Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cyklisti-1.5 metru odstup


ozzy56

Recommended Posts

..jo aha, to mi teda uteklo...  ..to je pochopitelne blbe...  tam kde cyklostezka vede stejne se silnici, by meli cyklisti povinne vypadnout na cyklostezku...  ... kde jsou cyklostezky a vedou kam potrebuju, tak po nich na kole pochopitelne jezdim a nemotam se na silnici....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čo už chodci na chodníkoch. Bežná situácia: Chodník, kde sa zmestia ledva traja vedľa seba. Oproti idú traja/tri vedľa seba zabraní v družnom rozhovore. Proste neuhnú. Človek buď musí na trávnik alebo sa pootočiť, aby sa s jedným z nich nezrazil. Týka sa to najmä mladších. Jednoducho dnes už prevažuje sebastrednosť, a tým nezáujem o potreby/práva ostatných. Ale cyklistom jazdiacich vedľa seba sa divím, ide im predsa o život. Našťastie sa tak správa iba menšia časť z nich. Tiež nepochopím, že mnoho cyklistov je oblečených, vrátane prilby v ľahšie priehliadnuteľnom šedo-čiernom (viď napr. tých dvoch vpravo na fotke od @FrantaCVvo vtipoch). Zato je stále dosť šoférov, ktorí namiesto ubratia plynu sa radšej v značnej rýchlosti vtesnajú medzi protiidúce auto a vzorne jazdiaceho cyklistu. Na užších cestách ich často delí od cyklistu pár desiatok cm. A v prípade nákladného auta je to už aj slušná tlaková vlna, ktorá dokáže už s cyklistom slušne zamávať. Preto po niekoľkých takýchto skúsenostiach, ja, keď som na bicykli, volím radšej náročnejšiu a menej pohodlnú trasu po poľných/lesných cestách a som najspokojnejší, keď nestretnem žiadne auto. A keď som v aute, tak sa k cyklistom správam tak, akoby som chcel, aby sa šoféri správali ku mne, keď bicyklujem. Je to úplne jednoduché.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, velmi se tesim na ty nervni cyklisty, co jim bude na zada funet kamion, ktery je nemuze legalne predjet. To budou panecku nervy na pochodu :D ... ikdyz, ony budou stacit i osobaky a dusledne dodrzovani - oni pak cyklisti velmi radi ucuknou, nez mit na zadnim kole nalepeny auto :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..mno, taky jsem tolerantní řidič jak píše @Akoc ...ale teď jsem vezl děti do hudebky na rušné ulici a trčím tady 2 hodiny než jim skončí lekce. Je tu parkování, a jezdí tu auta, tramvaje... .. empiricky pozoruji, že jediní pro které evidentně neplatí ani zákon 361 a ani drážní zákon (tramvaje jezdí podle regulí vlaků) jsou cyklomrdi všeho pohlaví a výbavy. Od debilů se sluchátkama na uších na elektrokoloběžkách až po Petery Sagany v duhových obečkách... Od lidí, co od pohledu nemají ani na tu šalinkartu - natož na auto až po týpky, co mají kolo s výbavou možná dražší než já auto.... To je úplně jedno ...serou společně  na všechny a úplně na všechno... Takže díky empirické zkušenosti tyhle Auto.Maty a Paty a Grýnpissy a podobné nátlakové organizace budu bojkotovat naprosto z principu neb pravděpodobně zastupují  skupinu neskutečných kreténů.... ...a to sám se chovám poměrně ekologicky. Netahám auto kam fakt nemusím, chodím pěšky a proti kolu taky nic nemám....

...a proč jsem zrovna teďka autem ve městě? Protože z místa A potřebuju dostat rychle dvě děti do místa B s tím že už hrají v orchestru a mají nástroje bratru za 80 tyček jeden kus. Navíc ty krámy nejdou pojistit a nesmí se s nima nikde o nic praštit. To v MHD ani na kole nejde.....

 

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na cesty I. triedy bicyklom radšej neliezť. Hoci sú tam väčšinou širšie krajnice oddelene plnou bielou čiarou, čo je pre cyklistu určitá optická ochrana, ale dýchať ten smrad a prach z hustej dopravy je hnus. Cesty II. triedy nič moc, sú užšie bez širšej krajnice a nákladných aut je tam hodne, mnoho z nich špekulujúcich tirákov vyhýbajúcich sa plateniu mýta na cestách I. triedy, resp. skráteniu si cesty. Takže zostávajú len cesty III. a IV. triedy, kde je nákladných aut pomenej, ale zase treba mať odpružený bicykel minimálne trekingový a dobre držiace zubné plomby kvôli rozbitým cestám (česť výnimkám). Teda aspoň na Slovensku. Jasné, že sa objavujú cestičky pre cyklistov, ale je ich zatiaľ ako šafranu a prejsť nejakých 40 - 50 km z bodu A do B  je fakticky nemožné bez občasného použitia cesty pre autá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v Čechách se dají najít cyklostezky dlouhé i několik km, ale bývá na nich docela narváno. 

Hlavně je problém spoluexistence rychlopumpiček / bruslařů / matek kočárnic - aby se všechny tyhle skupiny na "stezku" vešly, musela by být široká jak polovina dálnice. 

To ale furt neznamená, že je jakýkoli uznatelný důvod, aby cyklouš drandil po silnici, když má možnost souběžně vedoucí cyklostezky = ať si sjedná cyklolobby pořádek tam. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Slovensku sa v rámci saganománie vyhrnuli na cesty celé oddiely mlaďasov, kde vlastne trénujú. V ich prípade nie je ani reč o tom, že by jazdili v jednom rade. Zaberajú pol cesty, taký malý peletón. A krajniciam sa vyhýbajú, lebo by chytili defekt. Tam už je skutočný problém s predbiehaním. Tí, prirodzene, nikdy nebudú jazdiť na cestičkách pre cyklistov, aj keby ich bolo toľko ako v Holandsku. Na druhej strane nie je týchto peletónov až tak veľa, aby to výraznejšie spomaľovalo premávku. A možno tam vyrastie nový Sagan, Kreuziger, Velits alebo Štybar :super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vim tak od urciteho poctu maji cyklisti jezdit správně jako jedno těleso. Právě kvůli lepšímu predjizdeni a ne ze se jich padesát roztahne na kilometr. Ale jestli to jeste platí...nevim...přeci uz je to par desitek let co jsem měl dopravní výuku ve škole:) 

Edit: tak uz to asi neplati...

Jen at kluci a holky sportujou a s rozumem a toleranci od obou taboru se na tu silnici vejdou vsichni.

Upraveno uživatelem Fruktis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

. Tak cyklouši trénující na silnici v pelotonu běžnému řidiči snad ani nevadí - 

1) nepotkává je nějak často 

2) pokud někam peloton jede, jede relativně svižně 

3) peloton, na rozdíl od běžně potkávaných cykloušů, jede čitelně a DODRŽUJE PRAVIDLA pro pohyb na komunikaci. Ještě jsem nepotkal peloton, který by projížděl křižovatky na červenou nebo se pohyboval chvíli po silnici a chvíli po chodníku, jako to předvádí ostatní pumpičkoidi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsem zastancum tohoto zakona preji, at nekde zustanou za napr. autobusem, ktery ma standardne sirku cca 2.5m, co se bude tahnout za cyklistou, protoze na pulce prumernych okresek mezi obcemi ho proste na 1,5m nepredjede. A tak spolecne pojedete 20. A treba denne. 

@Medvěd tak to mas stesti., Ja uz potkal peleton, co si strihnul zatacku protismerem, "protoze trenink vole, tak jedeme kudlu" a i peleton, co vubec nesel predjet, protoze mel za sebou auto, co kazdyho, kdo chtel predjizdet, zacalo vytlacovat a blokovat. Tak strasne fajnovi jsou tyhle elastakovy buzici s kolem zariznutym do riti.

A moc dobre si pamatuju pripad, kdy tahle banda jela za provozu na neuzavreny trati zavod a v protismeru hromadne sestrelili motorku a jezdce na ni nasledne jeste zkopali. A media to navlikla tak, ze motorkar v protismeru kosil chudacky na kolech. Ani kamera mu nepomohla. 

 

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych dneska měl chuť se dík jednomu ksindloj pumpičkoidnímu zdržovat čekáním na cajty, mohl jsem mít první "zářez". 

Jel jsem Doblem jednosměrkou v zóně 30 km/h a hledal jsem místo na zaparkování, tzn. že jsem jel asi i míň než těch 30 km/h. Když jsem viděl vpravo šikmé místo (v ulici se parkuje vpravo šikmo k chodníku, vlevo podélně), vyhodil jsem blinkr a na poslední chvíli jsem si všiml, že mám vedle pravých zadních dveří idiota na kole, který mě PODJÍŽDĚL. 

By mě zajímalo, co by dělal, kdybych si ho nevšiml 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by třeba zajímalo když už se to tu nakouslo, jak by ti policajti řešili pokud bych předjížděl na třímetrový silnici autem cyklistu, tam je jasné že těch jeden a půl metru nedám, ale co když já jako řidič jsem měl dojem že ta silnice má čtyři metry, já přece nemám šanci to změřit, jak to budou řešit i když budou mít video nebo fotku? Jasně že oni budou mit jasno, protože si to změří ale já předtím přeci tu šanci nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tou vzdáleností je to tak, že nikdo nic měřit nebude--říkali policisté v televizi,  jedná se o to, aby na úzké silnici po předjetí byl cyklista stále na kole a nee ve škarpě s hnědým proužkem v gatích :D, takže hlavně zpomalit a dodržet co největší možný odstup od cyklisty , je možno i zatroubením upozornit cyklistu , aby věděl...,to je vše 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes cestou z práce se proti mě paní v BMW X5 tak soustředila na předjetí cyklisty v odstupu 1,5 metru, že si nevšimla, že proti ní jedu a kdybych to nestrhnul na autobusovou zastávku, tak zažiju čelní střet jak z akčních filmů... :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...