Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Diagnostka - Variabilni perovani P407


longstarr

Recommended Posts

Ahoj,

Mel bych rychlou otazecku.

U variabilniho perovani mi diagnostika hlasi, ze pocitac je pritomen, ale je nakonfigurovan jako nepritomny. Zadnou vadu vsak nezaznamenal.

Pri sepnuti tlacitka se perovani prepne na sport, ale zkousel jsem rucne zhoupnout auto na miste a neprijde v tom nejaky rozdil. Za jizdy jsem asi nemel odvahu hnat az do takove Extremu, abych na ten rozdil prisel :D

Nevite, jestli je nekde chyba, nebo toto normalni hlaska u perovani P407 v diagbox. V BSI je pocitac nakonfigurovan jako pritomny.

Nekde na Francouzskem foru jsem nasel, ze je proste PSA a je to univerzal i pro citrony C5 atd. kde too je resene trochu jinak, proto to tady sviti, ale neni to pry chyba.

Dekuji za radu

 

image.png.3d56b72fcb14f50204fb61c2e27386ae.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Ja mel za to, ze jedine, co tam ztuhne, je ten bazmek z obrazku cislo 1. Ted jak to tak procitam, tak se jedna pouze o cidlo je tak?

Takze je mozne, ze nekdo proste neutracel za el. tlumice a nacpal tam nejakou nahradu. Toto jsem taky cetl nekde na googlu, ze jsou nejake levnejsi tlumice bez el. ovladani 😕

Zkusim ještě kouknout. 

Děkuji image.thumb.png.b07a5802396f99555461177153c3330b.png

image.thumb.png.46383560711ba463aaa6dddc61703d43.png

 

image.png

Upraveno uživatelem longstarr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, tak to je zajimave. No, v lete budu stejne menit spojku, tak tlumic pujde dolu :)

Jeste jsem zkousel testovat ty tlumice na Diagnostice. Upřímně z toho mam trochu rozpacite pocity :(

Vubec nevim co ty cisla znamenaji. Ten prvni obrazek ukazuje, ze auto po stlaceni rezimu sport zareaguje.. jen nevim, co ty hodnoty udavaji.

IMG_20210406_202702.thumb.jpg.99d68c83228208c832270353b6b89b83.jpg 

Tady ukazuje zdvih auta, ktery je vzadu v minusu. Coz vubec netusim, jeslti je to spatne nebo ne...

Jedine voditko, ktere mi rika, ze je neco spatne je, ze po sepnuti mam pocit, ze tuhost zusatne stejna :(

 

IMG_20210406_202642.thumb.jpg.bee892740822b94b6d99073441741917.jpgIMG_20210406_202627.thumb.jpg.fa90e7e9649062544640f26a242b3eb8.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzel nejde. Je to zakrytovane a musel bych to rozebrat az k prednimu oknu. Coz znamena, ze musim koupit tmel a pri zpetne montazi to zatmelit. guma kolem okna to myslim neprezije :)

Jeste bych mel otazku. Nasel jsem na googlu video, jak vlastne to variabilni perovani funguje. (u P605). Zmenilo se to od te doby? Podle videa mi to prijde, ze moc ne :)

Ale co jem pochopil.

 

Na trojuhelnikovych ramenech jsou cidla, ktere kontroluji vysku vozu/naklon. ty posilaji info do pocitace. ten potom posila info do akcnich clenu na kazdem tlumici,.

Kazdy tlumic ma variabilni pisty, takze akcni clen pootoci pistnici a pistem, zuzi se prutok piste a tim padem ztuhne perovani...

Takze kdyby ten nemec predemnou byl nejaky skudlil a hodil tam obyc. tumice, tak nepoznam, jestli akcni clen toci na prazdno ci ne ...😬

Ale melo to nalitano 126k, tak doufam, ze jsou tam tlumice puvodni origo.

 

Ted updatuji diag na 7,83. Zitra zkusim test akcnich clenu a jestli tam nekde bzuci to servo :)

image.png.0de6d37f203b8f12a79f8c17400e7ef9.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadek vypada takto.

Takze jak si psal vyse, je to soucast tlumice.

Vcera jsem musel nakonec preinstalovat cely pocitac, protoze jsem zjistil, ze diagbox jsem mel na verzi Win7 64bit.

Ted uz jsem na 32bit, jak pisou v navodu, a uspesne jsem tam dostal verzi diag 7.83.

Dneska vecer tedy vyzkousim ten test akcnich clenu, vytahnu notes az ke kolum a budu poslouchat :)

Pak napisu, jak to dopadlo

image.thumb.png.5b69115fe34e401c67380884594b1337.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem jel do obchodu. Tak jsem si trochu hral. Na dirach jsem to prepnul a pripada mi to tvrdsi. Zvlastni je, ze mi to neprijde jine, kdyz prepinam rezim sport na miste.

K diagnostice jsem se vcera nedostal, protoze pocasi nepralo. Ale o vikendu budu prezovat na letni, tak to zkouknu a poslechnu, jeslti to servo huci :)

Dam potom vedet.

moc dekuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj. Tak jsem to po dlouhe dobe zkousel.

V zadu jsou origo tlumice a pri prepinani perovani jde od zadniho kola slyset lehke cvaknuti. u prednich tedy neslysim nic, ale hadam, ze to nejde slyset pres ten motor.

Ale co jsem to zkousel prepinat na dirach, rekl bych, ze to trochu ztuhne. Spis asi neni ten rozdil tak markantni u 407 coupe, ktera ma uz sama o sobe kratsi perovani nez standardni 407.

Ted me spis trapi, ze zadek auta sedi niz, nez by mel origo.. tipuju to na unavene perovani. a podle diag. to sedi cca 3cm nize kazde kolo.

Navic Frantiky napadlo, ze u coupe bude asi dobrej napad dat pruzinu do tlumice na pevno a prodavat dohromady i s tlumicem za 17k CZK :D

Takze tady je napad, jak to trochu zvednout.... Je to uplna blbost nebo to stoji za zkousku?

image.png.983bb679ba12e1c00e4d01339917ed76.png

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, longstarr napsal:

to sedi cca 3cm nize kazde kolo

To jsou "virtuální" výšky.

 

před 10 hodinami, longstarr napsal:

podle diag. to sedi

Když máš diagnostiku, tak to otestuj s vypnutým motorem. Kdyby byly vepředu bez serva, tak by ti to hodilo chybu, pokud tedy servo neleží někde zapojené mimo tlumiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Tak vyzkouseno pres diag. Kable vedou do krytu k tlumicum a po spusteni akcnich clenu se ozve slabe cvaknuti. Nezni to uplne jako servo, ale spis takove cvaknuti. Stejne jako u toho zadniho kola. Takze AMVAR asi funguje :) Díky za radu.

K tomu prvnimu bodu(vysky vozidla). Jak to myslis, ze je to virtualni? Ja myslel, ze to meri zdvih auta v realnem case. Kdyz jsem to zhoupnul, tak ta krivka sla dolu atd. viz foto nize 😕

Spis me napadlo, jestli nejsou v haji ty tycinky, ktere meri zdvih napravy. Asi bych mel zacit timto co?

image.thumb.png.03416e50e028379a016e23e3165381d9.png

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Virtuální jsem myslel, že pokud někdo s autem něco dělal ve spojení s tlumiči, nápravami... a nenastavil znovu výšky, nebo jen měl odpojené ty tyčky ze snímačů, a dal je tam se špatně natočeným snímačem, tak to nefunguje jak má. Taky bývají ty tyčky v tom plastovém pouzdru tak zažrané, že je zázrak, že se to hýbe. Osobně každý rok při výměně pneu ty pouzdra v těch tyčkách máznu vazelínou.

před 21 minutami, longstarr napsal:

slabe cvaknuti

Spíše bych to nazval takové rychlé zacvrlíkání, když se to servo natáčí mezi krajními polohami.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Díky za info.

Trochu mi vrzou i zadni brzdy, takze to zkusim pres leto rozebrat a trochu prostrikat vazelinou nebo procistit.

Jak zase bude chvilka, zkusim ten zvuk serva nahrat, ale jelikoz to dela na kazdem tlumici stejny zvuk, ta to vypada OK. I to krytovani vypada, ze je puvodni z vyroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...