Jump to content

1,9 TD v UNC 060


Recommended Posts

Ahoj.. 
😁...  tak zase jeden maly hreb! 
Vzadu za stodolou mi z prace  stala asi 8let, stara 405, 1,9 td motor. Naskocía po 20 vterinach. 
V dilne pak UNCecko se spatnym motorem.. trivalec zetor KO.
A tak me v breznu napadlo, jestli by ten motor ze 405 do nej nesel.. pocal jsem vymerovat a resit

Prechodova priruba z 10mm plotny, vypálena na laseru... upravena unaseci hridel a hle ... bobík prede s turbodieselem jak kocka, jezdi a maka!!! 

Vse jeste dodelavam, spoustu uprav a napasovani, resim dpoustu s...k po predch. majiteli.. COcko, flexa, vrtacka zavitniky, trochu soustruznicke prace ...  zkousecka dratky nova cidla ze skodovky do PSA motoru... . ale uz jsem ve finisi.

Jeste par drobnosti, nahazet chladice, trochu  elektra, dnes preposunuty intercooler na sani ..byl to  docela porod, ale je tam. Ovladaci paky jsem udelal z rucek na flexu. A vlozil do nich tlacitka zelva-zajic a klakson. 
 

..  a o vikendu muzem na uklid a upravu terenu!!! 😎😁

Docela pekne  se u toho bavím. Super zabava! Co myslite ? 

02848BD9-A06F-4DC8-B522-8DFF32DBBCFC.jpeg

E4F2C8BE-2041-45F7-8970-478834145301.jpeg

6D3843FF-B0A6-469E-B345-F4880133F6F4.jpeg

B1EF1840-6E88-48FC-A1F0-C1347A436675.jpeg

5A0D0211-9B1B-40BA-A528-01A7FAE75377.jpeg

Edited by Tuldous
Link to post
Share on other sites

mechanický (starý) diesel zabudovat do něčeho kde se rozměrově vleze ještě jde--i když to chce upravovat, napasovat spoustu věcí, ale horší, či nemožné je dnes použít motory common rail s řídící jednotkou, čidlama, FAP, atd., atd.:(, tak ať se dílo zdaří :super

Link to post
Share on other sites

Náááádhera...     Aj ja mam myslienku. Zabudovat do super vozidla Praga V3S motor PSA grupy, dvojlitrove HDi bez FAPu. Povodnych 73kW bude o 7kW navysene, krutiaci moment som u motora Tatra 912-1 s objemom 7 412cm3 nezistil. Ale bude urcite hlboko pod krutiacim momentom preplnaneho HDička. A z vetriesky by bola raketa... ktora by ale nemohla oficialne na cestu.

Link to post
Share on other sites

Dobra idea... 

jen nez bych ten motor do V3S nasedlal, vyzkousel bych ho na sucho pred strojem, abys měl jistotu. Udelal jsem taky. 
HDI bude fakt vyzva. Jsou nutne jednotka motoru, ale i BSI, jsou propojene. Idealni by byla jednotka motoru bez nutnosti imo...  Je tam cidel jak cert. (TD potrebuje jen baterku, naftu a spustene cerpadlo) Mechanika je porad stejna. 

Zeptam se kamarada, co je opravar elektroniky, jestli by to slo aspon bez BSIcka.. ale bude to chtit zmeny v jednotce motoru, a to umi jen par lidi v republice. 🙃

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To je pravda.. obzvlast motory s 250 tis. a vic, ty male hlinikové  chladice  to nestihaly uchladit.(mel jsem 4x 405 s TD)  Ale ja s tim budu moci tak na max 2.600 otacek. Hydromotor neni na vic staveny. Tak snad bude dobre chlazeny.
Chladic zustava ten velky,  ze zetora-bobika. Cely jsem ho preletoval, pridal naustky a natlakoval vzduchem. 

Koupil jsem  skodovacka cidla ( á 65,-) k budikum (ty jsou puvodni, ze 120-tky) a taky jedno spinaci cidlo, pri 95*C , bude na zapojene na vlk. cervenou diodu. Ochrana motoru muší bejt. 
Olejove cidlo TD motoru ukazuje spolehlive- to jsem nemenil. 

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ozzy, aj elektroniku by si zvladol, nie je to az take komplikovane ako sa to na prvy pohlad javi... akurat potrebujes z auta kabelaz a vsetky krabicky, s ktorymi motor spolupracuje. Immo si das v rj motora vypnut.

 

a este nizkotlake cerpadlo do nadrze

Edited by Zdeník
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...