Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 508 2.0HDi 110kw manuální převodovka - nelze zařadit zpátečku


Shrek 1

Recommended Posts

Ahoj,

dnes ráno jsem vyjížděl od domu - zpátečka normálně fungovala. Po ujetí cca 15km jsem zaparkoval u obchodu. Následně jsem chtěl vycouvat a zpátečka už nešla zařadit - zařadil se vždy 1. převodový stupeň. I po opětovném zkoušení zařazení zpátečky nejde zařadit. Jen podotýkám, že žádný chybový kód na řídící jednotce se neobjevil. Máte už někdo podobnou zkušenost a případně čím by to mohlo být. Moc děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to 508sw 2.0BlueHDi, 110kw, r.v. 11/2015, 6 st. manuální převodovka. Jaký typ/verzi převodovky tam v této době dávali a jaký tam konkrétně je, to nevím. Všechny rychlosti dopředu lze řadit úplně normálně a necítím nikde žádný odpor. Jediné co nejde je zařadit zpátečku. Když přizvednu nákružek na řadící páce, opět žádný odpor, ovšem zařadí se 1. převodový stupeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A víš nějak konkrétněji, v čem to tam bylo?

Auto jsem kupoval začátkem února s nájezdem necelých 116.000km (jsou poctivé) a najel jsem na tom cca 4800km. V kupní smlouvě mám od prodejce 12-ti měsícní záruku na vady, tak jsem je včera kontaktoval a auto jim dovezl s tím, že zjistí příčinu a budou mě dál kontaktovat ohledně dalšího postupu. Každopádně pokud by to byla závada v převodové skříni, tak jak píšeš - nebude to levná oprava. Jsem zvědavý, jak se k tomu nakonec prodejce postaví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

protože zpátečka a jednička jsou vedle sebe, je tam pojistka (ten zvedací nákružek), aby se nedala zařadit zpátečka při jízdě dopředu... 😉, v převodovce je našroubován kolík, který je ovládaný tím kroužkem na šaltpáce (přes pružinu) a ten nedovolí šaltpáku vyklonit úplně k sobě, aby šla zpátečka zařadit..., ovládací lanko může být uvolněné (utržené) i u kolíku..., v tomto případě nemusí převodovka ven , takže ani oprava nebude extra drahá  (pokud je to opravdu tím lankem)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konec toho lanka (u převodovky) jsem měl venku, je v pořádku a reaguje na zvedací nákružek. Na konci toho lanka je ocelový kužel dlouhý odhadem 1cm a v něm vypadalo, že je zalisovaný kolík o průměru asi 4 až 5mm. Kolík byl v rovině s tím kuželem. Při přizvednutí nákružku zajel celý ten kužel s kolíkem. Je otázkou, jak má být ten kolík dlouhý a zda není "střižený" u hrany kuželu (to by znamenalo, že zbytek kolíku zůstal v převodovce a šel by vytáhnout třeba magnetem, pokud teda není z druhé strany nějak zajištěný). Bohužel jsem si to nevyfotil a tak přikladám náčrtek. Otázkou by potom bylo i to, jaká síla způsobila střižení toho kolíku?

IMG_20210526_112318.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radsej ta pripravim na horsi scenar. Moja 508 mala sice okolo 250.tis km, ale bola "vidlicka" zlomena v prevodovke. Po rozobrati menili aj nejake súkolesia, na spiatocke. Nevedel som si to vysvetlit, auto som si vzdy setril, nikdy nic nasilu nezaradil, ale odnova, bol so spiatockou trosku problem, hlavne v zime. Tazko sa radila. Takze cca do jednotky, trosku sa pohnut a hned spiatocku. Neviem, ci to nejaka vyrobna chyba, ale dost dlho som tak fungoval. A ked sa to stalo, do Peugeota s tym, prevodovka von , rozobrat, vymenit co treba, potom dnu. A ked uz bola vonku, novy zotrvacnik, gufero na kluke, spojkova sada + praca - 1 900.euro. Ma bralo aj do bezvedomia, ale slecny v showroome ma stihli zadrzat a dvoma litrami kavy dali dokopy.  Tak drzim palce, aby sa ti moj scenar nenaplnil. 🍻

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto "opraveno"

Auto mi díky záruce na skryté vady opravovali v autorizovaném servisu Toyoty, jelikož jsem u jejich bazaru auto kupoval. Problém byl v tom válečku, ve kterém je ten kužel (na netu jsem našel fotku, jak to vypadá, tak přikladám). Stačilo to prý rozebrat, vyčistit a promazat. Jako servis Toyoty s tím prý až takovou zkušenost nemají, ale zjišťovali, že u těchto převodovek se tato závada již objevila.

12.jpg

3252_razeni-1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...