Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Freelander 2


petrinza

Recommended Posts

Plánoval jsem na letošní léto dlouhatánskou třítýdenní cestu do končin, kde kvalita silnic vyžaduje něco s vyšší světlou výškou a lepší průchodností alespoň lehčím terénem, než naše 307CC nebo 2008. Před Vánocemi 2020 jsme si tedy s manželkou dopřáli jeden vánoční dárek navíc. Rozhodovala samozřejmě barva, jiné než červené auto si pořídit nemůžeme, a přítomnost automatické převodovky. Říkáme mu p.Mopagi, vyrobili ho v listopadu 2007, prvních devět let prožil v Belgii a má aktuálně najeto 235000 km. Zatím u nás dostal nové celoroční obutí, motorový olej, vzduchový filtr a nové zadní kotouče kvůli nefunkční ruční brzdě, dovybavil jsem ho palubní kamerou. Rychle jsme si na něho zvykli, jezdí se s ním pěkně, se 110 kW to není úplný lenoch, je z něj pěkně vidět na všechny strany a člověk se v něm  cítí bezpečně. Když si pak přesednu do 307CC, připadám si, jako bych seděl úplně na zemi.

Mimo asfaltu si zatím s námi užil jen sníh, led a nějaké to hluboké bláto. A jak dříve člověk prožíval tu trochu vzrušení - projedu tudy, nebo zapadnu ? - tak s p.Mopagim je v tomhle směru celkem nuda. Jede pořád, když mu to přijde, jako dobrý nápad, tak si připne pohon zadní nápravy.  

Plán na letní dovolenou jsem trochu zredukoval, i tak to bude cesta s prvky hodnými p. Mopagiho, pokud tedy stihne do té doby dojít k nějakému rozvolnění co se cestování týče. Uvidíme.

IMG-20210307-WA0007.jpg

Upraveno uživatelem petrinza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zdravím po nějaké době. V sobotu večer jsme vrátili z letošní dovolené. Byla tradičně putovně - poznávací, Chorvatsko - Drašnice, Černá Hora - Ulcinj, Albánie - Valbone, přes Kosovo do Severní Makedonie - Skopje, Řecko - Kastraki - oblast klášterů Meteora, Thasos, Bulharsko - Rilský klášter, Maďarsko - Balaton. Od všeho trochu - koupání v moři v Chorvatsku, Černé Hoře a na Thasosu, výlety do hor v Albánii, odpolední a večerní pobyt ve velkém městě, prohlídky klášterů, sladkovodní koupání v Balatonu. V Albánii si užil i pohon 4x4, brody, lesní cesty..

Nejdelší stání na hranicích bylo do Chorvatska, certifikát o očkování po nás chtěli na celé cestě jen párkrát. Turistů bylo ještě pomálu, v zarezervovaných ubytováních nám několikrát poskytli pokoje lepších kategorií, než které jsme si rezervovali, za stejnou cenu. V Bulharsku u Rilského kláštera jsme byli v moderním velkém hotelu úplně sami s minimálním nezbytným personálem a bylo to strašně zvláštní pohybovat se po těch prázdných chodbách, restauracích, halách.   Lidé byli fajn, akorát s Albánci byla složitější domluva. Pro celníky na hranicích jsme několikrát byli s českou espézetkou za atrakci a kufr jsme ke kontrole museli otevřít jen jednou, při přejezdu z Maďarska do Rakouska.  

Freelander se ukázal jako velmi pohodlný a pro nás dva dostatečně prostorný.  Nikde neměl problém, všude projel a všude dojel. Nakonec i domů, byť posledních 750 km z celé trasy asi 4700 km v nouzovém režimu motoru.

IMG-20210616-WA0002.jpg

20210621_113711 (1).jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takovou menší zajímavostí je cesta, kterou ve stejné době absolvoval můj řidičák. Ztratil jsem ho hned první den cesty v Drašnici v Chorvatsku. Prošel jsem pak všechny cesty a pláže, které jsme do té doby navštívili, optal se v obou hospodách, v kterých jsme se zastavili, nicméně naše cesty se rozešly. Dneska, první den v práci, se za mnou zastavila kolegyně s otázkou, zda jsem náhodou neztratil řidičák. A viděl jsem i jeho fotku vyvěšenou známou kohosi známého našeho bývalého kolegy na facebooku.  A zdá se, že naše cesty se opět protnou. Nechápu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

V sobotu se u našeho kulturáku uvolnil dostatečný počet parkovacích míst vedle sebe a tak jsem mohl pořídit první společné obrázky celého našeho autoparku. Celkem 94 let, 597 tis.km. Vlastně ještě chybí Mustang, tak úplně kompletní to tedy není.

IMG-20210718-WA0003.jpg

Upraveno uživatelem petrinza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Letošek byl ve znamení STK, v červnu P2008, v srpnu Oktávka a v listopadu Freelander. Všechno prošlo a máme další dva roky provozu před sebou. Freelander teď zazlobil o víkendu, nechtě nastartovat, hlásil chyby snad všeho.. Stačilo dobít baterku, měl bych s tím autem asi víc jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...