Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rezervní Kolo


doktor055

Recommended Posts

Véno - první věc, kterou jsem dokupoval do Galaxy bylo dojezdové kolo a jsem sakra rád, že ho mám (byť jsem docela dlouho kolo měnit nemusel). Asistence u defektu spočívá v tom, že přijede maník v monterkách , v autě má hever a MOŽNÁ kolo na Octavii. Pokud bude kolo "rozválený" nebo škublý na boku, na 90 % auto naloží na podval a odveze k nějakýmu servisu, kde budeš čekat do otvíračky (a to vůbec nemluvím o tom, že bys udělal kolo v pátek v noci cestou s rodinou na výlet). 

Ano, znám spoustu lidí, kteří nad mým vytrvalým prosazováním rezervy v autě vrtí hlavou, ale mé zkušenosti jsou jasné - mám-li v autě rezervu, za 20 minut jedu dál a nemusím v jakémkoli nečase čekat na to, až někdo bude mít čas. 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda u 607 musel měnit 2x, vždy defekt. Když jsem jel s C-Maxem kterej má jen dojezdovku na dovolenou (Itálie, Švýcarsko) tak jsem vezl v kufru zimák, páč ta dojezdovka mi moc nenadchla. U Ducata jsou ty navijáky rezervy dost problémový, tak vozím rezervu uvnitř, ale letos na ní chci vyrobit koš pod auto.

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já rezervu koupil po té, co jsem v Rakousku prorazil bočnici kola o něco, co nebylo v čerstvém sněhu vidět. Byli tam s námi kamarádi s C4GP, kteří mi rezervu půjčili Takže na "cesty" ji vozím, pokud jedu "na návštěvu" nebo výlet, tak ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Ducata (Boxer) je ten naviják trochu jinak: kolo se v poslední fázi pohybuje vodorovně a musí přeskočit takový zub. Takže pomáhat rukou (táhnout, tlačit) při vyndavání i nandavání. Horší je, že v našem návodu je směr otáčení na vyndání označen opačně. A mechanismus má přeskakovací ráčnu proti nadměrné síle, takže když je kolo zatuhlé, tak přeskakuje ráčna na oba směry a kolo nevyjede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ozzy56 napsal:

Veno, a už jsi ji někdy využil? kluk čekal na příjezd asistenčky 3 hodiny 😯, do té doby mi furt tvrdil, že rezerva je na houno, že je to dnes zbytečná věc,  od té doby si to nemyslí :)

A kdy to bylo myslím který rok?  Dnes je to co vím já i z té druhé strany něco jiného. Od zavolání by mělo bejt asistenční auto u volajícího do 45 minut. Ano jak píše Medvěd ty kluci maj sebou možná dvě kola nejběžnějšího typu tudíž octávku a fabii a když je problém větší tak to naloží na podval a odvezou do nějaké svojí smluvní dílny ale většina těch smluvních dílen funguje v nějakém pohotovostním režimu. Sám vím o dvou pneuservisech které mají na dílně režim 24/7 je pravda že když tam vezmeš za kliku v osum večer tak jen to vzetí za kliku je za dvoukilo ale ty služby tady jsou a fungujou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Véno konkrétní příklad 

Uděláš gumu v pátek v 19,30 někde mezi Dobruškou a Orlickým Záhořím. Majitelka chalupy byla už v telefonu nerada, že přijedeš AŽ kolem 20 hodiny - chtěla by mít klid a chalupu pronajmout ideálně v 16,což samo jako pracující Pražák nedáš. No a do toho uděláš gumu v těchhle pr*elích. Auto narvaný krámama po střechu, manža nasupená, dítě vochrápaný a do toho volání na asistenci Tě prozvání chalupnice, kde jako že jsi? 

No a Ty čekáš někde v lesích, kolem Tebe černočerná tma a asistence Ti vypráví, jak je pátek a že v okolí mají X mechošů, ale je pátek a zrovna Y rozbitých aut v okolí a že musíš vydržet, ale že Tě stejně asi jen odtáhne do NA, HK nebo RK a tam snad bude volnej hotel.... 

Radost nad radost 

Pak je dle mého lepší třeba i ten kufr vycházet na silnici, vzít hever, rezervu a do půl hodiny tradá - jedu za zábavou a kolo řeším až je na to vhodný klima. 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Véno, je to asi 5 roků, možná i něco víc  😉

na druhou stranu --ano, defekt jsem neměl snad 30 roků, takže u všech aut , co jsem kupoval a objednával k nim rezervu asi zbytečně..., dokonce i asistence jsem měl zadarmo od prodejce vozu (zavolejte, budeme u vás cobydup :)) a od pojišťovny..., ale já si rezervu radši vyměním za 15 minut sám, než čekat, o absolvování anabáze jako Medvěd ani nemluvě , obdivuju lidi, co jedou dovolenou po Evropě bez rezervy 😯

samozřejmě teď očekávám (podle Murphyho zákonů) blízký defekt, kuva, že sem tu vůbec psal 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Náhradní kolo je prostě vždycky jistota. Výměna hotová za chvilku a jedeš s čistou hlavou dál.  I kdyby asistence fungovala sebelíp, zdržení je to vždy. Já bych byl bez náhradního kola nervozní jak pes, i když je pravda, že jsem ho v posledních letech u osobáku nepotřeboval. Ale to považuju spíš za štěstí.

Umístění pod vozem není prostě dobré řešení ať je systém jaký chce. Na Parťákovi kolo občas vytáhnu a očistím, stejně je to ale hrozný stav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Parťák i dodávky někdy vezou náklad, který rukama nevyložíš, naloženo vysokozdvižným. A když jsem jel se 406 (rezerva v kufru) z dovolené, tak jsem raději jel od pumpy k pumpě, než vyložit všechny osobní věci na krajnici. A zvláště v některých lokalitách, kde jsou čumilové.

Takže za mě - rezerva zespodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co pisal Olda o tom materiale bowdenu je dobry postreh. Urcite bude problem s tymi navijakmi v tom, ze v minulosti pouzili nekvalitny bowden, ktory zhrdzavel. Ja som kupoval moje auto (308 SW 2012) ako 6 rocne s najazdom 113 tisic km od nas z firmy, rezervu nikto nikdy dole nespustal a nebol ziadny problem s funkcnostou toho mechanizmu. Ani nebolo treba koleso pri spustani tlacit / tahat, proste to funguje bezchybne a ide to krasne hladko a samo. Cize na tom mojom aute je uz urcite nejaka upravena bezproblemova verzia toho mechanizmu / bowdenu.

Inak tomu stavu rezervy co je na tejto fotke by som ani neveril keby som to nevidel. Podla mna to auto muselo jazdit snad viac po polnych / lesnych cestach ako po asfalte. :) Ja ked som rezervu po tych 6 rokoch spustil dole, tak bola len na niektorych miestach hrdzava, ale bordel v nej nebol ziaden okrem par kamienkov. Na zaklade toho v akom stave je tato rezerva by som odporucal co najskor precistit odvodnovacie otvory v prahoch a dverach a aj zhodit plastove podblatniky a vycistit a osetrit to  pod nimi + skontrolovat podvozok celkovo, lebo to auto asi malo dost tazky zivot...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že kvůlivá nízkému počtu defektů (všeobecně) mi přijde lepší vozit tu rezervu ve vnitřní vaně, než jí zaprasenou tahat zespodu auta.... Kolikrát jsem píchnul naloženej? Jednou? To se dá přežít vyskladnění nákladu a vyndání rezervy.... Procento pravděpodobnosti, že se tak stane je velmi nízké.... :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ta fotka od @doktor055 je fakt mazec:o a to jsem si říkal, že mě jen tak něco nepřekvapí....

Jinak za mě rezerva jednoznačně ano (a do zahraničí klidně i kolo navíc) , ale pokud ze spodu auta, tak raději v koši než přes naviják. Defekty jsem už nějaké měl a i od "blbýho" vrutu to utíkalo velmi rychle - první pokus byl sice kompresor na pumpě, ale konstatoval jsem, že bych neujel ani 5 km.... a to nemluvím o dvou defektech během dvou dnů - vyřešeno kolem z dalšího auta.

A čekání na asistenci ? Děkuji , 3 hodiny v -20 stačilo na hodně dlouho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To koukám, jak ta rezerva a naviják vypadá. Jak staré je auto - 10 let? Já když prodával 308SW první generace, tak mělo auto 7 let a celý systém navíjení i kolo bylo úplně v pohodě:myslim 

Jinak za mě rezervu "nepotřebuje" jen ten, kdo si nezažil, co je to prorazit kolo v nějaké "super" situaci. Asistence jsou fajn, ale být někde v (_._) ideálně sám s malými dětmi, to je zážitek. Já jsem v mém případě rezervu měl, takže jsem "dobrodružstvím" strávil cca jenom hodinu - ale musím říct, že fakt plodnou. Co bych dělal bez ní, to fakt nevím, protože "dobrodružství" zahrnovalo sjet kvůli bezpečnosti z dálnice bez odstavného pruhu na přilehlou polní cestu - z té by mně asistence jen tak nedostala.

 

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...
V 19. 4. 2021 at 8:29, Pacho69 napsal:

Já rezervu ani nedostal, cena dodělání celého supersystému navíjení je něco přes 11 tis. (včetně rezervy). Tak jsem si za 2 tis koupil rezervu a švagrová mi na ní ušila futrál. Když jedu někam na dýl, šoupnu ji do kufru jako batoh. Jinak ji nevozím.

Máš problém na STK?

 

Tak jsem volal na STK a dotvěděl jsem se , že auto musí být jako z výroby takže i naviják na rezerva a pod autem.

Tak to je super. Auto bez technické závady , ale není to podle výrobce.

Hrozné že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, doktor055 napsal:

Máš problém na STK?

 

Tak jsem volal na STK a dotvěděl jsem se , že auto musí být jako z výroby takže i naviják na rezerva a pod autem.

Tak to je super. Auto bez technické závady , ale není to podle výrobce.

Hrozné že?

Nemám, z výroby mám dojezdovou sadu, dojezdovou rezervu vozím jen v kufru, když jedu někam dál. Takže na STK rezervu mít nemusím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jste někdo tu opravnou sadu použili? Mám obavu, aby po napuštění toho sajrajtu do pneumatiky nebyl na vyhození jak plášť, tak ventilek s tlakoměrem.

Navíc, jak jsem se díval, tak nová lahev toho sajrajtu stojí okolo 1600Kč, takže jako nový plášť. 🙄

Já jsem koupil takové to "šídlo" a opravné knoty. To mi přijde jako trochu šetrnější. Naštěstí jsem to zatím nemusel použít.

Další věc je, že za těch 35 let co řídím jsem píchnul 2x. Jednou vrut do dřeva - s tím jsem jezdil asi 14 dní, než jsem na to přišel. Myslel jsem, že mi to utíká ventilkem, nebo tak něco. Stačilo jednou za 3 dny dofouknout. Podruhé jsem píchnul na dálnici, a to tak, že v plášti byla neopravitelná škuba, takže tam by mě ani opravná sada nezachránila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Galaxa bohužel nemá vůbec prostor, kam rezervu umístit (má jen tu lepící sadu), přesto vozím v kufru dojezdové kolo a hever. S autem bez rezervy bych nevyjel ani sám od baráku, natož na delší cestu s rodinou. Kecy o spolehlivě asistenci placené v rámci pojistky může mít jen někdo, kdo nepotřeboval jejich pomoc v sobotu ve 22 hodin někde v horách - prohození poraženého kola za rezervu je otázka max. desítek minut, čekání na asistenci bude v podobném případě akce na hodiny s nejistým výsledkem (nejspíš odtah k pneuservisu a čekání do pondělí, až otevřou) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...