Žádná hadička není děravá, nikde nic neuchází.

Měl jsem připraveno pár dílů na "jarní údržbu", takže jsem toho využil a rovnou jsem vyměnil svíčky, vstřiky, vzduchový filtr, klínový řemen i s kladkou. Po resetu ECU jelo auto nádherně čistě. Bohužel další den opět nedržel volnoběh. Vyčistil jsem tedy škrtící klapku i regulační ventil - beze změny. Chtěl jsem vyměnit i palivový filtr, ale ten bude muset chvíli počkat - budu muset využít zdejší inzerce...

Napadá mě už jen MAP senzor a zapalovací rampa. Nechci ale kupovat tyto díly zbytečně. Nemohlo se při těch otřesech poškodit něco jiného?

Jinak teplota motoru nemá na toto vliv, blbne to hned od startu. V minulosti jsem měnil čidla teploty i termostat. Rozvody mám nové půl roku.

Nemá náhodou někdo tuto motorizaci (v popisu) v okolí Jihlavy a byl by ochotem půjčit zapalovací rampu na test?

Jinak budu rád za každou radu.

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak môžeš tak sa pozri na ten MAP senzor. Stáva sa, že on robí problém. Ak si nepozeral lambdu, tak ju tiež skontroluj a tiež už keď budeš pri tom výfuku si omrkni, či tesní ;) 

Ja by som ho možno ešte napichol na diagnostiku. Je možné, že tam zistíš nejaký problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tezko radit na dalku. Zapalovaci rampa mohla odejit (nekde praskne a dostame se do ni vlhkost/voda a je po ni), spatnej MAP jsem snad jeste nevidel nebo uz hodne davno. Muze to byt cokoliv. Na netesnost vem cistic brzd a postrikej tim okoli svodů sani- pokud tam je nekde prasklina, zacne to reagovat na otacky motoru. Jdi po tom, co se nekde mohlo urvat nebo prasknout (nadobka s aktivnim uhlim apod.).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lambdu jsem zapomněl zmínit - mám novou i s katalyzátorem. Ale u motoru se mohu podívat na těsnost spoje, to mě nenapadlo.

Diagnostika u tohoto vozu je trošku problém, už 3 mašinky na tom pohořely 😂

Na to aktivní uhlí jsem se taky nedíval :myslim

Zkusím to omrknout ještě dnes, pokud to stihnu...

Děkuji za tipy 👍

 

Tak jsem se k tomu dostal až dnes. Výfuk těsní a to uhlí je taky v pořádku. Akorát jsem si všimnul, že motor občas lehce "střelí do výfuku". Mám objednaný sprej na kontrolu těsnosti sání, tak dám potom vědět, zda něco odhalí.

Začínám mít vážné podezření na tu rampu 😕

Upraveno uživatelem Slepec86
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak jsem včera otestoval sání - v pořádku. Jen jsem přišel na další drobnost. Někdy motor jede normálně a volnoběh nezlobí, ale stačí třeba pohnout volantem a ihned je jak na houpačce :myslim

Bohužel se to kolísání otáček dost výrazně zhoršuje, takže asi budu za chvíli nepojízdnej. Koukal jsem na tu zapalovací rampu a bohužel mám problémový Sagem (možná ještě původní), takže neváhám a objednám novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus nastartovat a až se ustálí otáčky, tak hýbej se všemi kabelovými svazky v motorovém prostoru a pod palubkou pod volantem.... Možná se tam něco uvolnilo.... Zároveň všechny konektory, které najdeš, rozpoj a zase zapoj.... Nedávno tu někdo řešil chcípnutí auta po sešlápnutí spojky a dělala to vypínací páka na převodovce, která při pohybu prodřela svazek a cosi tam zkratovala.... Držím palce, tohle se hledá špatně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svazky u motoru jsem prověřil při původní kontrole sání - měl jsem odstrojený skoro celý motor. Pod palubkou jsem se ale nedíval, zkusím to hned omrknout. Díky za tip 👍

Edit:

Tak jsem pro jistotu zkusil všechny kabely (motor zrovna běžel bez kolísání) - bez reakce.

Upraveno uživatelem Slepec86
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Vyměnil jsem konečně zapalovací rampu a motor se výrazně zklidnil. Není tak hlučný a přestal "střílet" do výfuku. Kolísání volnoběhu se sice občas stále objevuje, už to ale není tak hrozné.

Až budu mít trochu víc času, zkusím změřit komprese. Nedávno jsem totiž nakouknul do válců kamerkou a nebyl to pěkný pohled :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Konečně jsem se dneska dostal k měření komprese. Čekal jsem nějaké šílené hodnoty, hlavně na 4. válci, ale výsledek mě celkem překvapil. Výrobcem udávanou kompresi neznám - nedohledal jsem. Pro nedostatek času jsem auto neprojel, takže bylo měření provedeno na studeném motoru.

Naměřil jsem toto (hodnoty jsou přibližné, nemám jemné rozlišení manometru):

1. válec - 13,6

2. válec - 13,6

3. válec - 12,9

4. válec - 13,7

Velký rozdíl zde není, což mě potěšilo. Čemu ale nerozumím - jak může mít 4. válec nejlepší hodnotu, když je nechutně podřený?

Co si o tomto myslíte? Právě totiž zvažuju, zda ještě auto nějakou dobu provozovat, nebo se začít poohlížet po jiném. Pokud zde uznáte, že je motor ještě v pohodě, naplánuju si výměnu gufer - už jsou totálně KO. V opačném případě mě čeká příští rok poslední STK.

Jinak co se týče kolísání volnoběhu, od posledního příspěvku jsem ho zaznamenal pouze jednou, takže to považuju za vyřešené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...