Jump to content

P508 2.0 Blue HDi 110kW - obtížné starty


Recommended Posts

Zdravím všechny,

nemá někdo z vás zkušenosti s následujícím problémem - moje 508 (2.0 HDi, 110 kW, r. v. 2016, 170t km) začala poměrně špatně startovat. Zatímco dříve to bývalo takříkajíc na brnk (a to i ráno v mrazech), teď se situace hodně změnila a auto dlouho točí, než chytne. Původně jsem si myslel, že se to týká jen studených startů, nicméně dneska jsem se to rozhodl vyzkoušet a projet - a zatímco studený start proběhl v podstatě normálně, tak když jsem po zahřátí vody i oleje na provozní teplotu motor zhasl a po chvíli natočil, nechtěl chytnout, naskočil asi až na potřetí a musel jsem mu trochu pomoct plynem. Ale během jízdy se auto chová naprosto normálně, necuká, nezhasíná, točí do plných otáček a nepozoruji pokles výkonu. Spotřeba je zcela obvyklá, stejně tak i teploty vody a oleje.

Je to ani ne týden, co jsem auto vyzvedl v servisu (autor. Peugeot), kde kromě výměny oleje a filtrů (vč. palivového) byla opravena netěsnost - únik oleje na vysokotlakém vstřikovacím čerpadle. Dál pak bylo poškozené víko palivového filtru a aretace palivového potrubí u filtru - vyměněno víčko i trubky. Při odjezdu ze servisu bylo vše OK, nic jsem nepozoroval, pak jsem absolvoval trasu 2x 60 km a po dvou dnech stání jsem to ráno natočil asi až po 5 vteřinách. Od té doby problém přetrvává. Baterka je kupovaná v listopadu, problém bych v ní snad nehledal, už od poslechu s motorem točí dobře (vím, jaké to bylo se slabou, navíc mi tenkrát kvůli podpětí házelo chybu motoru hned po startu).

Pročítal jsem fórum, nejprve jsem si myslel na padající naftu, to by ale nevysvětlovalo těžké starty i po zahřátí. A jak jsem psal, dneska ráno to chytlo za studena dobře. Pak přichází v úvahu vstřiky, případně to vysokotlaké čerpadlo (když už teklo), nicméně to by se mělo projevovat i během jízdy, je to tak? Snažím se tomu předcházet, beru aditivovanou naftu bez biosložek (Verva) - ikdyž časem tomu asi stejně neuteču. Diagnostika nehlásí nic a v servisu jí četli, takže by si problémů s nimi snad všimli...

Napadá mě samozřejmě nějaká souvislost s tou opravou, nabízelo by se to tam vzít a probrat to s nimi, nicméně v současné situaci je pro mě návštěva v servisu ve všední den problém, proto bych byl rád za vaše tipy. Díval jsem se na okolí filtru a ničeho špatného (úniky aj.) si nevšiml, nicméně nejsem automechanik.

Shrnutí:

  • špatné startování motoru, dlouhé - zatím se zdá, že nahodile za studena i za tepla
  • žádné špatné projevy během jízdy
  • nový palivový filtr, víčko a potrubí u něj, zánovní baterie

Přidávám videa se studeným i teplým startem - zatím jsem nenatočil to, kdy to po startu hned chcíplo, ale za tepla to před začátkem problémů vypadalo úplně jinak - jako se stop-startem(který se teď z nějakého důvodu odmítá zapnout), naskočil ihned.

Díky všem.

Edited by Fordy
Link to post
Share on other sites

No jak jsem psal, na to padání nafty to moc nevidím - co s tím měli tady potíže na fóru, tak se to obvykle týkalo startů po dlouhém stání - jak je vidět, tak ten studený start, co jsem natočil, proběhl celkem ok - a to bylo po celé noci. Nemám tam balónek, abych to mohl snadno ověřit. To čerpadlo bych podezříval spíš, nicméně přijde mi zvláštní, že by se to projevovalo pouze při startech - nedovedu si to zdůvodnit, neměl by pak motor problém i za chodu? A kdyby už tam nějaká nečistota byla - ohrožuje to vstřiky?

Link to post
Share on other sites

Ta honda měla nějaké nespecifické šupinky uvnitř, které jsem nedokázal identifikovat, od čeho jsou (přisuzoval jsem to neodborné výměně pal.filtru v minulosti). Projevovalo se to tak, že se auto nastartovalo na startsprej a pak se tlak railu držel v pořádku. Pokud se auto nastartovalo do hodiny, tak nějak chytlo, pokud později, spadla nafta resp. čerpadlo nedokázalo natalkovat na správnej tlak do railu (nafta jako taková nepadla, ale čerpadlo nenatlakovalo na požadavek). Vstřiky by to poškodit nemělo, protože mají sítko, ale to ti nikdo nepoví. Může a nemusí, spíše ne.

Link to post
Share on other sites

Hmmm, díky za radu. Stojí to za úvahu, nicméně pravda je, že to zkrátka má problém naskočit i pár sekund po zhasnutí motoru. Ještě vyzkouším vliv polohy auta při stání - momentálně jsem předkem mírně z kopce, uvidím, jestli vypozoruju nějaký vliv. Čistě teoreticky, kdyby byla výměna toho potrubí popř. víčka filtru udělaná špatně a netěsnilo to - mohl by to dělat přisávaný vzduch? Ale pak by asi padala ta nafta, že... Jak se v tom jenom vyznat. Jsem teď auto začal potřebovat na pravidelné delší trasy, tak si říkám, udělám servisku, nechám to zkontrolovat ať je to tip ťop - no a teď abych jenom trnul, kdy to nenaskočí a kde mě to nechá 😞. Taky jsem koukal, že něco podobného by mohlo dělat vadné čidlo teploty paliva, snímání polohy klikového hřídele, přeskočený zub na rozvodech (nepravděpodobné, byly ve 150t km měněny) a kdo ví co ještě. Budu ještě chvíli studovat a elaborovat, ale asi to nakonec stejně někomu budu muset svěřit. Každopádně dík.

Link to post
Share on other sites

Taky bych to řešil tím že bych to zkusil v servisu. Jako klidně se mohlo stát že v některém tom kuse co měnili byl z výroby otřep nebo něco takového a to brání v určitém " rozpoložení " (okolní teplota vlhkost apod.) správnému natlakování systému a tím bezproblémovému startu to jak popisuješ že musíš startovat dvakrát třikrát by tomu mohlo odpovídat ale určitě bych to řešil se servisem pokud byl jejich zásah v této oblasti a auto se pak zhoršilo.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...