Jump to content

Po výměně je motor hlučnější


Recommended Posts

Ahoj. Chci se zeptat. měnil jsem olej. byl nalitý 5W30 , udělal jsem dekarbonizaci a nalil 5W40. ted mi pripada ze je motor hlucnejsi a klepou ventily? jeden motorař mi doporucil at naleju 10W40 ze se motor uklidni a bude tissi. Je to 1.6HDI, rok 2006, najeto 250tisic, nema filtr pevnych castic. Myslite ze je to dobrý napad a ze pomuze 10W40?? Dik za rady

Link to post
Share on other sites
před 50 minutami, ozzy56 napsal:

10W40 v tom motoru nemá co dělat, já bych ho nedal

No jo, je moc hustý, takže neproteče turbem a čerpadlo ho nepobere :P

před 2 hodinami, Ronass napsal:

udělal jsem dekarbonizaci a nalil 5W40

Dekarbonizaci chemickou, nebo mechanickou cestou? Jakou 5W40?

 

Edited by vagi
Link to post
Share on other sites

Podle udaje rozsahu doporucenych provoznich teplot (10w40, 5w30 apod.) se nemuzes ridit. Zalezi na konkretnim oleji a jeho dalsich specifikacich. 10w40 mas např. jak mogul gxfe, tak i total quartz 7000, ktery maji odlisne slozeni a nemuzes je zamenovat.

U oleje se musis divat na normu vyrobce a normu API/SAE/ACEA.

Link to post
Share on other sites

Jeste prikladam video.ma klepajici zvuk pri rozjezdech a tak velky nebyl predtim.takze radeji 10w 40 nedavat?vanu mam v umyslu ted sundat a saci kos vymyt. Nebo musim novy kos?

Link to post
Share on other sites
před 54 minutami, vagi napsal:

No jo, je moc hustý, takže neproteče turbem a čerpadlo ho nepobere :P

Dekarbonizaci chemickou, nebo mechanickou cestou? Jakou 5W40?

 

Dekarbonizaci jen prisadou do stareho oleje,nechal pul hodiny bezet a pak vylil.a dal novy total 5w40

Link to post
Share on other sites

Prave ta dekarbonizacia pridanim chemie do oleja moze byt dovod zvysenej hlucnosti. Mohli sa uvolnit nanosy karbonu co vymedzovali vole a preto to teraz klepe. Prave preto sa tato forma cistenia na starsich motoroch neodporuca. Pojazdi a sleduj, ci to aj nezacne nadmerne zrat olej, aj take riziko tu je. Ja by som dal ten hustejsi olej 10W-40. Moze to trosku pomoct a urcite to neublizi.

Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, vagi napsal:

No jo, je moc hustý, takže neproteče turbem a čerpadlo ho nepobere :P

Dekarbonizaci chemickou, nebo mechanickou cestou? Jakou 5W40?

 

No bylo mi to doporuceno at udelam vyplach a dekarbonizaci.no nemel jsem to delat. Tak ted vaham co tam teda nalit.mam i 5w 40 i 10w 40.oba od total quartz

Link to post
Share on other sites

To, co tam patří, třeba Quartz 9000 5w40 a normalne menit po 15K km.

Quartz 7000 je lepší pro méně náročné motory (atmosferické benzíny), je více vizkozní při nižších teplotách (proto 10W40). 

Ještě mě vysvětlete, kde jste přišli na to, že 10W40 je hustší olej oproti 5W30? On je, ale v nízkých teplotách (v mrazech), ne v těch vysokých, kde se pak projeví vůle tak či tak, ať tam nalijete cokoliv.

Proplachy jsou zbytečné- tam kde je vrstva karbonu proplach nepomůže a kde není, je to zbytečné. Nový olej v sobě nese různé složky pro rozpouštění usazenin apod., takze nějaké proplachové chemie je zbytečnost.

Jestli to teď nějak mírně klepe (třeba od hydroštelů), tak to neřeš, nalí tam olej, co tam patří, vyměň filtr oleje a jezdi.

Pro orientaci ze servisni knizky Peugeot:

 

IMG_20210430_185604.jpg

Edited by inoxing
Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Ronass napsal:

5w 40 i 10w 40.oba od total quartz

 

před 19 minutami, inoxing napsal:

Quartz 9000 5w40

Měň po max.15tis. (nebo po roce) pokud jezdíš častěji cukačky, tak dřív a je to.

Edited by vagi
Link to post
Share on other sites

tak jsem olej vylil,sundal vanu, zda tam nejsou nejake spony. vana byla cista. sundal saci kos a ten je take jako novy,zadny karbon, plne pruchozi. takze jsem slozil,dal novy filtr a ted tedy co tam nalit. mam tyto dva oleje, viz foto. takze tam asi naleju tu 5W40, jinac olej menim  co 10tis. km na kazdem aute co jsem mel a mam

20210430_201031.jpg

Link to post
Share on other sites

Oba jsou to vhodne oleje, ale do budoucna kupuj pro hdi radsi quartz 9000. Ten je o malinko lepsi, nez q7000 diesel. Nicmene, jestli mas oba jeste zavreny, tak tam muzes nalit nyni q7000d a za rok, pri dalsi vymene, nalit q9000.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hlučnost si měřil, nebo jde jen o pocit? Ono, některé oleje prý potřebují k aktivaci aditiv (wolfram atd.) vyšší zátěž (teplotu) motoru, viz například Ravenol VST 5W40.

Snímek obrazovky 2021-05-01 091226.png

Edited by vagi
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...