Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Elektrokotel


gronholmm

Recommended Posts

Ahoj,

je tu spoustu chytrých lidí, tak snad mi tu dokážete pomoc :D

budeme se stěhovat do nového domu kde je vytápění řešeno kombinovaně - elektrický kotel a výměník na krbových kamnech. Bohužel ještě nejsem schopný říct všechny podrobnosti, vím že je tam řešen ohřev vody pro topení a pro podlahové topení. Včera mi volal současný majitel resp makléřka, že měli na kotel revizáka a ten doporučil kotel nový. Současný majitel nám navrhl buď že koupí nový kotel a nebo nám přispěje na nový. Dnes mi poslal jaký kotel by tam dal on https://www.topenilevne.cz/mora-top-electra-mini-9-p33733/#gallery

Za mě jsem ochotný si připlatit za lepší kotel, ale je to pro mě španělská vesnice. Plocha podlah je cca 140m2 na což se mi 9kw kotel zdá slabý (možná je to tím že je možnost topit kamny). Podmínka pro mě je že kotel musí jít ovládat chytrým termostat - v současné době používám TADO s maximální spokojeností, takže bych rád šel stejnou cestou. :myslim

Jsem rád za jakékoliv rady. 

Moc díky 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podlahové topení je nízkoteplotní, tam by těch 9kW mělo stačit. Já teda mám podstatně víc, ale plynový a ohřívám tím i vodu, tak proto. A inteligentní systém jsem nakonec taky zavrhl, protože ta podlaha má takovou setrvačnost, že se to špatně regulovalo. Tak prostě topím :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem si elektro kotel "vyrobil" sám z topný patrony, akumulační nádrže a termostatu. Patrona má 9kW a plocha podlahy cca 165m2. Stačí to s přehledem, ale je to VŠE v podlaze, žádnej radiátor. To totiž zásadně mění situaci. Podlahovka je nízkoteplotní (posílám do ní vodu o teplotě 24-28°C), kdežto radiátory se nahřívají běžně na 65° a více.

Mě stačí pouze jednoduchá regulace přes termostat, který pouští stále tu samou teplotu do podlahy a teplotu v různých místnostech řeším na rozvaděči průtokem do jednotlivých místností. Abych nezapomněl, tak záleží taky na tepelný ztrátě domu (zdivo, případně zateplení, izolace podlah a stropu atd). Takže sem ti vlastně moc nepomoh, ale tak aspoň něco..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to bude na jednom okruhu radiátory a podlaha? Nebo kotel má dva okruhy regulovatelné samostatně? Jak je řešená regulace pro podlahu? To je dost důležité.

Upraveno uživatelem MotoMoto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mora je good výrobek, topenářský velkoobchod Gienger má svůj kotel a je to převlečená Mora." Můj "servisák to má radši než elektrokotel od  Prothermu. Ono ve vnitř nic není  topná spirála a nějaké relé,jen některé  mají v sobě oběhové čerpadlo a některé ne tak dát pozor. Výkon by měl být dle strát domu takže pokud tam předním byl 9 kw kotel a zvládal to mělo by to být v poho.  9Kw je celkem dost dnes se domky se 140 m2 podlahové plochy staví tak do 2-3kw(samozřejmě i míň) stráty. Regulace podlahovky tam už asi bude vyřešená nějakým RTL ventilem..nota bene když tam vytápělo kamny s výměníkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, morepower napsal:

Já sem si elektro kotel "vyrobil" sám z topný patrony, akumulační nádrže a termostatu. Patrona má 9kW a plocha podlahy cca 165m2. Stačí to s přehledem, ale je to VŠE v podlaze, žádnej radiátor. To totiž zásadně mění situaci. Podlahovka je nízkoteplotní (posílám do ní vodu o teplotě 24-28°C), kdežto radiátory se nahřívají běžně na 65° a více.

Záleží jak jsou spočítaný radiátory. U starších domů (4+1, 5+1(2))kde se ještě nezateplovalo tak byl většinou plynovej turbo kotel, případně na tuhý paliva s výkonem okolo 20kW a tepelnej spád  75/55°C byla potřeba menší předávací plocha. Dneska už zateplený a nízkoenergetický domy nejsou tak náročný, takže se dá třebas kondenzační kotel, kterej aby úsporně fungoval jak má tak musí topit maximálně do 50°C, nebo teplený čerpadlo (součástí je i el.kotel),  nebo jen elektrokotel apod., který jedou taky na nižší teplotu a pro vyhřátí přes radiátory se musí zvolit větší rozměry radiátorů pro efektivnější předání tepla.

2gronholmm: Tady bych si zjistil výkony radiátorů, na kolik chceš topit a jak to měl předchozí majitel s topením. Jestli, když chtěl teplo tak musel zatopit ještě v krbovkách nebo jestli to i bez krbovek ten el.kotel pokryl a jaký máš priority a možnosti ty. Krbovky jsou pěkná věc, ale taky hodně lítání okolo. Dřevo, popel, komín atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme na baráku krbovky a elektrokotel Protherm RAY 18k, oboje v jednom okruhu s 8 tělesy (radiátory a žebříky). Kvůli slabšímu jističi a bychom nemuseli platit za vyšší jištění, kotel jede jen na 9kW. Stíhá to vytápět úplně v klidu, za rok "kombi" provozu se spálilo dřevo za 15t kč a elektrika za cca 30t kč. Barák asi 150let starej, kamenné zdi, bez vnějšího zateplení.

Náš RAY 18k má vlastní čerpadlo, automatické odvzdušňování, nastavení výstupní teploty i výkonu těles. Výkon je značně předimenzovaný, ale vysvětlete otci, že takový výkon není třeba, když byl kotel "v akci"... 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 kw bude stačit neumím si představit dům o 140 m2 který by mněl strátu 9 kw ,více kilowatové kotle (at už elekro nebo plynové) se děljí kvůli ohřevu TUV ..zejména rychlosti ohřevu. Elektrokotel kondenzovat nemusí(topit na nízký spád)  jeho učinnost je stále stejná (neplést učinnost s náklady na provoz)..i když, pokud pojede el kotel na vyšší teplotu a nebude "ciklovat" budou náklady +- stejné. Mimochodem plynový kotel kondenzuje při 53 °c  SPÁTEČKY to znamená že klidně můžu topit na 75 °a pokud se mně bude vracet oněch 53 bude kotel pracovat v úspornějším režimu než při spádu 60-55  (ale to je samozřejmě špatně navržená soustava - regulace)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuju za reakce :)

@MotoMoto Nejsem si jistý, ale když si to vybavím, tak si myslím že to je celý jeden okruh. Mě majitel zaskočil tím že v současné době to nemá v baráku žádné řízení termostatem, a údajně to řídí jen nějaký termostat přimo u kotle - tj na chodbě :myslim a pak termostatické hlavice na radiátorech :myslim

@llug No co se týče ztrát, tak tam řešíme jak to bude. Dům je stavěn z Porfixu 37,5 ale současný majitel fungoval bez zateplení. A překvapuje mě že mi čím dál více lidí říká, že by to ani už nedávali zateplit :myslim

A ta poslední zpráva je pro mě úplná španělská vesnice :D 

@Dave_k Tak zateplení viz výše zase dle energetického štítku dům splňuje dům splňuje B, takže ty ztráty nebudou tak drastické.. Údajně to i kotel utáhl. V baráku je 8 radiátorů a jeden žebřík. Výkon nevím, jen cca velikosti. Co se týče krbovek, ty máme už teď a nevadí mi je používat. Jsme zvyklý přijít z práce a zatopit a topit až do večera, zbytek nám pak vyplňoval právě elektrokotel, takže v tomto žádná velká změna. 

@Namor74 Tak to je podobné, akorát barák není kamenný, a vůbec teď nevím jak je vlastně řízený, ale když jsem viděl tu směs trubek tak si nejsem jistý že vůbec nekdo tuší, jak to teď funguje :D

Dobře a teď ještě teda jeden dotaz. Když jsme se tu tak nějak shodli že majitel tam tu 9tku chce dát správně, tak druhý dotaz je: Ze všech prodávaných elektrokotlů je ta Mora to co by jste nejvíc doporučili, nebo jsou i jiné značky a modely v této výkonové verzi které bych měl brát v potaz? :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porfix, pokud má už hotovou fasádu, bych taky nezateploval. Nepřinese Ti to vůbec nic. Má skvělé izolační vlastnosti. Mám taky Porfix 375 mm a "zateploval" jsem jen 5 cm polystyrenem, protože ty tvárnice byly hrozně nepřesné (tenkrát se vyráběly pouze na Slovensku, odkud jsem si je nechal i dovézt 3 kamiony) a tak se zdilo tak, aby vnitřek byl přesný a vnější strana se prostě tím "zateplením" zarovnala. Koukali jsme na dům termokamerou a fasáda byla studená.

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu nerozumím, pokud je nataženo jen lepidlo s perlinkou, tak to se přece nenatírá, ale na něj přijde ještě fasáda. Buď probarvená (což doporučuji) nebo nějaká jiná, která se pak natírá. Ale lepidlo se nenatírá. Nebo to alespoň nevím 😮

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, ale teď ještě nebudeš natírat barvou, ale musíš natáhnout omítku. Jak jsem psal - buď přímo probarvenou (což doporučuji a i jsem to udělal já) nebo nějakou, která je určená k nátěru. A už vůbec nemám tušení, jaký může být interval mezi nátěrem penetrací a natažením omítky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...