Shrek 1 Odesláno 19. květen 2021 Sdílet Odesláno 19. květen 2021 Ahoj, dnes ráno jsem vyjížděl od domu - zpátečka normálně fungovala. Po ujetí cca 15km jsem zaparkoval u obchodu. Následně jsem chtěl vycouvat a zpátečka už nešla zařadit - zařadil se vždy 1. převodový stupeň. I po opětovném zkoušení zařazení zpátečky nejde zařadit. Jen podotýkám, že žádný chybový kód na řídící jednotce se neobjevil. Máte už někdo podobnou zkušenost a případně čím by to mohlo být. Moc děkuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 19. květen 2021 Sdílet Odesláno 19. květen 2021 Neprasklo náhodou lanko od zajišťovacího kroužku na řadící páce? Klade při zvedání odpor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shrek 1 Odesláno 19. květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 19. květen 2021 Pří přizvednutí neklade nákružeek žádný odpor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantaCV Odesláno 19. květen 2021 Sdílet Odesláno 19. květen 2021 (upraveno) Omlouvám se - to byl omyl. Upraveno 19. květen 2021 uživatelem FrantaCV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shrek 1 Odesláno 19. květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 19. květen 2021 Je to 508sw 2.0BlueHDi, 110kw, r.v. 11/2015, 6 st. manuální převodovka. Jaký typ/verzi převodovky tam v této době dávali a jaký tam konkrétně je, to nevím. Všechny rychlosti dopředu lze řadit úplně normálně a necítím nikde žádný odpor. Jediné co nejde je zařadit zpátečku. Když přizvednu nákružek na řadící páce, opět žádný odpor, ovšem zařadí se 1. převodový stupeň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 19. květen 2021 Sdílet Odesláno 19. květen 2021 Tak to vypadá na prasklé lanko od toho nákružku. Vyndej rukáv řadicí páky (vycukni ten chromovaný ozdobný pásek s rukávem páky nahoru) a uvidíš jak to tam vypadá. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivko-Pivko Odesláno 25. květen 2021 Sdílet Odesláno 25. květen 2021 Mne sa to stalo tiez, problem bol vo vnutri, v prevodovke, priprav penazenku, ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shrek 1 Odesláno 26. květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 26. květen 2021 A víš nějak konkrétněji, v čem to tam bylo? Auto jsem kupoval začátkem února s nájezdem necelých 116.000km (jsou poctivé) a najel jsem na tom cca 4800km. V kupní smlouvě mám od prodejce 12-ti měsícní záruku na vady, tak jsem je včera kontaktoval a auto jim dovezl s tím, že zjistí příčinu a budou mě dál kontaktovat ohledně dalšího postupu. Každopádně pokud by to byla závada v převodové skříni, tak jak píšeš - nebude to levná oprava. Jsem zvědavý, jak se k tomu nakonec prodejce postaví... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 26. květen 2021 Sdílet Odesláno 26. květen 2021 (upraveno) protože zpátečka a jednička jsou vedle sebe, je tam pojistka (ten zvedací nákružek), aby se nedala zařadit zpátečka při jízdě dopředu... , v převodovce je našroubován kolík, který je ovládaný tím kroužkem na šaltpáce (přes pružinu) a ten nedovolí šaltpáku vyklonit úplně k sobě, aby šla zpátečka zařadit..., ovládací lanko může být uvolněné (utržené) i u kolíku..., v tomto případě nemusí převodovka ven , takže ani oprava nebude extra drahá (pokud je to opravdu tím lankem) Upraveno 26. květen 2021 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shrek 1 Odesláno 26. květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 26. květen 2021 Konec toho lanka (u převodovky) jsem měl venku, je v pořádku a reaguje na zvedací nákružek. Na konci toho lanka je ocelový kužel dlouhý odhadem 1cm a v něm vypadalo, že je zalisovaný kolík o průměru asi 4 až 5mm. Kolík byl v rovině s tím kuželem. Při přizvednutí nákružku zajel celý ten kužel s kolíkem. Je otázkou, jak má být ten kolík dlouhý a zda není "střižený" u hrany kuželu (to by znamenalo, že zbytek kolíku zůstal v převodovce a šel by vytáhnout třeba magnetem, pokud teda není z druhé strany nějak zajištěný). Bohužel jsem si to nevyfotil a tak přikladám náčrtek. Otázkou by potom bylo i to, jaká síla způsobila střižení toho kolíku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivko-Pivko Odesláno 28. květen 2021 Sdílet Odesláno 28. květen 2021 Radsej ta pripravim na horsi scenar. Moja 508 mala sice okolo 250.tis km, ale bola "vidlicka" zlomena v prevodovke. Po rozobrati menili aj nejake súkolesia, na spiatocke. Nevedel som si to vysvetlit, auto som si vzdy setril, nikdy nic nasilu nezaradil, ale odnova, bol so spiatockou trosku problem, hlavne v zime. Tazko sa radila. Takze cca do jednotky, trosku sa pohnut a hned spiatocku. Neviem, ci to nejaka vyrobna chyba, ale dost dlho som tak fungoval. A ked sa to stalo, do Peugeota s tym, prevodovka von , rozobrat, vymenit co treba, potom dnu. A ked uz bola vonku, novy zotrvacnik, gufero na kluke, spojkova sada + praca - 1 900.euro. Ma bralo aj do bezvedomia, ale slecny v showroome ma stihli zadrzat a dvoma litrami kavy dali dokopy. Tak drzim palce, aby sa ti moj scenar nenaplnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shrek 1 Odesláno 30. květen 2021 Autor Sdílet Odesláno 30. květen 2021 auto "opraveno" Auto mi díky záruce na skryté vady opravovali v autorizovaném servisu Toyoty, jelikož jsem u jejich bazaru auto kupoval. Problém byl v tom válečku, ve kterém je ten kužel (na netu jsem našel fotku, jak to vypadá, tak přikladám). Stačilo to prý rozebrat, vyčistit a promazat. Jako servis Toyoty s tím prý až takovou zkušenost nemají, ale zjišťovali, že u těchto převodovek se tato závada již objevila. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.