Jump to content

Recommended Posts

Čaute,

Chcem sa spýtať, mám Peugeot 307SW 2.0Hdi 2003 a už 3 x za krátke obdobie 5 rokov mi praskla predná pružina. Zaujímavé na tom je že stále ta na vodičovej strane.

Samozrejme pri výmene som mal menené aj uloženie a poslednýkrát aj tlmiče..

Servisák tvrdí že to je choroba Peugeotov 🙄

Máte s tým niekto podobné skúsenosti?

Vopred ďakujem za rady.

 

 

Link to post
Share on other sites

ahoj, není to choroba jen Peugeotů--to by si musel ty pružiny dělat sám :myslim, výrobci pružin dodávají více automobilkám, takže praskají všem..., není to ani konstrukcí přední nápravy, systém McPherson používaný Peugeotem je skoro na všech autech

Link to post
Share on other sites

Tím si nepomůžeš myslím tím změnu mechanika. Dříve se tvrdilo že Monroe je  ideál na české silnice a že to je to nejlepší možný v poměru cena/výkon(výdrž). Já osobně třeba věci od Monroe už na nic pokud to není výslovné přání nemontuju.  Nejvíc teď co se týče podvozkových věcí tak dávám Kayabu nebo Delphi případně Lemforder občas MEYLE. Ale zase je to o tom co kdo chce a je ochoten zaplatit. Třeba tyčky stabilizátoru jsem zjistil že je úplně jedno od jaké značky jsou na českých silnicích začnou ty nejlevnější klepat po 18 - 20 000 km středně drahé 25 - 27 000 km a ty drahé 27 -30 000 km  ale vtip je v tom že ty levné začnou klepat a ještě ujedou klidně dalších 10 -15 000 km ty drahé ty začnou klepat a do 1000 km se mění.   Taky mi přijde že kvalita dílů se liší i podle toho do jakého segmentu trhu míří pokud je to zboží které je cílené na prodej přes různé překupnické eshopy tak tam to je takové vcelku vlažné když jde zboží přes velkododavatele pro servisy tak je to krapet lepší.  A proč no protože jednoduché každý kdo si přečte nějaký ten příbalový leták u dílu tak to pochopí všichni výrobci se kryjí zaklínadlem montáž odborně způsobilou osobou takže pokud si František z Horní dolní koupí v eshopu brzdové komponenty nebo i tu pružinu a provede výměnu sám tak mu jednoznačně z pohledu výrobce padá záruka protože montáž neprovedla odborně způsobilá osoba protože pro výrobce je to jen firma která oštempluje fakturu. A to jaké má v té firmě personál odborné kvality nikdo nezkoumá. 

Link to post
Share on other sites

bohužel, peníze na prvním místě:( Navíc, kolikrát ani cena neodpovídá kvalitě a pak aby se v tom někdo  vyznal...

Zažil jsem dělení dílů výroba/origo ND/after, ale že by se ještě dál dělil after? No, ale možné je všechno. Ale díval jsem se na ty pružiny a jeden nejmenovaný velkododavatel nabízí (zrovna) Monroe za takovou cenu, že jinde za to mám obě dvě a ještě by mi zbylo....

a kvalita servisů ? to by vydalo na "knihu":(  Na podzim jsem vezli 406 na geo a vedoucí servisu se mě snažil přesvědčit, že vzadu se nic neseřizuje, že je tam torzka.....

 

 

Link to post
Share on other sites

Nemyslim si, že je to z jinych skladu. Berou to vsechno z jednoho pramene, akorad zalezi, kdo ma jakou podporu (rychlost naskladneni/ihned, oteviraci dobu). Eshopy jsou nejaka konkurence, jinak by cena nahradnich dilu v tradicnich kamennych obchodech lezla az donekonecna (bez slevy se tam nevyplati nakupovat).

Original dil taky nemusi byt nutne nejlepsi. A navic, pokud by se melo opravovat jen z originalnich dilu, tak by polovina aut uz nejezdila, protoze by to nikdo nezaplatil.

Klidne budu kupovat jen originalni dily, pokud cena bude stejna, co kvalitni vyrobce prodava stejny dil ve stejne kvalite. Takze pokud pruzina KYB (Kayaba) stoji 800Kc a original bude stat 3000Kc, tak co si kdo vybere? Kvalita bude stejna a nakonec zjistite, ze to pochazi ze stejne fabriky (KYB dodava i do prvovyroby).

Kayaba- davam je nekolik let a nejsou s ni zadny problemy (tlumice a pruziny). Tlumice jsou akorad o neco tuzsi zezacatku. Pokud nekomu takhle praskaji pruziny, dava tam asi neco nejlevnejsiho/nekvalitniho. Lesjöfors a Kayaba jsou kvalitni. Podovozkove dily Lemförder, jak psal kolega, ty jsou i v prvovyrobe (mimo jine). Naposled jsem zkoumal radici tycky Sasic, podle me totožné s originálem.

Edited by inoxing
Link to post
Share on other sites

protože jsem neměl stahovák pružiny, vytáhl jsem celou vzpěru a v pežotu vyměnili pružinu i ložisko, horní uložení zůstalo staré :), stalo se mi to vždycky v sobotu dopoledne, pokaždé jsem to stihnul vymontovat a dopravit do autorizáku, takže odpoledne jsem zas jezdil  😂

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...