Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dekarbonizace motoru zkušenosti


Medvěd

Recommended Posts

Před hodinou, Petr 3008 napsal:

Těžko soudit.  Kdyby to jak dával @HanysRnebylo lán světa daleko klidně bych na zkoušku přistavil Parťáka. Buď by to přežil nebo ne. Když ano, hned bych zajel na emise, pak bych to pochválil nebo naopak.

@Petr 3008 našel jsem kousek od nás, dělají to vodíkem a jsou dost laciní https://smkauto.cz/dekarbonizace/ - do dvou litrů objemu za 1990,-Kč + DPH

U své 308 bych se teď bál o FAP - přece jen už mají něco nalítáno a ještě do nich nacpat bordel z motoru, tak by to mohl být jejich konec. Možná to udělat, až se bude FAP měnit (mám 225 kkm a poslední dobou hlavně krátké šmrdlačky kolem komína, tak si myslím, že mě to brzy potká 😞 )

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechal jsem to dělat u kamaráda co dělá dekarbo (BG) jak u 407 (2.0hdi 245 000km) tak i ML w164 320cdi (nájezd 370 000) motor se v obou případech sklidil co se spotřeby týče u ML jsem nepoznal rozdíl a u 407 najedu cca o 50km na nádrž víc. Tankuju pořád u stejné pumpy. U ML se podstatně zlepšilo startování a chování motoru za studena. Přikládám i video co mi kamarád posílal když mi dělal 407 :) v obou případech se dělala velká dekarbonizace. U ML se dělal i proplach převodovky i diferaku.

Upraveno uživatelem Print
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, inoxing napsal:

Čištění výfuku, katu/dpf, resp. regenerace možná bude nějak fungovat, pokud se použije vhodný plyn nebo nějaká směs, ale na to pomůže i kvalitní palivo a pořádně prohnat pod dálnici. Sání a celý egr systém na tohle reagovat nebude ani náhodou. Za ty penize, co psal Medvěd, si spis nechte system rozdelat a vycistit mechanicky. 

Nebo si snad nekdo mysli, ze tuto klapku vycisti vodik nebo hitec4800ultra pro+ tim, ze budu nekde vstrikovat pripravek nebo plyn? Haha, mozna tak pri konstantnim pouzivani po 100K km...

Tohle je VW Touran po 150K km.

 

1,4 nebo 2,0 TSi do kterého někdo lil místo N98 pouze N95, klasický případ :D 

@Medvěd já mám obavu z toho, že při vyšších nájezdech to umí někde něco uvolnit, a už je malér na střeše.

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Scratch
Jo, to byla nejaka 2.0tdi, regulacni klapka pred egrem. Ale to je jedno, takhle vypada kazdej 2./3. diesel...

Jen poznamenam, ze pokud klapku namocim na tyden do petroleje, tak se nic moc nestane, takze by me fakt zajimalo, jak nejakej pripravek zafunguje, pokud ho budu rozprasovat chvili do sani. Nesmysl. Stejne tak i dekarbonizace hydrostelu cestou "naliju do oleje plechovku a zarak nastane". Tak nenastane.

Kdo to nekdy videl, jal vypadaji tyto soucasti a kolik je na nem usazeno karbonu, tak to pochopi hned, ze tohle nemuze fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi mi jeden známý přinesl flašku s nějakým sajrajtem, který používají v práci.... Vonělo to po jehličí a jmenovalo se to nějak jako "kyrasol".... Když jsem tam nechal zakarbonovanou věc přes noc, tak ráno to bylo jak nové.... Ale do olejové náplně bych to teda nenalil.... "Rrozpouštění" je dlouhodobější záležitost, než "uvolnění"....

Něco jsem našel.... :roker

KIRASOL-345 - AVEKO Color (av-ekocolor.cz)

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím, že nějaká silná chemie rozpustí tenhle sajrajt, pokud se součást do ni ponoří a nechá působit, případně se v ni nechá vařit. Ale tohle nelze aplikovat do složeného motoru- at uz kvuli tesneni, kvuli gumovym soucastem nebo samotnemu motoru (precejen to proste nemuzu nalit do sani po okraj, tím zalít motor a čekat). Navic bude treba rozlisovat slozeni dilu- neco rozpousti plast, neco hlinik. neco silikon apod.

A nakonec, neco se se takhke ponorit neda, protoze je uvnitr elektronika, treba jak ta el. klapka. Ikdyz je utesnena, tak tohle by neprezila.

No a pak jsou dily, ktery takřka nejdou vycistit- např. zanesený radiátor topení smesi kamene, oleje a rzí. :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to všechno okolo dekarbonizace (nejen) nafťáku shrnu ze svého laického pohledu.

Používat paliva s aditivy a jednou za čas bych nalil čistič vstřiků jako prevenci.

EGR vyčistit jednou za čas mechanicky.

Motor nepodtáčet a nebát se to točit (samo při zahřátém motoru)

Olej měnit tak, jak praktikuje Medvěd (někteří praktikují i v kratších intervalech)

Více bych to asi neřešil a jen jezdil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...